ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

کرم ضد آفتاب – 7 دلیل استفاده از کرم ضد آفتاب

Home  /   کرم ضد آفتاب – 7 دلیل استفاده از کرم ضد آفتاب
کرم ضد آفتاب

انواع کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب از مهمترین کرم های صورت است که هر شخص می تواند از آن استفاده کند. در تمام طول سال حتی در زمستان باید از کرم های ضد آفتاب یا محصولی حاوی کرم ضد آفتاب بر روی صورت استفاده کرد. این محصول از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید و سرطان پوست محافظت می کند.

اشعه خورشید می تواند باعث ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و افزایش رنگدانه شود. یک کرم ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر و با حفاظت وسیع از طیف وسیع برای محافظت در برابر اشعه UVA و UVB امکان محافظت موثرتری را فراهم می کند.

برای خرید کرم ضد آفتاب سینره می توانید به بخش فروش کرم های ضد آفتاب هتمت مراجعه فرمایید.

چرا باید هر روز از SPF استفاده کنیم؟

استفاده از کرم های ضد آفتاب فواید زیادی به همراه دارد که در ادامه به توضیح و بررسی آنها می پردازیم:

1-خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد

کرم ضد آفتاب از پوست محافظت می کند و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. استفاده از SPF همراه با سایر عملکرد های محافظتی در برابر آفتاب، مانند پوشیدن لباس تیره و عینک آفتابی، اثرات مضر قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کاهش می دهد. در واقع بنیاد سرطان پوست ادعا می کند که استفاده از کرم های ضد آفتاب با فاکتور SPF 15 شانس ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی را تا 40٪ و خطر ملانوم (مرگبارترین سرطان پوست) را تا 50٪ کاهش می دهد.

2-محافظت در برابر آفتاب سوختگی

نور خورشید در واقع از دو نوع اشعه مضر UVA و UVB تشکیل شده است. اشعه UVA عمدتا با آسیب های طولانی مدت پوست مانند ایجاد چین و چروک همچنین برخی از سرطان های پوست مرتبط است. اما این اشعه های UVB هستند که مسئول آفتاب سوختگی هستند و تصور می شود که بیشتر سرطان های پوست را ایجاد می کنند.

آفتاب سوختگی نه تنها دردناک است، بلکه ارتباط مستقیمی با کشنده ترین انواع سرطان دارد به صوریکه یک آفتاب سوختگی می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست در افراد را افزایش دهد. این امر به این دلیل است که وقتی پوست اشعه ماوراء بنفش خورشید را جذب می کند، می تواند به مواد ژنتیکی در سلول های پوست آسیب برساند. کرم ضد آفتاب با جذب بازتاب یا پراکندگی نور خورشید، از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش دفاع می کند.

3-اجتناب از التهاب و قرمزی

زمان زیاد در معرض آفتاب بودن، منجر به آفتاب سوختگی، قرمزی شدید و التهاب پوست می شود. به گزارش مدیکال نیوز تودی: اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوست آسیب می رساند، علت قرمز شدن پوست این است که بدن خون بیشتری را به منطقه آسیب دیده هدایت می کند تا آسیب های وارد شده را ترمیم کند.

4-از بروز زود هنگام چین و چروک ها و خطوط ظریف جلوگیری می کند

وقتی صحبت از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز می شود، یکی از موثرترین فرمول های پیشگیری، استفاده از کرم های ضد آفتاب است. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه های UVA باعث پیری زودرس پوست و از بین رفتن کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

در حقیقت تقریباً 90% علائم قابل مشاهده پیری ناشی از آسیب ناشی از نور خورشید است. با استفاده از SPF به روال روزانه جهت مراقبت از پوست، علائم اولیه پیری به حداقل می رسد.

5-از لکه شدن پوست و هایپرپیگمانتاسیون جلوگیری می کند

رنگدانه ناهموار پوست (یا هیپرپیگمانتاسیون) به تغییر رنگ یا تیره شدن قسمت هایی از پوست اشاره می کند. این امر می تواند موردی وراثتی باشد، اما همچنین می تواند در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد شود. امکان ایجاد لکه های تیره روی صورت، دست ها و سایر قسمت های بدن در افرادی که مرتباً در معرض آفتاب قرار می گیرند بیشتر است.

استفاده روزانه از کرم های ضد آفتاب از ایجاد لکه های تیره، آفتاب سوختگی، چین و چروک همچنین سرطان پوست جلوگیری می کند.

6-از آسیب DNA جلوگیری می کند

مطالعات علمی نشان داده است که نور خورشید باعث آسیب در DNA می شود و می تواند باعث سرطان زایی و پیری پوست شود. بسیاری از اثرات مضر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، با زنجیره ای از رویداد ها همراه است که با آسیب DNA شروع می شود. این ضایعات می توانند منجر به فرآیندهای التهابی و سرکوب کننده سیستم ایمنی در بافت اپیتلیال و همچنین تسریع پیری و توسعه تومور شوند.

7-سلامت پوست را افزایش می دهد

پروتئین های ضروری پوست مانند کلاژن، کراتین و الاستین با کرم ضد آفتاب محافظت می شوند. این پروتئین ها برای صاف و سالم نگه داشتن پوست مورد نیاز است.

برای شناخت نوع پوست خود می توانید مقاله انواع پوست – معرفی 5 نوع پوست روش های شناخت و مراقبت از آن را مطالعه فرمایید.

چه میزان SPF برای استفاده روزمره بهتر است؟

هنگام انتخاب ضد آفتاب، به دنبال عبارت “طیف گسترده” باشید. این توضیحات نشان می دهد که فرمولاسیون کرم در برابر اشعه UVA و UVB محافظت می کند. در مرحله بعد بررسی عدد SPF محافظت در برابر آفتاب را نشان می دهد که میزان اثر کرم ضد آفتاب را در مسدود کردن اشعه ماوراء بنفش ارزیابی می کند. یک ضد آفتاب با حداقل SPF 15 انتخاب خوبی است.

نتیجه گیری

محصولات مراقبتی زیادی برای پوست وجود دارد که یکی از آنها کرم های ضد آفتاب است. این کرم ها فواید زیادی برای سلامتی پوست دارد که از جمله آنها می توان به جلوگیری از بروز چین و چروک، التهاب و سوختگی، ایجاد لک های قهوه ای روی پوست، سرطان پوست و … اشاره کرد. این کرم های با میزان محافظت مختلفی تولید می شوند که استفاده از SPF 15 برای استفاده روزانه توصیه شده است.

منابع:

مقاله 11 دلیل برای استفاده از کرم های ضد آفتاب

مقاله فواید کرم ضد آفتاب

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش مراقبت پوستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.