ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

کرم مرطوب کننده – 3 نوع کرم مرطوب کننده و معرفی عملکرد آنها

Home  /   کرم مرطوب کننده – 3 نوع کرم مرطوب کننده و معرفی عملکرد آنها
کرم مرطوب کننده

انواع کرم های مراقبتی صورت

وقتی صحبت از حفظ سلامت پوست می شود، فقط مقوله تمیز نگه داشتن آن نیست. کرم مناسب صورت می تواند تغییرات زیادی در سلامت پوست فرد ایجاد کند. همه کرم ها عملکرد یکسانی ندارند برخی از آنها برای پوست های خشک بهتر است، در حالی که برخی دیگر برای پوست های چرب و مستعد آکنه بهتر عمل می کنند و بعضی دیگر انواع کرم مرطوب کننده هستند. در وهله اول شناخت نوع پوست فرد می تواند در انتخاب کرم مناسب موثر واقع شود.


برای شناخت انواع پوست ها می توانید مقاله انواع پوست – معرفی 5 نوع پوست روش های شناخت و مراقبت از آن را مطالعه فرمایید.

آنچه باید در مورد انواع کرم مرطوب کننده صورت بدانیم

کرم مرطوب کننده صورت به سه دسته کلی تقسیم می شوند: کرم مرطوب کننده، مسدود کننده و نرم کننده. مواد شوینده آب را جذب می کنند و رطوبت را به لایه بالایی پوست می رسانند، انسداد ها برای جلوگیری از هدر رفتن آب، لایه بالایی پوست را می بندند (یا نزدیک می کنند) و نرم کننده ها برای محافظت از آن شکاف های پوست را پر کرده و رطوبت را به دام می اندازند.

مرطوب کننده های مبتنی بر آب دارای بافتی سبک تر هستند، در حالی که مرطوب کننده های مبتنی بر روغن در هنگام لمس ضخیم تر و کرمی تر هستند و برای پوست های خشک تر مناسب هستند.

انواع کرم مرطوب کننده صورت

در این دسته، ژل کرم ها، هیدروژل ها، مرطوب کننده های بدون روغن و هر نوع کرم حاوی “آب” یا “آکوا” به عنوان اولین عنصر فهرست شده است. اینها آب رسان هایی هستند که رطوبت را جذب می کنند. این کرم ها خیلی سریع جذب شده و مخصوصاً برای پوست های چرب مناسب است زیرا منافذ پوست را مسدود نمی کند.

1- کرم مرطوب کننده آبرسان

مرطوب کننده نوعی کرم صورت است که برای حفظ رطوبت پوست با بازگرداندن آب به لایه های بالایی درم طراحی شده است. مرطوب کننده با حفظ سطح آبرسانی پوست، به جلوگیری از لکه های خشک و پوسته شدن صورت کمک می کند و از آنجا که وظیفه آبرسانی دارد، می تواند برای انواع پوست مفید باشد. اگر پوست چربی دارید، کرم صورت بدون روغن و بر پایه آب انتخاب مناسبی است. برای آبرسانی بیشتر بهتر است از یک مرطوب کننده بر پایه روغن استفاده شود.

2- کرم مرطوب کننده حاوی نرم کننده

کرم های نرم کننده واقعا برای پوست های خشک مفید هستند، زیرا کمی ضخیم تر و کرمی تر هستند. این محصولا به صاف شدن سطح پوست و ترمیم سد پوستی آسیب دیده کمک می کند. نرم کننده های رایج عبارتند از کره کاکائو، روغن شیا، روغن هایی مانند روغن زیتون یا بلغور جو دوسر کلوئیدی. این نوع کرم ها معمولاً برای کسانی مناسب است که خطوط و چین و چروک های ظریفی دارند.

برای خرید کرم مرطوب کننده جو دوسر بیول می توانید به بخش فروش کرم مرطوب کننده هتمت مراجعه فرمایید.

3- کرم مرطوب کننده های انسدادی

مرطوب کننده های انسدادی آبرسان عمیق برای پوست هستند. نمونه هایی از مواد انسدادی عبارتند از روغن آووکادو، لانولین و روغن گل سرخ. این مواد دارای بافت کرمی فوق العاده ای هستند و برای آبرسانی به پوست های خشک شده و همچنین ترمیم سد آسیب دیده پوست مناسب است.

سایر کرم های مراقبتی پوست صورت

کرم های ضد چروک

کرم های ضد پیری به مبارزه با علائم قابل مشاهده پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک و لکه های ناشی از آفتاب کمک می کند. این کرم ها دارای خاصیت آبرسانی و شامل ترکیباتی هستند که پوست را صاف و درخشان می کنند تا فرد ظاهری جوان تر داشته باشد. به عنوان مثال آلفا هیدروکسی اسید ها و بتا هیدروکسی اسید ها به لایه برداری از سلول های مرده و تحریک تولید کلاژن کمک می کنند تا پوست کشیده تر به نظر برسد.

سایر کرم های ضد پیری حاوی رتینول هستند. یک مشتق ویتامین A که به افزایش گردش سلول ها و افزایش تولید کلاژن کمک می کند. بنابراین اگر پوست حساسی دارید، با یک برنامه شبانه روزی شروع کنید تا پوست به این تغییرات عادت کند.

کرم های ضد جوش

با کرم هایی که آکنه را برطرف می کند، جوش ها را درمان کرده و از بروز جوش های بعدی جلوگیری کنید. کرم های آکنه اغلب حاوی بنزوئیل پراکسید هستند. یک عامل ضد باکتریایی که می تواند در منافذ نفوذ کرده و باکتری های ایجاد کننده جوش را از بین ببرد.

همچنین می تواند به کاهش التهاب آکنه کمک کند. سایر کرم های صورت آکنه ممکن است حاوی اسید سالیسیلیک باشند که دارای خواص ضد باکتریایی است و می تواند به کاهش التهاب ناشی از جوش ها کمک کند. همچنین با کمک به لایه برداری پوست، داخل منافذ را تمیز کرده تا از گرفتگی های منجر به آکنه جلوگیری شود. در صورت بروز جوش های قوی، دو بار در روز از کرم صورت استفاده کنید. برای جلوگیری از بروز جوش، معمولاً یک بار در روز کافی است.

کرم های ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب ممکن است مهمترین کرم صورت باشد که می توانید از آن استفاده کنید. این محصولات از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید و سرطان پوست محافظت می کند. اشعه خورشید می تواند باعث ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و افزایش رنگدانه شود. برای محافظت موثر تر، یک کرم ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر و با حفاظت وسیع از طیف وسیع برای محافظت در برابر اشعه UVA و UVB انتخاب کنید.

در طول سال حتی در زمستان از کرم های ضد آفتاب یا محصولی حاوی کرم ضد آفتاب بر روی صورت خود استفاده کنید. به دنبال مرطوب کننده هایی با SPF در آنها باشید تا پوست خود را مرطوب کرده و از آن محافظت کنید.

برای خرید کرم ضد آفتاب سینره می توانید به بخش فروش کرم های ضد آفتاب هتمت مراجعه فرمایید.

کرم های دور چشم

کرم دور چشم یک محصول روزانه است که اکثر زنان بالای 30 سال از آن استفاده می کنند.. اگرچه افراد با سن پایین تر نیازی به محافظت از پوست خود در مقابل پیری ندارند، اما مرطوب کردن ناحیه ظریف اطراف چشم در سنین پایین بسیار مفید است. کرم های خاصی که حاوی مواد مرطوب کننده هستند، می تواند بدون مواد شیمیایی قوی، پوست را هیدراته کند.

نتیجه گیری

امروزه محصولات مراقبتی پوست بسیاری در بازار وجود دارد که می تواند انتخاب را مشکل کند. با این حال، تهیه بهترین کرم های صورت نیازمند شناخت نوع پوست و آگاهی از عملکرد کرم های انتخابی است. کرم های صورت با اهداف مختلفی طراحی شده اند و برخی از آنها دارای خواصی هستند که ممکن است سایر کرم ها نداشته باشند.

اگر مستعد آکنه هستید یا می خواهید با علائم پیری مبارزه کنید، کرم های صورت مناسبی برای این منظور وجود دارد. علاوه بر این، اگر با هیدراتاسیون یا با اثرات مضر خورشید مبارزه کنید، می توانید این کار را با کرم مناسب صورت نیز انجام دهید.

منابع:

مقاله تفاوت بین انواع کرم های صورت

مقاله همه آنچه که برای خرید محصولات بهداشتی و آرایشی باید بدانیم

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش مراقبت پوستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.