ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

خواص آجیل برای کودکان – 4 دلیل بر اهمیت مصرف آجیل شیرین در تغذیه کودکان

Home  /   خواص آجیل برای کودکان – 4 دلیل بر اهمیت مصرف آجیل شیرین در تغذیه کودکان
خواص آجیل برای کودکان - 4 دلیل بر اهمیت مصرف آجیل شیرین در تغذیه کودکان

آجیل

آجیل گنجینه ای طبیعی از مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، چربی های سالم، ‏پروتئین و فیبر است که به رشد و یادگیری کودکان کمک می کند. خواص آجیل برای کودکان مختص به یک جزء آن نیست بلکه تمام اجزا با هم خواص چشمگیری برای سلامتی دارند.

آجیل شامل : ‏بادام، آجیل برزیلی، بادام هندی، شاه بلوط، فندق، گردو، مغز کاج، پسته و گردو می‌باشد. بادام زمینی از نظر ‏فنی یک حبوبات است، اما معمولاً به عنوان آجیل شناخته می شود زیرا دارای ترکیب غذایی مشابهی است‎.‎

‎1 ‎وعده آجیل می‌تواند 36 درصد از نیاز روزانه به ویتامین‎ E ‎کودک، 13 درصد از فیبر مورد نیاز ‏روزانه کودک و 4 گرم پروتئین‎ لازمه را برای گودگان شما تامین کند.

برای تهیه انواع خشکبار می‌توانید به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

خواص آجیل برای کودکان

خوردن منظم آجیل به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی ‏سالم می تواند به کاهش کلسترول، تنظیم فشار خون، کاهش خطر دیابت و بیماری قلبی، حفظ حرکات منظم ‏روده و حتی تقویت و سلامت استخوان کمک کند. علاوه بر آن، خواص آجیل برای کودکان معجزه آساست. در ‏اینجا چند به دلیل باورنکردنی که چرا آنها باید بخشی از رژیم غذایی کودک شما باشند‎ اشاره کرده ایم:

برای آگاهی بیشتر از تغذیه مناسب کودکان می‌توانید به مقاله تغذیه کودکان – 4 دستور العمل تغذیه ای مناسب برای کودکان مراجعه فرمایید.

1.منبع خوبی از ویتامین ها و مواد مغذی

آجیل ها منابع خوبی از ویتامین هایی مانند ویتامین B، E، نیاسین، فولات و پروتئین هستند و سرشار از مواد معدنی مهم مانند مس، منگنز، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، روی و سلنیوم هستند. بخش عمده ای از خواص آجیل برای کودکان در این ویژگی آن ها نهفته شده است.

2. اسیدهای تک اشباع نشده

آجیل برای قلب مفید است زیرا منبعی غنی از اسیدهای چرب تک غیراشباع است. تعداد کمی از مغزها مانند گردو، بادام و غیره حاوی مقدار مناسبی از چربی های امگا 3 هستند. آجیل که برای رشد مغز کودکان فوق العاده سالم در نظر گرفته می شود، به تقویت سیستم ایمنی آنها نیز کمک زیادی می کند.

3. یک میان وعده مغذی

‎آجیل یک میان وعده عالی است. یک مشت آجیل انرژی خوبی برای شما فراهم می کند. آجیل که به ‏عنوان منبع چربی های خوب نیز شناخته می شود را می توانید به رژیم غذایی روزانه کودک خود اضافه کنید و بهترین ‏بخش این است که برای تأمین این خوراکی خوشمزه، ترد و سالم در جعبه های اسنک به هیچ مهارت یا زمانی ‏نیاز ندارید. شما می‌توانید آجیل های ساده سا مغز که سالم ترند را تهیه کنید و به عنوان میان وعده یا خوراکی روزانه به کودکان خود دهید.

4. تنوع در انواع آن

‎آنها را می توان به اشکال مختلف مانند بو داده یا آب پز مصرف کرد و بسیاری از محصولات ساخته شده از ‏بادام زمینی مانند کره بادام زمینی، روغن بادام زمینی، آرد بادام زمینی/بادام، بادام زمینی بو داده خشک ( برای میان ‏وعده ها) به راحتی در دسترس هستند. گردو، بادام، پسته را می توان به یک کاسه روزانه فرنی، غلات یا دسرهای ‏سالم نیاضافه کرد‎.‎

عوارض مصرف آجیل

مصرف نامناسب آجیل نه تنها سالم نیست بلکه می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. مصرف بیش از حد ممکن است منجر به گاز معده و سوزش معده شود. بنابراین کنترل مصرف آن بخش مهمی است. یک مشت آجیل مخلوط یا ۵ عدد بادام خیس خورده یا ۱ عدد ‏گردو مقدار خوبی برای شروع است‎ و به این صورت خواص آجیل برا کودکان حفظ می‌شود.

آلرژی به انواع آجیل نیز بسیار شایع و خطرناک است. برای مثال، آلرژی به بادام زمینی بسیار شایع است و یک حساسیت غذایی بسیار جدی است که کودک می تواند به آن ‏مبتلا شود. اگر مشکوک به آلرژی به بادام زمینی هستید بهتر است آزمایش دهید تا مطمئن شوید. کودکان مبتلا به آلرژی به ‏بادام زمینی باید محتاط باشند و قبل از خرید هر محصول یا خوردن یک غذا در رستوران، برچسب تغذیه یا منو ‏را بررسی کنند‎.‎

چه زمانی و چگونه آجیل را به کودک معرفی کنیم؟

مصرف آجیل در سنین کوچک می تواند خطر خفگی به همراه داشته باشد، بنابراین قبل از دادن آجیل به عنوان میان وعده، مطمئن شوید ‏که کودک شما می تواند بافت آن را هضم کند. سن مناسب برای اضافه کردن آجیل به تغذیه کودکان زمانی است که کودک شما توانایی خوردن غذاهای سفت را بدست آورده و بافت آن ها برا او آشنا است. اکثر کودکان پس از 3 سالگی به خوبی جویدن و هضم غذای سفت را مدیریت می کنند. برای کودکان بین ‏‏2 تا 3 سال، آرد بادام زمینی/بادام الک شده و غیره را می توان در غلات مختلف اضافه کرد‎.‎

همچنین، همانطور که این میان‌وعده عالی را به رژیم غذایی کودکان اضافه می‌کنید، مطمئن شوید که یک یا دو ‏لیوان آب پس از آنچه که کودک شما معمولا تغذیه می‌کند، اضافه کنید تا از یبوست که ممکن است همرا با ‏افزایش چربی و فیبر موجود در آجیل باشد، جلوگیری کنید‎.‎

جمع بندی

خواص آجیل برای کودکان بسیار زیاد است ولی باید توجه داشته باشید که مصرف زیاد آجیل مانند هر چیز دیگری نه تنها سالم نیست بلکه سلامت را به خطر می‌اندازد. پس حتما با برنامه و یک رژیم غذایی سالم آجیل را در تغذیه کودکان خود قرار دهید.

منابع: چرا باید به کودکان خود آجیل دهید؟

دسته بندی محصولات تغذیه کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.