ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

دمنوش هفت گیاه – معرفی 4 دمنوش هفت گیاه و خواص منحصر بفرد آنها

Home  /   دمنوش هفت گیاه – معرفی 4 دمنوش هفت گیاه و خواص منحصر بفرد آنها
دمنوش هفت گیاه

دمنوش های گیاهی

دمنوش هفت گیاه نوشیدنی است که دارای خواص فراوانی برای سلامتی می باشند. این دمنوش ها از میوه ‌های خشک ‌شده، ریشه، ساقه، برگ و گل‌ های گیاهان تهیه می‌شوند. دمنوش ها انواع مختلفی دارند و بنا به نوع گیاهان مصرفی در آن، دارای طعم‌ ها و عطر های متنوع و متفاوتی می باشند. از این نوشیدنی ها برای درمان انواع بیماری و حفظ سلامتی استفاده می شود.

انواع دمنوش های هفت گیاه و خواص منحصر به فرد آنها

دمنوش ها انواع مختلفی دارند. دسته ای از آنها از یک گیاه تهیه می شوند و دسته ای دیگر، دمنوش های ترکیبی هستند که در آن تعدادی از گیاهان با توجه به طبیعت گرم و سرد، با نسبتی متعادل با یکدیگر ترکیب می شوند. در ادامه به معرفی چند نمونه از دمنوش های هفت گیاه و فواید آنها می پردازیم:

1-دمنوش چای هفت گیاه

این دمنوش از ترکیب گیاهان گل همیشه بهار، گل گاو زبان، بهار نارنج، چای سیاه، گل سرخ، زنجبیل، گیاه پنیرک و هل به دست می آید.

خواص دمنوش چای هفت گیاه

این دمنوش سرشار از انواع آنتی ‌اکسیدان، ویتامین ‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی است که دارای خواص فراوانی از جمله خواص ضد التهابی، تقویت‌کننده اعصاب، پیشگیری از سرطان، درمان اختلالات دستگاه گوارش، درمان اختلالات خواب و … می باشد.

برای خرید دمنوش چای هفت گیاه، می توانید به بخش فروش دمنوش چای و دمنوش هتمت مراجعه نمایید.

2-دمنوش هفت گیاه آرامبخش

دمنوش آرامبخش از ترکیب گیاهان گل محمدی، چای ترش، به لیمو، گل همیشه بهار، اسطو خودوس، گل بهار نارنج و گل گاوزبان به دست می آید.

خواص دمنوش هفت گیاه آرام بخش

از فواید این دمنوش می توان به کنترل فشار خون بالا و کاهش استرس، بهبود سرفه، آرامش ‌بخش، ادرار ‌آور، خاصیت تب ‌بری، درمان سردرد، کاهش التهابات پوستی و درمان جوش، کمک به رفع اختلالات قاعدگی، آرامش اعصاب، تسکین درد های میگرنی و سر درد، جلوگیری از حملات قلبی و تپش قلب، اشتها آور، بهبود اختلال خواب، موثر بر یبوست ‌های مزمن و درخشندگی پوست اشاره کرد.

علاوه بر این افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش وزن، رفع بی‌خوابی و کاهش استرس، کاهش دمای بدن، تقویت عضلات، درمان سرماخوردگی، سرفه و آسم، رفع مشکلات معده، پیشگیری از سرطان، تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری و درمان سرماخوردگی، برطرف کننده بی حالی و خستگی، از بین بردن سموم بدن، تقویت کننده کلیه و مجراری ادرار از دیگر خواص این دمنوش است.

3-دمنوش هفت گیاه بلوبری

دمنوش هفت گیاه بلوبری از ترکیب گیاهان بلوبری، چوب دارچین، به لیمو، چای به، بهارنارنج، غنچه گل محمدی و چای ترش به دست می آید.

خواص دمنوش هفت گیاه بلوبری

دمنوش هفت گیاه بلوبری دارای خواص فراوانی است که نمونه آنها شامل جلوگیری از سرطان، حفظ سلامت قلب، افزایش تراکم استخوان و تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سلامت کلیه ها، تقویت سیستم قلبی عروقی، کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی و حمله قلبی می باشد.

علاوه بر این به دلیل میزن کم قند و کالری همچنین میزان فیبر بالای موجود در این دمنوش، احساس سیری در افراد ایجاد می شود که منجر به کاهش وزن می گردد. آنتی اکسیدان های موجود در این میوه التهاب و بیماری های بدن را از بین می برد و خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد.

4-دمنوش هفت گیاه ضد افسردگی

این دمنوش از ترکیب گیاهین دارچین، هل، چای ترش، گل گازبان، زعفران، بهارنارنج و گل محمدی به دست می آید.

خواص دمنوش هفت گیاه ضد افسردگی

از فواید و خواص این دمنوش می توان به کنترل فشار خون بالا، کاهش استرس، درمان افسردگی، تقویت حافظه، پیشگیری از آلزایمر، درمان کم خونی، بهبود سرفه، آرامش ‌بخش، ادرار ‌آور، درمان سردرد، کاهش التهابات پوستی، کمک به رفع اختلالات قاعدگی، جلوگیری از تپش قلب، از بین بردن سموم بدن، تقویت کننده کلیه و مجراری ادرار اشاره کرد.

تفاوت میان دمنوش و جوشانده

در تهیه دمنوش و جوشانده از گیاهان طبیعی استفاده می شود اما اصلی ترین تفاوت این دو در روش استفاده از گیاهان است. در تهیه دمنوش گیاهان را در آب داغ ریخته و همانند چای آنها را دم می کنیم. اما روش تهیه جوشانده متفاوت است. در جوشانده گیاهان را در آب سرد ریخته و سپس روی حرارت زیاد قرار می دهد تا گیاه به همراه آب بجوشد. نتیجه این امر منجر به رنگ و غلظت بیشتر جوشانده می شود. البته در این روش ممکن است بعضی از گیاهان خواص خود را از دست بدهند. به همین دلیل لازم است بدانیم کدام روش برای حفظ خاصیت گیاه مناسب ‌تر است.

مضرات احتمالی انواع دمنوش هفت گیاه

در کنار خواص فراوان دمنوش ها، برخی از این گیاهان می‌تواند موجب عوارض ناخواسته و حتی مسمومیت ‌های شدید شود. هرچند منشا این گیاهان طبیعی است اما مصرف بدون آگاهی این نوشیدنی ها می تواند خطرناک باشد. شناخت ویژگی های فردی در کنار آگاهی از عملکرد مختلف دمنوش ها، می تواند باعث انتخاب درست دمنوش گیاهی شود تا علاوه بر لذت نوشیدن، بتوان از خواص آن نیز بهره برد.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از فواید دمنوش ها می تواند به مقاله خواص دمنوش – بررسی 7 فایده درمانی انواع دمنوش مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

به نوشیدنی هایی که از گل، برگ، ساقه و ریشه گیاهان به دست می آید دمنوش گفته می شود. این نوشیدنی ها انواع مختلفی دارند که یا با دم کردن یک گیاه و یا با دم کردن ترکیب چند گیاه تهیه می شوند. در تهیه دمنوش های ترکیبی، گیاهان با طبیعت گرم و سرد را با نسبت های مناسب با یکدیگر ترکیب می کنند و با در کنار هم قرار دادن طبع های سرد یا گرم، به طبع متعادلی می رسند. نحوه دم کردن این نوشیدنی های مطبوع، با توجه به نوع دمنوش از ۵ تا ۲۰ دقیقه متفاوت است و تا دو ساعت بعد از دم کشیدن قابل مصرف است.

منابع:
مقاله 6 نمونه از بهترین دمنوش هایی که به خواب کمک می کند

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش دمنوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.