ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

آیا بادام درختی در کاهش وزن مؤثر است؟ – 4 اهمیت بادام درختی بر لاغری

Home  /   آیا بادام درختی در کاهش وزن مؤثر است؟ – 4 اهمیت بادام درختی بر لاغری
آیا بادام درختی در کاهش وزن مؤثر است؟ - 4 اهمیت بادام درختی بر لاغری

بادام درختی

امروزه آجیل شهرت ابر غذاها را به دست آورده است. یکی از فوق العاده ترین خشکبارها، بادام درختی است که سرشار از فواید برای سلامتی و مواد مغذی مانند منیزیم، ویتامین E و مس می‌باشد. در حالی که بخش عمده ای از بادام درختی را چربیچربی تشکیل می‌دهد، بیشتر محتوای چربی آن از چربی های تک اشباع نشده است که به بدن سالم کمک می کند. در حالی که این خوراکی های کوچک سالم تلقی می شوند، بادام درختی در کاهش وزن بسیار موثر است.

با توجه به اینکه بادام درختی اسیدهای چرب ضروری برای حفظ سلامت قلب و سطح کلسترول را فراهم می‌کند، مصرف بادام درختی راهی عالی برای پر کردن بدن با چربی های «خوب» است. علاوه بر این، به دلیل کالری کم، بادام درختی برای کاهش وزن نیز گزینه عالی می‌باشد.

برای تهیه انواع خشکبار می‌توانید به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

فواید بادام

بر اساس کتاب Healing Foods توسط انتشارات DK : “بادام منبع خوبی از مواد معدنی روی، منیزیم و پتاسیم می‌باشد و سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E است که به سلامت مغز، سیستم قلبی-عروقی و تنفسی کمک شایانی می‌کند. این خشکبار به سلامت پوست شما نیز کمک می کند. “

علاوه بر این خاصیت ها، بادام درختی غنی از اسیدهای چرب تک اشباع نشده کاهنده کلسترول مانند اسید اولئیک و اسیدهای پالمیتولئیک است که محتوای فیبر بالای آنها به حفظ سطح قند خون در حد طبیعی بدن کمک می کنند.

به گفته ریتش باوری، متخصص تغذیه و فیزیولوژیست، “بادام یک منبع عالی تغذیه برای انسان می‌باشد و سرشار از پتاسیم منیزیم، آهن، کلسیم و فیبر است که برای بدن انسان ضروری هستند. کمبود این مواد معدنی سبب شکننده شدن استخوان ها، کم خونی و انرژی کم در بدن می‌شوند.”

برای آگاهی از دیگر خواص بادام درختی می‌توانید به مقاله خواص بادام درختی – 9 تاثیر منحصر به فرد بادام درختی در حفظ سلامتی مراجعه فرمایید.

ارزش غذایی بادام درختی

ارزش غذایی بادام درختی (در هر 100 گرم):

  • انرژی – 576 کیلو کالری
  • کربوهیدرات – 21.69 گرم
  • چربی – 49.42 گرم
  • پروتئین – 21.22 گرم
  • ویتامین ها – بتا کاروتن، A، B1، B2، B3، B5، B6، B9، کولین، E، K
  • فلزات کمیاب – کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی

بادام درختی در کاهش وزن

طبق مطالعه ای که در مجله the International Journal of Obesity منتشر شد، بادام درختی به حذف چربی‌های ناخواسته کمک می‌کند و در کنار تمام خواص و فوایدی که برای بدن دارد یک خوراکی خوب برای کاهش وزن نیز می‌باشد. این آجیل کالری بالایی دارد. محققان دریافتند افرادی که از رژیم غذایی غنی از بادام استفاده می کنند نسبت به افرادی که از رژیم غذایی پر کربوهیدرات با همان تعداد کالری استفاده می کنند، وزن بیشتری از دست می دهند.

بادام درختی در کاهش وزن به شرطی تاثیر گذار است که طبق یک رژیم غذایی خوب مصرف شود. بادام درختی حاوی مواد مغذی زیادی است که باید به مقدار مناسب و با برنامه مصرف شود. در اینجا دلایلی آورده شده که نشان می‌دهد چرا باید به بادام درختی در کاهش وزن اعتماد کرد:

1. محتوای فیبری بالا

پوست بادام درختی حاوی مقادیر زیادی فیبر رژیمی است که به هضم صحیح غذا و به حرکات روده کمک می کند. غذاهایی که به درستی هضم نشده‌اند به طور کلی منجر به اسیدیته، نفخ و غیره می شوند. علاوه بر این، فیبر شکم شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. متخصص تغذیه Ritesh پیشنهاد می کند بادام را در آب خیس کنید تا آنتی آنزیم ها را از بین بروند و آنها را سالم تر کند. آنتی آنزیم ها از هضم مواد معدنی مختلف جلوگیری می کنند که در نهایت باعث کمبود برخی آنزیم ها در بدن می شوند.

2. محتوای پروتئین بالا

اگر می خواهید از بادام درختی در کاهش وزن استفاده کنید و آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید جالب است بدانید بادام درختی سرشار از پروتئین است که به رشد توده عضلانی بدون چربی کمک می کند. علاوه بر آن، چربی‌های تک اشباع نشده شاخص توده بدنی (BMI) ما را نگه داری کرده و کاهش می‌دهند این گونه که چربی ذخیره شده در ناحیه شکم را هدف قرار می دهد و در نتیجه چربی شکم را کاهش می دهد.

3. یک میان وعده کم کربوهیدرات

گفته می شود که کربوهیدرات ها فقط 15 درصد از مواد مغذی بادام درختی را تشکیل می دهند، به این معنی که برای کسانی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند ایده آل می‌باشد. اکثر متخصصان سلامت پیشنهاد می‌کنند که انتخاب یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات که شامل غذاهای سرشار از چربی‌های تک اشباع نشده است، می‌تواند چربی شکم و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند.

4. یکی از بهترین میان وعده ها

یکی از راه های قرار دادن بادام درختی در کاهش وزن، داشتن مقداری از آن در کیف یا جیب است تا در زمان های گرسنگی از آن استفاده کنید. به این ترتیب شما تمایلی به پرخوری نخواهید داشت و همچنان برای مدت طولانی احساس سیری خواهید کرد.

به گفته متخصص تغذیه Ritesh، “تعداد ایده آل بادام حدود چهار تا شش عدد در روز است. این به این دلیل است که بادام سرشار از کالری است و می توانید به راحتی کالری دریافتی بدن را افزایش دهید. یکی از عوامل مهمی که در هنگام خوردن بادام باید به خاطر بسپارید این است که آنها را پیش از مصرف خیس کنید. پوست بادام دارای کازئین است که برای تولید سیانید استفاده می شود و بدن انسان کازئین را به خوبی هضم نمی کند.”

نحوه انتخاب بادام درختی در کاهش وزن

مطمئن شوید که بادام درختی خام یا بو داده بخرید و نه شور یا تفت داده شده. شما نمی خواهید به جای از دست دادن کالری، آنها را اضافه کنید. ترجیحا تفت داده شده را نخرید زیرا فقط چربی های اشباع شده را جمع آوری می کنند که برای سلامتی اصلا مفید نیستند. آنها را در غلات، ماست یا سالادهای صبحگاهی خود اضافه کنید تا از کاهش وزن سالم اطمینان حاصل کنید.

جمع بندی

کاهش وزن نیاز به فداکاری و صبر دارد، به این معنی که شما در نار یک رژیم غذایی سالم و متعادل باید تمرینات منظم و سبک زندگی سالمی داشته باشید. برای کاهش وزن فقط به بادام وابسته نباشید در عوض آن را بخشی از برنامه غذایی خود قرار دهید.

منابع: بادام درختی برای کاهش وزن

دسته بندی محصولات آموزش بادام درختی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.