ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

کره بادام زمینی در تغذیه کودکان – 5 دلیل بر اهمیت مصرف کره بادام زمینی برای کودکان

Home  /   کره بادام زمینی در تغذیه کودکان – 5 دلیل بر اهمیت مصرف کره بادام زمینی برای کودکان
کره بادام زمینی در تغذیه کودکان

کره بادام زمینی در تغذیه کودکان

عادت به تغذیه‌ی خوب از سنین پایین شروع می‌شود، طبق دستورالعمل جدید سازمان بین‌المللی آلرژی و بیماری ‌های عفونی (National Institute of Allergy and Infectious (NIAID))، توصیه می‌شود برای جلوگیری از حساسیت به بادام زمینی، کره بادام زمینی و دیگر آجیل ‌ها، بهتر است پروتئین بادام زمینی را در سنین ۴ تا ۶ ماهگی، وارد عادت غذایی فرزند خود کنید. اهمیت مصرف کره بادام زمینی در تغذیه کودکان و فواید آن بر رشد کودک مقوله ای است که در این مقاله بدان می پردازیم.

برای خرید کره بادام زمینی آستانه می توانید به بخش فروش محصولات بادام زمینی هتمت مراجعه فرمایید.

آیا بادام زمینی برای سلامت کودکان مفید است؟

وادار کردن کودکان به خوردن غذا های مغذی می تواند یک چالش بزرگ برای پدر و مادر ها باشد. کودکان با نگاه کردن بزرگسالان، فکر می‌کنند که اغلب مواد مغذی بد مزه یا بی مزه هستند، از این رو از خوردن این تغذیه‌ های سالم پرهیز می‌کنند، اما برخلاف بسیاری از غذا های مغذی دیگر، گنجاندن کره بادام زمینی در تغذیه کودکان فواید زیادی به همراه دارد، زیرا دارای مشخصات کلی تغذیه ‌ای عالی هستند، مقرون به صرفه هستند و طعمی خوشمزه دارند.

بررسی ها نشان می دهد که بیش از 90 درصد از خانواده‌ های آمریکایی حداقل یک شیشه کره بادام زمینی در انبار دارند! این طعمی است که بچه ها دوست دارند و غذایی است که همه ما می‌توانیم از غذا دادن به آن‌ها احساس خوبی داشته باشیم.

بادام زمینی و حفظ سلامت بدن

اهمیت گنجاندن کره بادام زمینی در تغذیه کودکان بسیار مهم است. کودکان برای رشد و سلامت خود به پروتئین بیشتری نسبت به بزرگسالان نیاز دارند و این موضوع خیلی مهم است که این پروتئین از منابع سالمی تهیه شود. از طرفی دیگر بادام زمینی و کره بادام زمینی نسبت به دیگر آجیل‌ها از میزان پروتئین گیاهی بیشتری برخوردارند.

به همین دلیل آکادمی تغذیه و رژیم غذایی مصرف بادام زمینی و کره بادام زمینی را برای کمک به سلامت کودکان و تامین پروتئین مورد نیاز بدن آن‌ها پیشنهاد کرده است. نه تنها بادام زمینی سلامت کودکان را تامین می‌کند، بلکه می‌تواند به فرزندانتان احساس سیری طولانی مدتی را عرضه کند.

بهتر است در ادامه به برخی از فواید پروتئین گیاهی بادام زمینی برای سلامت کودکان اشاره کنیم:

  • کمک به رشد مغز
  • کمک به شکل‌گیری استخوان‌های سالم و محکم
  • باعث رشد بهتر عضلات
  • کمک به توسعه سیستم ایمنی
  • کمک به رشد سریع

آرجینین آمینو اسیدی است که برای رشد کودکان ضروری است، دریافت آرجینین از غذا نسبت به قرص و مکمل‌های غذایی سبب رشد بیشتری در کودکان می‌شود. بادام زمینی یکی از منابعی است که در آن آرجینین به وفور یافت می‌شود.

بادام زمینی و سلامت مغز

اهمیت گنجاندن کره بادام زمینی در تغذیه کودکان به این دلیل است که بادام زمینی و کره بادام زمینی از منابع غذایی مفیدی هستند که بسیار می‌توانند به سلامت مغز کودکان و همچنین بزرگسالان کمک کنند. بادام زمینی از مواد مغذی مهمی برخوردار است که برای سلامت مغز مفید است، در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود.

  • ویتامین ب (‌B): منجر به تولید انرژی فراوانی شده و به توسعه کارکرد مغز کمک فراوان می‌رساند.
  • کولین (Choline): تمرکز را افزایش می دهد و از انتقال دهنده‌های عصبی عملکردی که مواد شیمیایی هستند و پیام‌ ها را در سراسر مغز و بدن منتقل می‌کنند، پشتیبانی می‌کند.
  • مس (Copper): باعث افزایش تمرکز می‌شود و همراه با اسیدهای چرب غیر‌اشباع به تولید نورون‌ها کمک می کند.

کره بادام زمینی در تغذیه کودکان در حال رشد

اگر فکر می کنید که بادام زمینی و کره بادام زمینی فقط برای سنین کودکی است، سخت در اشتباه هستید. کره بادام زمینی در تغذیه کودکان در حال رشد به دلیل مواد مغذی زیادی که در آن است می تواند مواد مورد نیاز کودک در حال رشد را تامین نماید. برخی از مواد مغذی شامل موارد زیر است:

  • رسوراترول: آنتی اکسیدانی است که در پوست انگور نیز یافت می شود، این پلی فنول از سرطان و بیماری قلبی محافظت می کند.
  • نیاسین: بادام زمینی منبع عالی این ویتامین است که با سبب کاهش روند کارکرد شناختی مغز می‌شود.
  • منگنز: بادام زمینی منبع عالی این ماده معدنی است که به بهبود سلامت استخوان‌ها، کنترل قند خون و حتی کاهش بروز تشنج کمک می‌کند.
  • اسید پی کوماریک: این فنولیک اسید می‌تواند به محافظت در برابر اضطراب و افسردگی و همچنین آسیب کبد و کلیه کمک کند.
  • بیوتین: بادام زمینی منبع خوبی از این ماده معدنی است که برای سلامت مو، پوست و ناخن مفید است.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از تغذیه درست کودکان می توانید به مقاله تغذیه کودکان – 4 دستور العمل تغذیه ای مناسب برای کودکان مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

کره بادام زمینی در تغذیه کودکان می تواند به عنوان پکیجی از پروتئین، مواد مغذی محافظ و مواد زیستی فعال منحصر بفردی عمل می کند که می‌تواند به رشد کودکان کمک نماید. در واقع، بادام زمینی یک غذای فوق العاده است که بیش از 30 ویتامین و ماده مغذی ضروری را ارائه می دهد، طوری که به آن اصطلاح (Superfood) را تخصیص داده اند.

کره بادام زمینی همچنین به عنوان پایه‌ای عالی برای سایر غذاها عمل می‌کند. به عنوان مثال، 64 درصد از کودکان مورد بررسی در تحقیقات گفتند که وقتی میوه و سبزیجات را با کره بادام زمینی مورد علاقه خود سرو می‌کنند، میوه و سبزیجات بیشتری می‌خورند.

بنابرین پیشنهاد هتمت این است که به عنوان یک میان وعده‌های غذایی سالم، از کره بادام زمینی در تغذیه کودکان استفاده نمایید، زیرا می‌توانید همراه کودکانتان از یک میان وعده‌ی سالم و پر انرژی لذت ببرید.

منابع:
مقاله فواید کره بادام زمینی بر سلامت کودکان
مقاله آیا کره بادام زمینی برای کودکان سالم است؟

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش کره بادام زمینی, بادام زمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.