ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

7خاصیت عسل در تغذیه کودکان

Home  /   7خاصیت عسل در تغذیه کودکان
6خاصیت عسل در تغذیه کودکان

عسل

عسل به لطف کار سخت زنبورها و گرده افشانی آن ها تولید می شود و به طور طبیعی شیرین است. این شیرین کننده توسط تمدن ‏های باستانی در مصر، یونان، روم، هند و غیره به دلیل قدرت شفابخش آن مصرف دارویی داشته است. خواص ‏دارویی عسل اکنون به خوبی شناخته شده است و در تمام خانه ها مصرف می‌شود. عسل در تغذیه کودکان می‌تواند رژیم غذایی سالم با خواص بالایی را برای آن ها ایجاد نماید.

برای تهیه عسل جنگلی می‌توانید به بخش فروش عسل هتمت مراجعه فرمایید.

عسل
عسل

عسل در تغذیه کودکان

عسل در حالی که خوشمزه است، هرگز نباید به کودکان زیر 1 سال داده شود و برای کودکان زیر 2 سال توصیه ‏نمی شود. عسل حاوی باکتری های سمی است که ممکن است باعث بوتولیسم نوزادان شود، یک شکل پیشرفته از ‏مسمومیت غذایی که می تواند منجر به مرگ شود. همچنین خطر آلرژی به گرده ناشی از عسل وجود دارد. با این حال قرار گیری عسل در تغذیه کودکان بعد از این سنین یک خوراکی خوشمزه و در عین حال مغذی برای کودکان شما می‌شود.

در صورت امکان، به جای عسل محلی یا عسل تجاری، عسل ارگانیک تایید شده را انتخاب کنید. در مصرف عسل محلی خطر آلرژی به گرده بیشتر است و عسل تجاری معمولا حاوی آفت کش ها و سایر مواد شیمیایی ‏است که برای کودکان بسیار مضر می‌باشد. برای اطمینان از اینکه مواد موجود در عسل شما برای کودک شما مفید است، به برچسب آن دقت کنید‎.‎

هنگامی که عسل ارگانیک مناسب را تهیه کردید، می توانید ابتدا از آن به عنوان شیرین کننده در چای و شیر یا در یک دستور پخت ساده به مقدار مناسب و معتدل از آن استفاده کنید.

برای آگاهی بیشتر از تغذیه مناسب کودکان می‌توانید به مقاله تغذیه کودکان – 4 دستور العمل تغذیه ای مناسب برای کودکان مراجعه فرمایید.

عسل در تغذیه کودکان
عسل در تغذیه کودکان

ارزش غذایی عسل

336 گرم عسل حاوی:

پروتئین1 میلی گرم
آب58 میلی گرم
کلسیم20.3 میلی گرم
منیزیم6.8 میلی گرم
پتاسیم176 میلی گرم
زینک0.7 میلی گرم
فیبر رژیمی0.7 میلی گرم
انرژی304 کیلو کالری
شکر278 گرم
ویتامین C1.7 میلی گرم
نیاسین0.4 میلی گرم
فولات6.8 میکرو گرم

خواص عسل در تغذیه کودکان

‎ ‎‎1. دریافت انرژی طولانی مدت

عسل عمدتاً از سه نوع قند ساخته می شود: ساکارز، گلوکز و فروکتو که هر یک از این قندها به طور متفاوتی ‏توسط بدن ما استفاده می شوند. ساکارز و گلوکز به سرعت هضم می شوند و باعث افزایش قند خون می شوند اما ‏فروکتوز موجود در عسل مدت بیشتری در بدن باقی می ماندکه نتیجه آن انتقال انرژی بالا و ثابت به کودکان شما می‌شود. به این ترتیب، آن ها انرژی مناسبی برای گذراندن روز خود دریافت می‌کنند.

2 . شامل مواد معدنی و مغذی لازم برای بدن

یک بطری عسل حاوی مقدار چشمگیری ویتامین و مواد معدنی می‌باشد. این مقدار می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن در حال رشد کودکان شما را فراهم کند. عسل همچنین حاوی اسیدهای آمینه است که به رشد و ‏تکامل کودکان شما کمک می کند‎.‎ قرار گیری عسل در تغذیه کودکان شما می‌تواند از این نظر بسیار مفید باشد.

‎3 . جلوگیری از آسیب های کبدی

عسل به عنوان سپری برای کبد در برابر بیماری ها و آسیب های خاص عمل می کند. طبق تحقیقات، ثابت شده است که ‏عوارض جانبی دوزهای پاراستامول، که می تواند باعث آسیب کبدی شود، کاهش می دهد. پاراستامول در ‏مسکن های رایج مانند تایلنول و پانادول یافت می شود. اگر کودک شما بیمار است، یک قاشق عسل به کمتر شدن درد آن ها کمک می کند و او را از آسیب های احتمالی حفظ می کند‎.‎

‎4 . بهبود سریعتر زخم ها

هر چقدر هم که غیرعادی به نظر برسد، استفاده از عسل روی خراش ها و بریدگی های کودکتان به بهبود ‏سریعتر او کمک می کند. یافته های اخیر اثرات شفابخش قابل توجهی از عسل را در مقایسه با زخم های درمان ‏نشده نشان داده است. عسل روند بهبودی را تسریع می بخشد و می تواند به تسکین پوست تحریک شده کمک ‏کند‎.‎

5 . کاهش سرفه

یکی دیگر از مزایای استفاده عسل در تغذیه کودکان، ترکیب آن با آب جوش و لیمو برا تسکین سرفه است. طبق شواهد علمی به دست آمده، عسل به عنوان یک عامل تسکین دهنده روی گلو درد و ‏گلو تحریک شده عمل می کند و سرفه کودکان شما را کاهش می دهد. اگر کودک شما به دلیل گلودرد در بلع ‏مشکل دارد، یک قاشق عسل می‌تواند تاثیر چشمگیری بر کاهش گلو درد بگذارد.

عسل برای تسکین گلودرد
عسل و چای و لیمو

6 . کمک به هضم غذا

عسل در تغذیه کودکان، هضم غذا را برای آنها آسان تر می‌کند. گفته می شود عسل یک داروی طبیعی است که به هضم غذا کمک می کند. زمانی که کودک شما سوء هاضمه دارد می توانید هضم را با ترکیب عسل و چای آسان تر کنید.

‎ ‎جمع بندی

عسل علی رغم طعم شیرینی که دارد، فواید زیادی برای سلامتی بدن را نیز دارا است. گنجاندن یک وعده عسل در ‏رژیم غذایی کودک نه تنها آنها را سالم تر می کند، بلکه احساس بهتری را به وجود می آورد. قرار گیری عسل در تغذیه کودکان شما بسیار مهم است و شما می‌توانید با دستور پخت هایی که شامل عسل هستند، آن را به رژیم غذایی آنها بیفزایید.

منابع: 5 خاصیت عسل برای کودکان عسل در تغذیه کودکان

دسته بندی محصولات آموزش عسل, تغذیه کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.