ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

7 خاصیت بادام هندی در تغذیه کودکان

Home  /   7 خاصیت بادام هندی در تغذیه کودکان
7 خاصیت بادام هندی در تغذیه کودکان

مقدمه‌ای بر معرفی بادام هندی در تغذیه کودکان

با توجه به مطالعات فراوان انجام شده، آشنا کردن کودک با غذاهای جدید سرگرم کننده به نظر می رسد. اما زمانی که زمان انجام آن فرا می رسد، می تواند به نوعی ترسناک نیز باشد – به خصوص اگر یک آلرژن بالقوه مانند آجیل درختی (بادام درختی، بادام هندی و … ) و یا بادام زمینی را معرفی می کنید.

اما آیا می‌دانید، آشنایی زودهنگام با مواد غذایی حساسیت زا (مانند آجیل) در واقع می تواند به محافظت از کودک شما در برابر آلرژی کمک کند. بنابراین بهتر است بلافاصله پس از شروع تغذیه نوزاد با غذاهای جامد، در حدود 4 تا 6 ماهگی، آجیل‌هایی مانند بادام هندی را در تغذیه کودکان خود بگنجانبد.

برای تهیه انواع خشکبار می‌توانید به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

بادام هندی از کجا می آید؟

درخت بادام هندی ابتدا در آمریکای مرکزی و جنوبی یافت شد که بعدها توسط پرتغالی ها به هند معرفی شد، در حال حاضر پرکارترین تولیدکننده آجیل در جهان کشور هند است. کلمه اصلی Tupian برای این آجیل در سرزمین مادری خود – acajú – باعث پیدایش بسیاری دیگر از انواع بادام هندی (بادام هندی، کاجو، کاسو، کاجو) در سراسر جهان شد.

بادام هندی روی درخت میوه‌ی زیبایی محسوب می‌شود: هر مهره پوسته شده از ته یک “میوه کاذب” کوچک و رنگارنگ به نام سیب بادام هندی که شبیه گلابی یا فلفل ریز است بیرون می آید. سیب بادام هندی نیز خوراکی است، اگرچه در بسیاری از نقاط جهان به طور گسترده در دسترس نیست. در هنگام برداشت، آجیل از پوسته آن که حاوی یک ماده شیمیایی طبیعی به نام اوروشیول است که در پیچک سمی و بلوط سمی نیز یافت می شود، جدا شده و تبدیل به آجیل بادام هندی‌ای می‌شود که ما بیشتر با ظاهر آن آشنا هستیم.

آیا بادام هندی در تغذیه کودکان می‌تواند فایده‌ای داشته باشد؟

بله، اگر بدون نمک باشد. بادام هندی منبع فوق العاده ای از چربی های سالم برای سیستم عصبی و رشد مغز کودک است. بادام هندی همچنین منبع غنی روی و فیبر است، دو ماده مغذی که برای رشد سالم و هضم مهم هستند. به طور کلی بادام هندی در تغذیه کودکان می‌تواند منبع عالی آهن و پروتئین باشد و میتوان از آن در رژیم های گیاهی کودکان خود استفاده کرد. در نهایت، بادام هندی حاوی ویتامین K است، یک ماده مغذی که برای عدم لخته شدن خون در بدن ضروری است.

بادام هندی گاهی به صورت نمک سود فروخته می شود و برخی از برند‌های کره بادام هندی ممکن است سرشار از قند و سدیم باشند. هنگام معرفی بادام هندی در تغذیه کودکان خود، در صورت امکان، بادام هندی بدون نمک و شیرین نشده (همراه کارامل و … ) یا کره بادام هندی را انتخاب کنید.

برای آگاهی بیشتر از تغذیه مناسب کودکان می‌توانید به مقاله تغذیه کودکان – 4 دستور العمل تغذیه ای مناسب برای کودکان مراجعه فرمایید.

۷ فایده افزودن بادام هندی در تغذیه کودکان

1. تقویت مغز

بادام هندی در تغذیه کودکان برای رشد مغز کودکان بسیار ضروری است. ریبوفلاوین و ال کارنیتین موجود در بادام هندی عملکرد مغز را تقویت می کند. بادام هندی همچنین سطح هوش را بهبود می بخشد و از آلزایمر در سالمندان جلوگیری می کند.

2. کنترل کلسترول و گلوکز خون

اگرچه مراقبت از کلسترول و گلوکز خون در نوزادان ضروری نیست، اما افزودن بادام هندی در تغذیه کودکان می‌تواند در بزرگسالی بسیار برای آنها مفید شود. بادام هندی به دلیل محتوای کم ویتامین E و شاخص قند خون پایین برای کاهش کلسترول و گلوکز مفید است، اما باید مطمئن باشید که آجیل بو داده خیلی شور یا خیلی شیرین نباشد. بادام هندی برشته شده معمولی توسط برخی برندهای دیگر بسیار شور است. اما نوعی از بادام هندی در تغذیه کودکان مفید خواهد بود که به محصول اصیل نزدیک باشد و افزودنی خاصی نداشته باشد.

3. کمک به هضم غذا

محتوای بالای فیبر موجود در بادام هندی می تواند از یبوست در کودکان جلوگیری کرده و با تنظیم حرکت روده، فرایند هضم را بهبود بخشد. کودکان اغلب در خوردن تنبلی می کنند، هر بار که فرصت غذا دادن به کودکان خود را ندارید، می‌توانید بادام هندی را جایگزین مفیدی برای تغذیه کامل کودک خود بدانید، بادام هندی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و انرژی است، در مجموع بسیار مغذی است.

4. بهبود عملکرد استخوان ها و دندان ها

فسفر موجود در بادام هندی با اندازه‌ی مناسب در رژیم غذایی کودکان به بهبود عملکرد استخوان ها و دندان های کودک در زمان رشد کمک می کند. خواص دارویی بادام هندی همچنین به پیشگیری از پوکی استخوان برای تمام عمر کمک می کند.

کودکان از شش ماهگی شروع به دندان درآوردن می کنند، معمولاً جایگزینی دندان‌های شیری در سنین بالای شش سال است، اما به تدریج دندان درآوردن یا جایگزینی زودهنگام دندان به این معنی است که کودکان در بدن خود میزان کلسیم کمی دارند، استخوان‌ها و دندان‌هایشان ضعیف‌تر شده و پوسیدگی راحت‌تر می‌شود. با این حال، شما نباید کلسیم مصرف کنید یا به کودکان شیری بدهید که دارای کلسیم کم هستند. به طور معمول کلسیم موجود در غذای طبیعی به راحتی جذب می شود و ضرر کمتری نسبت به کلسیم مصنوعی دارد.

مادران باید سعی کنند آجیل های مغذی مانند بادام هندی در تغذیه‌ کودکان خود بگنجانند، زیرا تمام مواد مغذی، ویتامین و معدنی را به شکل طبیعی در خود دارد.

5. بهبود ایمنی

خاصیت قلیایی و آنتی اکسیدان موجود در بادام هندی به حذف سموم کمک می کند، بنابراین ایمنی کودکان شما را بهبود می بخشد.

به طور معمول کودکانی که دارای رژیم غذایی متنوع و غنی از مواد غذایی طبیعی هستند، نسبت به سایر کودکانی که بیش از حد غذای صنعتی مصرف می کنند، مصونیت بیشتری خواهند داشت. همانطور که شیر مادر و طبیعی به شیر خشک ارجحیت دارد و سبب رشد بیشتر و بهتر کودک می‌شود، منابع غذایی طبیعی نیز از همین فواید برخوردارند.

6. ضد التهاب

اسید چرب موجود در بادام هندی در تغذیه کودکان موجب می‌شود که بدن آن‌ها در طول زمان به انواع التهابات مرتبط با آلرژی و اگزما مقاوم شود. این خاصیت بادام هندی تضمین می کند که فرزندان شما تا زمانی که بالغ شوند از سلامت خوبی برخوردار باشند.

7. محتوای مغذی بادام هندی

افزودن بادام هندی در تغذیه کودکان می‌تواند به اندازه‌ی کافی برای کودکان انرژی تولید کند، به طوری که حتی می‌توان آن را جایگزین یک وعده غذایی با برنج دانست. اگر فرزندانتان هنگام خوردن برنج حوصله شان سر می رود و میلی نشان نمی‌دهند، می توانید برنجشان را با آجیل مناسبی چون بادام هندی جایگزین کنید، آجیله‌هایی مانند بادام هندی در تغذیه کودکان می‌تواند به اندازه شیر گاو دارای مواد مغذی بالایی باشند، شیر بادام هندی مواد مغذی بالایی برای کودکان فراهم می کند اما باعث بلوغ زودرس آنها نمی شود.

نتیجه گیری

بادام هندی یک خوراکی شگفت انگیز برای کودکان در هر سنی است. آنها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی سالم هستند که به رشد سالم کودک شما کمک می کند. می توانید از سنین پایین شروع به اضافه کردن آجیل های خوشمزه و سالم مانند بادام هندی به رژیم غذایی کودک خود کنید. بادام هندی طعم دار به اشکال مختلف مانند کره، خامه و مخلوط پودر بادام هندی در بازار موجود است. می توانید مخلوط پودر بادام هندی خود را (مانند قوتو کرمانی‌ها) با مواد مختلفی که کودک شما دوست دارد بخورد مخلوط کنید. هر چند می‌بایست مراقب بروز آلرژی باشید.

منابع: بادام هندی برای کودکان از چه زمانی کودکان می توانند بادام هندی بخورند؟

دسته بندی محصولات آموزش بادام هندی, تغذیه کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.