ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

6 خاصیت بادام هندی برای کاهش وزن و چربی سوزی

Home  /   6 خاصیت بادام هندی برای کاهش وزن و چربی سوزی
بادام هندی برای کاهش وزن

بادام هندی برای کاهش وزن

آجیل بادام هندی یکی از پرمصرف ترین آجیل ها در جهان و سومین آجیل درختی پر مصرف است. بادام هندی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فیبر و مواد مغذی مختلف دیگر است. بادام هندی برای کاهش وزن بسیار مفید بوده و علاوه بر آن، با ارزش غذایی بالا و خواص فراوان می تواند باعث حفظ سلامتی گردد.

برای خرید بادام هندی می توانید به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

ارزش غذایی بادام هندی

18 مغز بادام هندی خام شامل 157 کالری، 12.5 گرم چربی، 5.2 گرم پروتئین و 8.6 گرم کربوهیدرات (0.9 گرم از فیبر) است. این بدان معناست که در این مقدار بادام هندی 7.6 کربوهیدرات خالص وجود دارد. بادام هندی همچنین حاوی مواد مغذی مختلفی است، از جمله:

  • آهن
  • منیزیم
  • فسفر
  • روی
  • مس
  • منگنز
  • سلنیوم
  • ویتامین B1 (تیامین)
  • ویتامین B5
  • ویتامین B6
  • ویتامین K

علاوه بر این بادام هندی منبع خوبی از اسید های چرب امگا است که ۱۳ درصد از ارزش روزانه را برای اسید های چرب امگا ۶ و مقادیر کمی اسیدهای چرب امگا ۳ دارد. بادام هندی همچنین حاوی مقادیر کمی ویتامین E، ویتامین های B کمپلکس، پتاسیم و کلسیم است.

بادام هندی بدون نمک و بو داده در مقایسه با بادام هندی خام کالری بیشتری (163 کالری) دارد. این مغز دانه ها همچنین چربی و کربوهیدرات بیشتر (به ترتیب 13.2 گرم و 9.3 گرم در هر اونس) و پروتئین کمتری (4.3 گرم در هر اونس) دارند.

فواید بادام هندی برای سلامتی

آجیل از میان وعده های سالم محسوب می شود. بر اساس مطالعه در مجله علوم غذایی و تغذیه، آجیل های درختی مانند بادام هندی می تواند تراکم استخوان و سلامت روان را بهبود بخشد و موجب کاهش وزن گردد. بادام هندی همچنین می تواند به کاهش خطر ابتلا به مشکلاتی مانند سندرم متابولیک و دیابت کمک کند.

متأسفانه بسیاری از افراد از این غذاهای سالم اجتناب می کنند زیرا سرشار از کالری و چربی هستند. آجیل دارای مقدار قابل توجهی چربی سالم است که چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع مانند اسیدهای چرب امگا هستند.

برخلاف چربی های ناسالم، چربی های سالم در واقع می توانند به بهبود کلسترول و سلامت قلب کمک کنند. در واقع، مصرف تنها پنج اونس آجیل در هفته می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مشکلات مربوط به آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از کلیه خواص بادام هندی می توانید به مقاله خواص بادام هندی – معرفی 11 فایده معجزه آسای بادام هندی بر سلامتی مراجعه فرمایید.

اهمیت مصرف بادام هندی برای کاهش وزن

بادام هندی یک میوه خشک است که به طور گسترده به روش های مختلف مصرف می شود اعم از تنقلات، استفاده در غذاهای مختلف، انواع سالاد و غیره. بادام هندی به دلیل وجود اسید اولئیک تک غیراشباع و اسید آلفا لینولنیک امگا 3 (ALA) و سایر ویتامین ها و مواد معدنی سالم دارای فواید بسیاری است. بادام هندی برای کاهش وزن بسیار مفید است و مصرف آن از جانب متخصصان تغذیه توصیه می شود.

1-ایجاد حس سیری

طبق یک مطالعه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، آجیل بادام هندی به دلیل داشتن چربی، پروتئین و فیبر کمک می کنند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. بادام هندی می تواند به عنوان جایگزینی برای مواد ناسالم در غذاها به کاهش وزن کمک کند. به عنوان مثال، می توان اناع سالاد را با آجیل بادام هندی برشته شده تهیه کرد.

2-حاوی کربوهیدارت کمتری به نسبت سایر آجیل ها

آجیل بادام هندی می تواند به کاهش وزن به عنوان بخشی از رژیم کم کربوهیدرات و کتوژنیک کمک کند. با این حال، اغلب انتخاب اول مردم نیستند. این به این دلیل است که سایر آجیل ها در مقایسه با بادام هندی دارای چربی بالاتر و کربوهیدرات کمتری هستند.

3-حاوی چربی های سالم

اکثر آجیل ها با وجود چربی ها به عنوان چاق کننده در نظر گرفته می شوند. با این حال، بادام هندی حاوی چربی های سالمی است که به کاهش سطح کلسترول و حفظ سلامت قلب کمک می کند. در واقع، بادام هندی این دانه ها دارای محتوای فیبر است که شما را برای مدت طولانی ‌تری سیر نگه می‌دارد و از گرسنگی و ولع غذا جلوگیری می‌کند.

طبق مطالعه ای در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، بادام هندی وقتی به عنوان میان وعده مصرف می شود اشتها را سرکوب می کند به طوری که در طول روز کمتر غذا می خورید. علاوه بر این منبع غنی از پروتئین است که به حفظ سطح انرژی در طول روز کمک می کند.

4-کاهش میل به غذاهای ناسالم

بادام هندی منبع غنی از پروتئین است و مصرف میان وعده های آن باعث حفظ پروتئین دریافتی فرد می شود. فیبر و پروتئین موجود در بادام هندی فرد را سیر می کند و میل به غذاهای ناسالم را کاهش می دهد.

6-چربی سوزی

بادام برای دفع چربی اضافی بدن مفید است. این آجیل حاوی آمینو اسید ال آرژنین است و طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی، این آجیل می تواند به فرد در سوزاندن چربی ها و کربوهیدرات های بیشتری در طول جلسه تمرین کمک کند.

مطالعه دیگری که در مجله بین‌المللی چاقی و اختلالات متابولیک مرتبط منتشر شد، مشاهده کرد که بزرگسالان دارای اضافه وزن که شروع به مصرف منظم بادام کرده‌اند، نسبت به افرادی که کربوهیدرات‌های پیچیده با کالری و پروتئین مشابه مصرف می‌کنند، وزن بیشتری از دست داده‌اند.

بادام هندی در مقایسه با سایر آجیل ها حاوی چربی کمتری است، اما مطالعات کافی برای اثبات تأثیر آن بر کاهش وزن وجود ندارد. محتوای پروتئین موجود در بادام هندی بالاست و فرد را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. بادام هندی ویتامین K و روی بیشتری دارد و برای کاهش وزن توصیه می شود.

منابع:
مقاله آیا بادام هندی باعث افزایش وزن می شود؟
مقاله چگونه با خوردن بادام هندی لاغر شویم؟

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش بادام هندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Refund Reason