ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

9 دلیل بر اهمیت مصرف پسته در بارداری – در دوران بارداری پسته بخورید!‏

Home  /   9 دلیل بر اهمیت مصرف پسته در بارداری – در دوران بارداری پسته بخورید!‏
پسته در بارداری

‏پسته

بانوان باردار به هنگام بارداری لیستی از خوردنی ها و نخوردنی ها دریافت می‌کنند. پسته خوراکی است که ‏خوردن آن به بانوان باردار توصیه می‌شود. خوشمزگی و حالت ترد پسته، می‌تواند آن را جایگزین مناسبی برای ‏تنقلات کند و یا حتی می‌توانید در غذاهای خود از آن استفاده کنید. اهمیت مصرف پسته در بارداری، عنوانی ‏است که در این مقاله بدان می پردازیم.‏

برای خرید پسته اکبری اعلا می توانید به بخش فروش پسته هتمت مراجعه فرمایید.‏

اهمیت پسته در بارداری
اهمیت پسته در بارداری

ارزش غذایی پسته‏

یک اونس پسته حاوی:

  • 160 کالری
  • 6 گرم پروتئین
  • 2/8 گرم فیبر
  • 12/71 گرم چربی 

همچنین شامل آهن، ‏فولات، کلسیم و پتاسیم می‌شود که برای رشد جنین بسیار مناسب است.‏

پسته منبع مناسبی از انرژی است و می‌تواند مانند یک انرژی زا برای انساس عمل کند. این مغز دانه لذیذ با اینکه ‏کالری کمی دارد ولی سرشار از مواد مغذی دیگر است.‏

آیا خوردن پسته در بارداری بی خطر است؟

بله، خوردن پسته در بارداری مادر امن و بدون مشکل است فقط باید توجه داشته باشید که به صورت متعادل از ‏آن تغذیه کنید. مصرف بی ‌رویه آن مانند هر خوراکی دیگری، می‌تواند برای بدن شما مضر باشد.‏

پسته در بارداری
پسته در بارداری

مزایای خوردن پسته در بارداری

مصرف یک وعده پسته در روز می‌تواند تمام آهن، کلسیم، فولات و پتاسیم لازمه روزانه شما را تأمین کند. تمامی ‏این موارد برای رشد جنین شما ضروری و الزامی است به همین دلیل مصرف پسته در بارداری توسط متخصصان ‏تغذیه توصیه می شود.‏

از دیگر مزایای استفاده پسته در بارداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:‏

‏-‏ پسته منبع مناسبی برای تأمین پروتئین بدن است که برای رشد ماهیچه ها و بافت های جنین لازم ‏است.‏

‏-‏ اسید های چرب اشباع نشده موجود در پسته به می‌تواند به افزایش سطح کلسترول خوب و کاهش ‏کلسترول بد کمک کند و در نتیجه سطح چربی را در بدن متعادل می‌کند.‏

‏-‏ وجود آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی چون ویتامین ‏E، ویتامین ‏A، کاروتن ها و ترکیبات پلی فنولیک، ‏می تواند باعث افزایش ایمنی بدن ‌شود.‏

‏-‏ محتوای مس موجود در پسته باعث می‌شود مقدار گلبول های قرمز و خون به اندازه کافی به بدن فرد ‏باردار برسد.‏

‏-‏ پسته دارای خواص ضد التهابی است که به تسکین درد و تورم مفاصل در دوران بارداری کمک می‌کند.‏

‏-‏ فیبر موجود در آجیل ها به مبارزه با یبوست، در زنان باردار که مستعد به ابتلا به آن هستند، کمک ‏می‌کند.‏

‏-‏ اسید چرب امگا-3 در پسته، روند رشد مغز کودک را بهبود می ‌بخشد.‏

‏-‏ آجیل ها حاوی مقدار چشمگیری ویتامین ‏B‏ کمپلکس مانند ریبوفلاوین، نیاسین، تیامین، ویتامین ‏B6‎‏ و ‏فولات هستند، که برای رشد جنین اهمیت فراوانی دارند.‏

‏-‏ وجود ویتامین ‏A‏ و ‏E‏ در پسته خواص آنتی اکسیدانی در بدن فرد ایجاد می‌کند که از عفونت در دوران ‏بارداری جلوگیری می‌کند.‏

همچنین پسته برای پیشگیری از بیماری هایی همچون کبدی، یرقان و کم خونی بسیار مفید است.‏

مزایای مصرف پسته در بارداری
مزایای مصرف پسته در بارداری

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از نوع تغذیه در هنگام بارداری، می توانید به مقاله تغذیه در دوران بارداری – 10 ماده مغذی ‏ضروری برای مادران در بارداری مراجعه فرمایید.‏

مضرات احتمالی پسته

مصرف پسته می‌تواند ضرر های احتمالی داشته باشد که بهتر است قبل از اضافه کردن آن در رژیم غذاییتان ‏از پزشک معالج خود مشاوره بگیرید.‏

‏-‏ پسته ها در دسته آجیل ها قرار دارند، این دسته حاوی آناکاردیک اسید هستند که ترکیب شیمیایی ‏آلرژی زا است. در نتیجه احتما واکنش آلرژیک به آن وجود دارد مخصوصا اگر به آجیل های دیگری نیز ‏آلرژی داشته باشید.‏

‏-‏ وجود فروکتان در پسته احتمال بروز مشکلات گوارشی مانند اسهال، یبوست، نفخ و درد در ناحیه شکم ‏را به همراه دارد.‏

‏-‏ مصرف آجیل بهتر است به صورت خام مصرف شوند، زیرا آجیل های بو داده حاوی سدیم بیشتری ‏هستند در نتیجه احتمال بالا رفتن فشار خون را افزایش می‌دهند که در دوران بارداری اصلا توصیه ‏نمی‌شود.‏

‏-‏ همچنین باور بر این است که آجیل دارای خواص گرمایی است که می‌تواند تأثیر نا مطلوبی بر سلامتی ‏مادر داشته باشد.‏

چگونه پسته را وارد رژیم غذایی خود کنید؟

چند روش وجود دارد که می‌توانید به کمک آن پسته را در رژیم غذایی خود قرار دهید:‏

‏-‏ شما می ‌توانید پسته را به صورت خام به عنوان تنقلات مصرف کنید یا به غذای روزانه خود اضافه کنید.‏

‏-‏ می ‌توانید پسته را با سالاد میوه خود ترکیب کرده و میل کنید.‏

‏-‏ به سینه مرغ، تخم مرغ بزنید و در پودر پسته بغلتانید و سپس گریل کنید.‏

‏-‏ برای مواقعی که گرسنه هستید و به یک میان وعده سیر کننده نیاز داشتید، می‌توانید میلک شیک ‏پسته، زعفران، هل و بادام درست کنید.‏

‏-‏ می ‌توانید پسته را به صورت خرد شده یا کامل درون ماست یخ زده، سوپ جو و شیر و غلات خود ‏بریزید و به عنوان صبحانه مصرف کنید.‏

مصرف پسته در رژیم غذایی
مصرف پسته در رژیم غذایی

نتیجه گیری

پسته یک مغز دانه لذیذ و مقوی است که برای دوران بارداری شما می‌تواند خوراکی مناسب و انرژی زایی باشد. ‏در صورتی که به آن آلرژی نداشته باشید و همچنین آن را به صورت متعادل و با یک رژیم غذایی مناسب مصرف ‏کنید، می توانید از خواص سرشار این دانه آجیلی لذت ببرید.‏

منابع:‏

مصرف پسته در دوران بارداری

پسته در حاملگی-هر آنچه که باید بدانید

دسته بندی محصولات آموزش پسته, بارداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.