ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

فواید گردو برای ورزشکاران و ۵ دلیل برای مصرف آن ها

Home  /   فواید گردو برای ورزشکاران و ۵ دلیل برای مصرف آن ها
فواید گردو برای ورزشکاران و ۵ دلیل برای مصرف آن ها

طبق گفته های گذشته آجیل و مغزها یک منبع مناسب و پر انرژی برای ورزشکاران است. در ایم مقاله می‌خواهیم به خواص و فواید گردو برای ورزشکاران بپردازیم و به ۵ دلیل اشاره کنیم.

برای تهیه گردو دو پر اعلا می‌توانید به بخش فروش گردو دو پر اعلا سفید نوبرانه تویسرکان هتمت مراجعه فرمایید.

اضافه کردم مغزهایی چون گردو، بادام درختی و … در رژیم غذایی برای همه لازم است و تنها برای ورزشکاران نیست، چرا که خواص خیلی زیادی دارند و راهی عالی برای افزودن مواد مغذی بیشتر به رژیم غذایی شما هستند.

البته این مواد حاوی کالری بالایی هستند به همین دلیل حتما باید به صورت کنترل شده‌ای مصرف شوند در این صورت تاثیر مورد نظر خود را بر روی بدن می‌گذارند.

۵ خواص گردو برای ورزشکاران عبارتند از:

۱.حاوی ویتامین E

گردو سرشار از ویتامین E است و نیاز بدن یک ورزشکار به این ویتامین را به تنهایی برآورده می‌کند. ویتامین E ایمنی قوی‌تر، پوست سالم و چشم‌های تیزتر را فراهم می‌کند. همچنین بر اساس تحقیقات معتبری، مشخص شده که این ویتامین از بدن در برابر فشارهای جسمی در حین ورزش بدنسازی محافظت می‌کند. با وجود این ویژگی به اهمیت گردو برای ورزشکاران پی می‌برید.

۲. سلامت قلب

در میان تمام آجیل ها، گردو نسبت به مغزهای دیگر خواص بیشتری فواید برای قلب شما به میان می‌آورد. شاید اگر فقط به مشخصات ارزش غذایی گردو و به طور کلی آجیل روی کاغذ نگاه کنند، ممکن بودن این موصوع دور از چشم به نظر آید، چرا که آجیل حاوی بالاترین میزان چربی کل در بین تمام غذاهای گیاهی طبیعی بعد از روغن های گیاهی است.

اما این چربی ها در واقع برای شما بسیار عالی هستند. بیشتر محتوای چربی موجود در گردو از چربی‌های غیراشباع، تک غیراشباع و چند غیراشباع از جمله اسیدهای چرب امگا-۳، که بسیار مفید برای قلب هستند، تشکیل شده است.

مطالعاتی بر روی آجیل از دهه 1990 که در مورد مصرف منظم گردو و کاهش سطح کلسترول و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب صورت گررفته که نتایج فوق العاده‌ای هم به همراه داشته است.

مانند اکثر سبزیجات و محصولات گیاهی، گردو دارای مقدار بسیار کم سدیم با مقدار قابل توجهی کلسیم، منیزیم و پتاسیم است که با هم به محافظت در برابر فشار خون بالا، مقاومت به انسولین و خطر کلی قلبی عروقی همراه است. به دلیل وجود این ویژگی ها، گردو برای ورزشکاران می‌تواند یک میان وعده زندگی بخش باشد.

۳. مقابله با سرطان

قبلاً به فواید جدی مواد مغذی موجود در گردو برای مبارزه با استرس اکسیداتیو مزمن و التهاب مزمن اشاره کردم. آنها در اینجا بسیار مرتبط هستند؛ این دو خطری هستند که در صورت ترکیب، جدی‌ترین تهدید را برای ایجاد انواع مختلف سرطان ایجاد می‌کنند.

برای آگاهی بیشتر از رژیم غذایی مناسب برای ورزشکاران می‌توانید به مقاله 6 نکته طلایی در رژیم غذایی برای ورزشکاران، که باید به آن ها توجه کنید! مراجعه فرمایید.

در حالی که ارتباط گردو با مبارزه با سرطان هنوز به طور کامل مشخص نشده است، شما همچنان باید به همراه داشتن آن فکر کنید تا از خوردن آن هر چه می توانید فوایدی داشته باشید.

۴. سرشار از پروتئین

اگر شما یک گیاهخوار، گیاهخوار یا فردی هستید که به سادگی می خواهد سطوح بالاتر پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید، گردو ممکن است راه حل مناسبی باشد.

یک وعده گردو (حدود یک چهارم فنجان یا 12 تا 14 گردو) حاوی 4 گرم پروتئین است که آنها را به یک میان وعده موثر و سرشار از پروتئین تبدیل می کند.

۵. اسید چربی امگا-۳

همانطور که قبلاً اشاره کردم، گردو دارای چربی های بسیار خوبی است، از جمله اسید معروف امگا 3 آلفا لینولنیک.

مصرف منظم غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 با اثرات مهم زیادی بر روی فرآیندهای فیزیولوژیکی مرتبط است، مانند:

     کاهش کلسترول بد LDL و سطح تری گلیسیرید خون و کاهش فشار خون

     کاهش التهاب در سراسر بدن

     درمان افسردگی و زوال ذهنی مرتبط با سن

ما نمی توانیم امگا 3 را از هیچ فرآیند طبیعی در بدن خود دریافت کنیم، بنابراین باید آن را از مصرف منظم غذاهای حاوی امگا 3 دریافت کنیم. و گردو یک منبع عالی است و 2.3 گرم در هر اونس تامین می کند. این تقریباً 100٪ ارزش توصیه شده روزانه امگا 3 است.

گردو برای ورزشکاران

گردو که به عنوان یک “غذای فوق العاده” شناخته می شود، فواید دوگانه ای در مبارزه با استرس های روحی و جسمی بر بدن شما دارد.

گزارشی از یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج آمریکایی تغذیه گزارش می‌دهد که نشان می‌دهد شرکت‌کنندگانی که یک مشت گردو را به طور منظم مصرف می‌کنند، واکنش فشار خون خود به استرس را کاهش می‌دهند.

به عنوان یک ورزشکار، به این موضوع فکر کنید. اگر یک بازی بزرگ را پیش‌بینی می‌کنید یا خود را برای امتحانات مهم آماده می‌کنید، یک مشت گردو می‌تواند تا حدودی به کاهش اضطراب شما کمک کند.

علاوه بر کاهش استرس، گردو سرشار از آنتی اکسیدان است، به این معنی که از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند، که با تمرین شدید ایجاد می شود. به عبارت دیگر، آنها می توانند در کاهش التهاب در بدن شما نقش داشته باشند. زمانی که چندین بار در هفته در اتاق وزنه‌برداری می‌شوید، این نکته کلیدی است. در نهایت، درد عضلانی کمتری احساس خواهید کرد.

بنابراین هر روز یک مشت گردو برای کمک به مبارزه با استرس قبل از بازی مصرف کنید.

نتیجه گیری

یک مطالعه اخیر نشان داده است که تنها 5.5 درصد از کل بزرگسالان 19 تا 50 ساله از هر نوع آجیل درختی استفاده می کنند. فواید آجیل فوق العاده است، با این حال مردم تمایل دارند آنها را فراموش کنند یا به طور کامل از آنها اجتناب کنند.

زمان آن فرا رسیده است که گردوها یک تصویر را تغییر دهند. دفعه بعد که در فروشگاه مواد غذایی هستید، مقداری از آن را بردارید و از مزایای سلامتی آن لذت ببرید.

منبع:
۵ دلیل برای مصرف گردو

دسته بندی محصولات تغذیه ورزشکاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.