ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

آیا فندق برای کاهش وزن مناسب است؟ – خوردن روزانه 20 فندق برای مبارزه با چاقی

Home  /   آیا فندق برای کاهش وزن مناسب است؟ – خوردن روزانه 20 فندق برای مبارزه با چاقی
فندق برای کاهش وزن

فندق برای کاهش وزن

فندق نوعی آجیل درختی است که علاوه بر مصرف به عنوان تنقلات، برای تهیه انواع دسر ها، سس ها، سالاد و غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مغز دانه دارای ارزش غذایی بالا و خواص فراوانی است که برای سلامتی بسیار مفید می باشد. یکی از اهمیت های مصرف این مغز دانه آجیلی، مصرف فندق برای کاهش وزن است. در این مقاله به بررسی نقش فندق در لاغری و میزان مصرف آن در رژیم های مختلف غذایی می پردازیم.

برای خرید فندق سورت شده اشکورات می توانید به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

ارزش غذایی فندق

100 گرم فندق حاوی ارزش غذایی زیر است:

  • منگنز: 309 درصد DV (ارزش روزانه)
  • مس: 86 درصد DV
  • ویتامین E: 75 درصد از DV
  • تیامین: 43 درصد DV
  • منیزیم: 41 درصد از DV
  • فسفر: 29 درصد از DV
  • ویتامین B6: 28٪ از DV
  • فولات: 28 درصد از DV
  • آهن: 26 درصد DV
  • پتاسیم: 19 درصد DV
  • ویتامین K: 18 درصد از DV
  • روی: 16 درصد از DV
  • ویتامین C: 11٪ از DV
  • کلسیم: 11 درصد DV

این مواد مقادیر بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی در هر 100 گرم هستند. اگر فندق را با یک رژیم غذایی سالم ترکیب کنیم، به بیشتر نیاز های بدن به ویتامین و مواد معدنی می رسیم.

فندق چگونه باعث لاغری می شود؟

1-فیبر موجود در فندق برای کاهش وزن

یکی از عوامل بسیار مهم برای کاهش وزن، میزان فیبر موجود در غذا است. فندق حاوی حدود 9.7 گرم فیبر در هر 100 گرم است. فیبر فواید متعددی برای کاهش وزن دارد. میکروبیوم بدن را تغذیه می کند، میکروب هایی که در روده زندگی می کنند. سلامت میکروبیوم بر سلامت و وزن بدن تأثیر می گذارد.

فیبر همچنین کمک می‌کند بدون افزودن کالری زیادی به رژیم غذایی، کمتر احساس گرسنگی کنید. گرسنگی و هوس می تواند یک دام بزرگ برای افرادی باشد که سعی در کاهش وزن دارند، بنابراین اجتناب از این، یک مزیت بزرگ است. با مقدار فیبر موجود در فندق می توان مدت زمان هوس خوردن غذا را به میزان خوبی کاهش داد.

2-پروتئین موجود در فندق برای کاهش وزن

یکی دیگر از مواردی که در غذا می تواند به کاهش وزن کمک کند، میزان پروتئین موجود در آن است. فندق در هر 100 گرم حدود 15 گرم پروتئین دارد. برای مقایسه، حدود 25.4 گرم در هر 100 گرم در ماهی قزل آلا وجود دارد. این مغز دانه منبع خوبی از پروتئین گیاهی است اما به طور کلی منبع مناسبی از پروتئین است.

پروتئین در بین 3 ماده مغذی درشت مغذی، پرکننده ترین در نظر گرفته می شود. خوردن پروتئین کافی باعث جلوگیری به از دست دادن عضلات می گردد. در همین راستا ماهیچه کمک می کند کالری اضافی را در طول روز بسوزانیم که برای کاهش وزن بسیار مفید است. همچنین کالری بیشتری برای پردازش بدن نسبت به کالری های کربوهیدرات ها و چربی ها می گیرد.

به خاطر داشته باشید که زیاده روی در مصرف پروتئین نیز خوب نیست.

3-ایجاد حس سیری و کاهش اشتها

بسته به رژیم، مقدار مشخصی فندق می‌ تواند با کمک به احساس سیری بیشتر و کمک به مصرف پروتئین بیشتر، به کاهش وزن کمک کند. این می تواند کمک کند از غذا های پرکالری که ممکن است در کاهش وزن اختلال ایجاد کنند، اجتناب نماییم.

برای کاهش وزن روزانه چند عدد فندق بخوریم؟

لازم است بدانیم خوردن روزانه چند عدد فندق برای کاهش وزن مفید است، علیرغم اینکه کالری بالایی دارد. خوردن فقط 30 گرم فندق در روز برای کمک به کاهش وزن است. 30 گرم فندق حدود 20 مغز است و حدود 190 کالری دارد.

از خوردن بیش از یک مشت در روز خودداری کنید. مقدار بیشتر می تواند فرد را چاق کند. علاوه بر این، می توان با ترکیب فندق با بادام و سایر دانه ها و مغز ها به راحتی وزن کم کرد. بادام همچنین خواص بی نظیری برای کاهش وزن دارد.

خواص فندق

مهمترین مزیت سلامتی خوردن فندق، کاهش خطرات قلبی عروقی و التهاب است. این امر به دلیل مواد مغذی مختلف و مواد فعال زیستی مانند استئاریک، اولئیک، اسیدهای چرب لینولئیک، فیبر، ویتامین E، فیتواسترول ها، ترکیبات فنلی، منیزیم، مس و سلنیوم آن است. بیشتر این ترکیبات دارای فعالیت های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی هستند.

مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها مانند فندق برای خنثی کردن رادیکال های آزاد حیاتی است. در غیر این صورت، اگر بدن ظرفیت آنتی اکسیدانی پایینی داشته باشد، مقادیر زیاد رادیکال های آزاد می تواند باعث استرس اکسیداتیو شود. استرس اکسیداتیو می تواند منجر به افزایش خطر مشکلات قلبی عروقی، اختلالات متابولیک، فشار خون شریانی و بیماری مزمن قلبی شود.

افراد چاق بیشتر در معرض خطر ابتلا به استرس اکسیداتیو هستند. نکته قابل توجه این است که سطوح بالای بافت چربی احشایی برای سلامتی بسیار خطرناک است و نشانه قوی التهاب است.

آیا خوردن هر روز فندق مشکلی ندارد؟

واقعیت شگفت انگیز در مورد فندق این است که با وجود کالری بالایی که دارد می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. مطالعات نشان داده اند که خوردن 60 گرم فندق در روز فرد را چاق نمی کند. برعکس، فندق تاثیری بر وزن شما نخواهد داشت. علاوه بر این، خوردن روزانه فندق ممکن است سطح کلسترول خون را بهبود بخشد.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از خواص فندق می توانید به مقاله خواص فندق – بررسی 8 فایده فندق و مضرات احتمالی آن مراجعه فرمایید.

آیا فندق به کاهش چربی شکم کمک می کند؟

دانشمندان معتقدند که فندق می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند زیرا یک غذای سیر کننده است. فیبر و پروتئین موجود در فندق می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. حتی بافت ترد فندق نیز بخشی از اثر پرکننده شگفت انگیز آن است. بنابراین، توصیه می شود صبح ها فندق بخورید تا کالری کمتری در طول روز مصرف کنید.
علاوه بر این، به نظر می رسد فندق باعث افزایش گرمازایی می شود. ترموژنز زمانی است که بدن دمای خود را برای سوزاندن کالری اضافی افزایش می دهد.

علاوه بر این، خوردن روزانه فندق می تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا محتوای چربی آن به راحتی توسط بدن جذب نمی شود. درصد بالایی از چربی فندق فقط با مدفوع دفع می شود.

نکته قابل توجه این است که مصرف روزانه یک مشت فندق می تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا فندق سرشار از آنتی اکسیدان است. غذا های دارای فعالیت آنتی اکسیدانی قوی، می توانند با استرس اکسیداتیو و التهاب که ممکن است باعث چاقی شوند مبارزه کنند. به عنوان مثال، فندق سرشار از پلی فنول است، خانواده ای از آنتی اکسیدان های قوی که مصرف غذا های حاوی پلی فنل برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید است.

بهترین زمان برای خوردن آجیل برای کاهش وزن چه زمانی است؟

بهترین زمان برای مصرف آجیل صبح است تا انرژی زیادی در طول روز داشته باشید. همچنین خوردن آجیل شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. بنابراین، کالری کمتری مصرف خواهید کرد. مهمتر از همه، کمبود کالری کلید کاهش وزن است.

منابع:
مقاله آیا فندق شما را چاق می کند؟
مقاله آیا فندق برای کاهش وزن مفید است؟

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش فندق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.