ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

گردو برای کاهش وزن – با خوردن 7 گردو در روز لاغر شوید

Home  /   گردو برای کاهش وزن – با خوردن 7 گردو در روز لاغر شوید
گردو برای کاهش وزن

گردو برای کاهش وزن

اگر سعی در کاهش وزن دارید، مطمئناً گنجاندن آجیل در رژیم غذایی می تواند تاثیر چشمگیری داشته باشد. آجیل نه تنها خوشمزه است بلکه سرشار از مواد مغذی است که برای حفظ سلامتی بدن لازم است و گردو یکی از این آجیل ‌هاست که می‌توان آن را در رژیم غذایی برای کاهش وزن گنجاند. در این مقاله به بررسی اهمیت گردو در کاهش وزن و خواص منحصربفرد آن خواهیم پرداخت.

برای خرید گردو سفید دوپر تویسرکان می توانید به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه نمایید.

ارزش غذایی گردو

گردو سرشار از اسید های چرب امگا 3، پروتئین، آنتی اکسیدان ها، منیزیم، مس، ویتامین های A و D است و می تواند یک ماده غذایی موثر برای کاهش وزن باشد. 12 تا 14 نصف گردو حدود 190 کالری به همراه دارد، اما همه کالری ها برای سلامتی مضر نیستند. گردو همچنین دارای فواید متعددی برای سلامتی مانند کاهش التهاب، کاهش خطر بیماری قلبی، کنترل دیابت و به تاخیر انداختن پیری است.

چگونه گردو باعث کاهش وزن می شود؟

گردو برای کاهش وزن بسیار موثر است. اما چگونه این مغز دانه می تواند منجر به لاغری شود؟ در ادامه به بررسی چگونگی عملکرد گردو برای کاهش وزن می پردازیم:

تقویت روده سالم

روده سالم برای کنترل وزن بسیار ضروری است. روده ناسالم می تواند خطر چاقی، بیماری قلبی و سرطان را افزایش دهد. اگر سلامت روده شما خوب باشد، به طور خودکار قادر خواهید بود غذا را به درستی هضم کنید و وزن خود را کنترل کنید. می توان گفت یکی از اصلی ترین نقش های گردو برای کاهش وزن، تقویت عملکرد روده ها است.

حاوی کالری مفید

گردو سرشار از چربی و کالری ممکن است به عنوان یک غذای شگفت انگیز کاهش وزن در نظر گرفته نشود اما طبق چندین مطالعه، میزان کالری آن به نسبت سایر آجیل ها کمتر و مواد مغذی آن بیشتر است.

کنترل اشتها

گردو برای کنترل گرسنگی نابهنگام مفید است. این می تواند به فرد کمک کند برای مدت طولانی تری سیر بماند و میل به مواد غذایی ناسالم را کاهش دهد. پروتئین و فیبر موجود در گردو می تواند به کنترل گرسنگی کمک کند، چربی های سالم موجود در گردو ممکن است اثرات مثبتی بر هورمون هایی داشته باشد که اشتها را کنترل می کنند، و ممکن است مناطقی از مغز را تحریک کنند که انتخاب های غذایی را انجام می دهند.

نحوه خوردن گردو برای کاهش وزن

بهترین زمان مصرف گردو قبل از دو وعده غذایی در روز است. 7 تا 8 عدد گردو بخورید و بعد از 15 تا 30 دقیقه یک لیوان آب بنوشید. بدین شکل احساس سیری بیشتری خواهید کرد و در نهایت غذای کمتری خواهید خورد.

مواد مغذی موجود در گردو و عملکرد آنها برای از دست دادن چربی

انواع غذا ها از سه عنصر درشت مغذی یعنی چربی، پروتئین و کربوهیدرات تشکیل شده استکه بدن انسان به هر سه مورد نیاز دارد، اما نشان داده شده که برخی از انواع آنها بیش از سایرین به کاهش وزن کمک می کنند.

1-فیبر

فیبر غذایی نوعی کربوهیدرات است که بدن قادر به هضم آن نیست. کالری ندارد، اما عملکردهای بسیار مهمی در سلامت انسان دارد. یکی از آنها مدیریت وزن است. اگرچه فیبر هضم نمی شود، اما زمانی که فیبر با مایعات موجود در دستگاه گوارش تماس پیدا کند، متورم می شود.

این اثر اهداف بسیاری را دنبال می کند. اول از همه، معده را پر می کند و باعث می شود فرد از نظر جسمی احساس سیری کند. ثانیا، همانطور که در مقاله ای که در مجله تغذیه و متابولیسم در ژانویه 2019 منتشر شد، توضیح داده شد، اتساع معده ترشح هورمون تحریک کننده اشتها به نام گرلین را به تاخیر می اندازد. هر چه مدت طولانی تری این هورمون سرکوب شود، فرد مدت بیشتری احساس سیری می کند که کنترل کالری دریافتی را آسان تر می کند.

2-پروتئین

پروتئین نیز اثرات مشابهی دارد. طبق گفته هاروارد T.H، به آرامی هضم می شود و تخلیه معده را به تاخیر می اندازد، بنابراین فرد مدت بیشتری سیر می ماند. به همین دلیل، پروتئین سیرکننده ‌ترین ماده مغذی است.

همین بررسی، مکانیسم های دیگری را که در پس اثرات پروتئین بر وزن و اشتها وجود دارد را توضیح می دهد:

  • پروتئین ترشح هورمونی به نام کوله سیستوکینین را تحریک می کند که به کند شدن تخلیه معده کمک می کند تا سیری طولانی مدت را افزایش دهد.
  • هضم پروتئین کالری بیشتری نسبت به هضم کربوهیدرات یا چربی از طریق چیزی به نام اثر حرارتی غذا می سوزاند. هضم پروتئین مصرف انرژی را بر روی نرخ متابولیسم پایه 15 تا 30 درصد افزایش می دهد، در مقایسه با 5 تا 10 درصد برای کربوهیدرات ها و 0 تا 3 درصد برای چربی ها.
  • پروتئین به حفظ و ساخت توده عضلانی بدون چربی کمک می کند. هر چه توده عضلانی بیشتری داشته باشید، میزان سوخت و ساز بدن در حالت استراحت بیشتر می شود.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از خواص گردو می توانید به مقاله 14 خاصیت گردو و نقش معجزه آسای آنها بر سلامتی مراجعه فرمایید.

گردو، هورمون ها و تاثیر آن بر مغز

خوردن مقادیر کافی از چربی های سالم نه تنها برای سلامت قلب و مغز مهم است، بلکه ممکن است به کاهش وزن نیز کمک کند. یک اونس گردو دارای 18.5 گرم چربی است که 13.4 گرم آن اسید های چرب غیراشباع چندگانه یا PUFA است. تصور می‌شود که این نوع چربی به دلیل تأثیر بر برخی هورمون‌ های گرسنگی، سیرکننده ‌تر است و نسبت به سایر انواع چربی ‌ها تأثیر بیشتری بر کنترل اشتها دارد.

نتایج یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی غنی از چربی غیر اشباع، سطح هورمونی به نام پپتید YY را بعد از غذا افزایش می ‌دهد که به کنترل اشتها و دریافت غذا کمک می‌کند. همچنین سطوح هورمون گرسنگی گرلین را کاهش داده، که ممکن است به کنترل گرسنگی در دوره ‌های کنترل شدید کالری یا روزه ‌داری کمک کند.

منابع:
مقاله گردو می تواند با کنترل ذهن به کاهش وزن کمک کند
مقاله گردو چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش گردو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.