ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

آیا نوتلا چاق کننده است؟ – 6 فایده نوتلا برای سلامتی

Home  /   آیا نوتلا چاق کننده است؟ – 6 فایده نوتلا برای سلامتی
نوتلا چاق کننده است

نوتلا

نوتلا ترکیب شکلاتی از فندق است که در بخش شکلات صبحانه فروشگاه های مواد غذایی پیدا خواهید کرد. مواد اصلی نوتلا شکر، روغن پالم، فندق، کاکائو، شیر بدون چربی و آب پنیر است. زمانی که شکر به عنوان اولین ماده در هر برچسب تغذیه ای درج شده باشد، هرگز نشانه خوبی نیست. همچنین روغن پالم عنصری است که در بسیاری از غذا های فرآوری شده مشاهده می کنید. حال ببینیم آیا نوتلا چاق کننده است یا خیر!

برای خرید نوتلا آلمانی می توانید به صفحه فروش نوتلا هتمت مراجعه فرمایید.

آیا نوتلا سالم است؟

نوتلا حاوی فندق سالم است که ارزش غذایی و خواص بالایی دارد، اما در عین حال تقریبا نیمی از محتویات آن شکر و چربی اشباع شده است. بنابراین این شکلات را با اعتدال مصرف کنید. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که زنان نباید بیش از 6 قاشق چای خوری یا 100 کالری شکر افزوده در روز و مردان بیش از 9 قاشق چای خوری یا 150 کالری شکر افزوده مصرف کنند. متخصصان تغذیه توضیح می دهند که 2 قاشق غذا خوری نوتلا به اندازه 5 قاشق چای خوری شکر است و این مقدار شکر 83 درصد از مصرف شکر توصیه شده برای زنان می باشد.

آیا نوتلا برای کاهش وزن مفید است؟

متأسفانه، نه، نوتلا برای کاهش وزن خوب نیست، زیرا حاوی مقدار زیادی شکر و روغن نخل است که باعث می شود کالری بسیار بالایی داشته باشد. از این رو، نوتلا باید در حد اعتدال مصرف شود و به طور ایده آل هنگام تلاش برای کاهش وزن به طور کامل از آن اجتناب شود. اما این پاسخ فقط یک پاسخ کوتاه بود، بنابراین بیایید نگاهی عمیق ‌تر به این موضوع بیندازیم.

نوتلا چاق کننده است؟

نوتلا غذایی برای کاهش وزن نیست، برعکس، نوتلا بسیار چاق کننده است. با این حال، میزان مصرف آن در حد کم نمی تواند منجر به افزایش وزن شود.

آیا می توانیم هنگام رژیم غذایی نوتلا بخوریم؟

بله می توانید نوتلا را در حین رژیم میل کنید، اما از آنجا که نوتلا چاق کننده است قطعاً باید سعی کنید در صورت امکان از خوردن آن اجتناب کنید یا به میزان کم مصرف نمایید. بنابراین اگر هوس آن را دارید، مصرف مقدار کمی از آن هیچ ضرری ندارد، اما خوردن چهار قاشق از آن در دو دقیقه اصلا مناسب نیست.

فواید خوردن نوتلا چیست؟

نوتلا چاق کننده است بنابراین اگر قصد افزایش وزن دارید خوردن نوتلا می تواند مفید باشد زیرا یک منبع کالری زیاد و حاوی مقدار زیادی شکر (و همچنین روغن پالم و شکلات) است. نوتلا انرژی فوق ‌العاده ‌ای دارد و این شکلات را به همان اندازه چاق ‌کننده می‌کند که می تواند به افزایش وزن کمک کند. علاوه بر این این شکلات دارای خواص زیر می باشد:

  1. نوتلا سرشار از فیبر است که به کنترل سطح کلسترول کمک می کند.
  2. خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
  3. نوتلا حاوی کلسیم است که استخوان ها و دندان ها را تقویت می کند.
  4. آهن موجود در نوتلا به ساخت گلبول های قرمز در بدن کمک می کند و همچنین از سیستم ایمنی بدن محافظت می کند.
  5. مواد موجود در نوتلا به تنظیم فشار خون کمک می کند.
  6. نوتلا برای افرادی که از اضطراب و افسردگی رنج می برند مفید است. نوسانات خلقی را برطرف می کند و هورمون های شادی تولید می کند.

ارزش غذایی نوتلا

  • کالری: 200
  • چربی: 12 گرم
  • شکر: 21 گرم
  • پروتئین: 2 گرم
  • کلسیم: 4%
  • آهن: 4%

آیا نوتلا بدون کربوهیدرات است؟

نمی توان گفت که نوتلا هیچ کربوهیدراتی ندارد زیرا نوتلا فقط از شکر تشکیل شده است. به همین دلیل، نوتلا آخرین چیزی است که باید در حین رژیم های کربوهیدراتی بخورید.

نوتلا برای بدنسازی خوب است یا بد؟

نوتلا یک ماده غذایی پر انرژی است که به افزایش کالری به خصوص در مرحله حجم گرفتن کمک می کند. با این حال، بسیار مغذی نیست زیرا فاقد ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. گاهی نوتلا انتخاب بدی برای اضافه کردن به رژیم غذایی بدنسازی نیست. کربوهیدرات‌ ها و چربی‌ ها انرژی مورد نیاز بدن را برای عملکرد مناسب فراهم می‌کنند. دریافت انرژی مناسب به بدن اجازه می دهد تا به جای انرژی از پروتئین برای عضله سازی استفاده کند. داشتن نوتلا به همراه یک منبع پروتئین (مانند شیک پروتئین) گزینه مناسبی است.

یکی از مواد تشکیل دهنده نوتلا کاکائو است که فواید متعددی برای سلامتی دارد زیرا سرشار از فلاونوئید ها، یک آنتی اکسیدان قوی است، که می تواند به کاهش التهاب بدن که از طریق جلسات تمرین سخت ایجاد می شود، کمک کند. وقتی ورزش می کنید، بدن رادیکال های آزاد (مولکول هایی که متعادل نیستند) تولید می کند. رادیکال های آزاد بیش از حد تمایل به ایجاد یک فضای نا متعادل در بدن دارند که منجر به التهاب می شود.

مقایسه نوتلا با کره بادام زمینی

کره بادام زمینی تقریباً از هر نظر نسبت به نوتلا سالم تر و بهتر است. در واقع تنها زمانی نوتلا به کره بادام زمینی ارجعیت دارد که به بادام زمینی حساسیت داشته باشید.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از روش های تهیه بستنی نوتلا می توانید به مقاله بستنی نوتلا – 3 دستورالعمل تهیه بستنی با نوتلا مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

نوتلا یک شکلات صبحانه لذیذ است که محبوبیت زیادی میان افراد دارد. نوتلا چاق کننده است و می تواند یک گزینه عالی برای افزایش وزن باشد. علاوه بر این مصرف آن در بدنسازی می تواند به افزایش حجم کمک نماید. نوتلا خواص فراوانی برای بدن دارد اما اگر رژیم های لاغری یا کاهش وزن دارید، از خوردن آن اجتناب کنید.

منابع:
مقاله آیا نوتلا برای کاهش وزن مناسب است؟

مقاله نوتلا برای بدنسازی خوب است یا بد؟

دسته بندی محصولات آموزش نوتلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.