ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

چه عواملی بر قیمت بادام درختی نوبرانه تاثیرگذار است؟

Home  /   چه عواملی بر قیمت بادام درختی نوبرانه تاثیرگذار است؟
قیمت بادام درختی

معرفی بادام درختی

قیمت بادام درختی، بهترین زمان خرید و عوامل موثر در قیمت گذاری محصول از مواردی است که در این مقاله بدان می پردازیم. بادام درختی یکی از محبوب ترین مغز دانه های درختی جهان است که سرشار از انواع مواد مغذی، چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.

درختان بادام شاید جزء اولین درختانی باشد که مردم کشت می کردند. امروزه در بیش از 50 کشور جهان ارقام مختلف بادام کشت و کار می شوند که سطح زیر کشت بادام در کل دنیا 1.65 میلیون هکتار است و کشور ایران یکی از مراکز اصلی رویش طبیعی این درخت محسوب می شود. ایران با 180 هزار هکتار (کشت آبی و دیم) در رده سوم بعد از اسپانیا همچنین آمریکا و از لحاظ متوسط عملکرد بادام در بین 20 کشور برتر تولید کننده، در رتبه 12 قرار دارد.


برای خرید بادام درختی اعلا می توانید به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

بهترین زمان خرید بادام درختی

برداشت میوه در درختان بادام در دو زمان انجام می گیرد، اولین زمان برداشت به صورت سبز (چغاله) است که معمولا در ماه های فروردین و اردیبهشت، انجام می شود و مرحله دوم، برداشت میوه خشک می باشد. برداشت میوه های خشک از اواسط تیر ماه تا اواسط شهریور ماه بسته به شرایط اقلیمی و رقم انجام می شود.

عموما در محصولات کشاورزی، زمان برداشت محصول به دلیل هزینه‌ های زیاد کاشت، داشت و برداشت، بهترین زمان خرید محصول، در زمان برداشت محصول است که میزان عرضه بسیار زیاد است. بهترین زمان خرید بادام درختی های سبز در اوایل فصل بهار و بادام درختی های خشک و فراوری شده در اواخر تابستان می باشد.

معرفی انواع بادام درختی

انواع بادام درختی از نظر فراوری

1- بادام بو ‌داده و برشته: این مغز بادام ترد است و ممکن است در روند فراوری محصول از روغن ‌هایی مثل روغن سویا برای برشته ‌کردن بادام استفاده شود.
2- مغز بادام نمکی: این نمونه از مغز دانه ها برشته شده و با نمک مزه دار شده اند.
3-مغز بادام درختی چاشنی دار: در این نمونه از بادام درختی ها، مغز دانه ها را علاوه بر برشته و نمکی کردن، با افزودن چاشنی های مختلف مزه دار می کنند. برخی از این افزودنی ‌ها شامل آب ‌لیمو، گلپر و شکر است.

روش های سنجش کیفیت بادام درختی

بادام درختی از لحاظ سنجش کیفی تجاری باید دارای شکل مشخص، پیکر بندی و ظاهر مطلوب باشد. باید محصول تازه باشد، علائم قابل مشاهده ای از حشرات و کپک ها نداشته باشد، عاری از آلودگی و بوی نا خوشایند باشد.

بادام درختی مرغوب با پوست سخت، نباید آسیبی در پوسته سخت بادام وجود داشته باشد و مغز بادام باید بدون هیچ گونه آسیب و زدگی باشد. بادام مرغوب و تازه مغزی درشت و رنگ قهوه ‌ای یک ‌دست دارد. بافت داخلی مغز نرم بوده و روغنی است. همچنین وجود رگه ‌های سفید روی بادام نشانه کیفیت بالای آن است هرچه این رگه‌ ها سفید تر و مشخص ‌تر باشند بادام تازه‌ تر است.

عوامل موثر بر قیمت بادام درختی

عوامل زیادی بر روی قیمت بادام درختی موثرند که در رابطه با زمان خرید، در مطالب بالا اشاره شد. فاکتور هایی مانند محل کشت، اندازه بادام، و حجم تولید بادام درختی، شرایط رطوبت و دمایی در مرحله خشک شدن تاثیری مستقیم بر روی کیفیت بادام درختی و سلامت آن دارد، بر روی قیمت بادام درختی موثرند.

علاوه بر این شرایط مناسب نگهداری نیز می تواند بر قیمت بادام درختی تاثیر گذار باشد. بادام درختی نیز همچون سایر آجیل و خشکبار باید در جای خشک و خنک و دور از نور آفتاب نگهداری شود. این محصولات به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، در صورت شرایط نگهداری مناسب می توانند تا مدت زمان طولانی حفظ شوند.

نمونه خام بادام درختی با بسته بندی درست در شرایط خنک و تاریک تا دو سال می تواند نگهداری شود. اما برای بادام بو داده با شرایط مشابه مدت زمان آن به یک سال کاهش می یابد. به همین دلیل شرایط نگهداری صحیح می تواند کیفیت و کلیه خواص محصول را حفظ نماید.

فروش بادام درختی به دو شکل فله عمده یا خرد و یا بسته بندی شده در مراکز خرید و فروش خشکبار صورت می گیرد. این محصول به دلیل خواص بسیار زیادی که دارد فروش بسیار خوبی داشته است. فروش این نمونه به صورت فله موجب می شود که قیمت بادام درختی نسبت به محصولات بسته بندی ارزان تر باشد. این محصول در بسیاری از مراکز بزرگ در سراسر کشور به صورت عمده و جزئی (خرد) با قیمت مناسب به فروش می رسند.

عموما با توجه به خدماتی که بازار های آنلاین به مشتریان ارائه می ‌دهند، بسته به کیفیت و میزان خدمات ارائه شده در قیمت بادام درختی با بازار محلی تفاوت قیمت وجود دارد.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از روش های کاشت و برداشت بادام درختی می توانید به مقاله پرورش بادام درختی – 3 نکته مهم در کاشت، نگهداری و برداشت بادام درختی مراجعه فرمایید.

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش بادام درختی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.