ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

15 خاصیت منحصر به فرد دمنوش چای هفت گیاه و بررسی ترکیبات گیاهی آن

Home  /   15 خاصیت منحصر به فرد دمنوش چای هفت گیاه و بررسی ترکیبات گیاهی آن
دمنوش چای هفت گیاه

معرفی دمنوش چای هفت گیاه

دمنوش چای هفت گیاه شامل مجموعه ای از گیاهان با طبع گرم است که با نسبت مساوی ترکیب شده و پس از دم کشیدن، آماده مصرف است. این دمنوش سرشار از انواع آنتی ‌اکسیدان، ویتامین ‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی است که علاوه بر استفاده به عنوان یک نوشیدنی گرم، خواص درمانی فروانی دارد و جهت کنترل و درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. عطر مطبوع و طعم دلپذیر این محصول، مورد توجه افراد بسیاری است.

برای خرید دمنوش چای هفت گیاه، می توانید به بخش فروش دمنوش چای هفت گیاه هتمت مراجعه نمایید.

گیاه شناسی دمنوش چای هفت گیاه

ترکیب گیاهان استفاده شده در این دمنوش شامل گل همیشه بهار، گل گاو زبان، بهار نارنج، چای سیاه، گل سرخ، زنجبیل، پنیرک و دانه هل است. در ادامه به بررسی گیاهان این محصول می پردازیم:

1-گل همیشه بهار

گیاهی علفی، با نام علمی Calendula officinalis است که دارای ساقه‌ای به طول ۲۰ تا ۵۰ سانتی ‌متر و برگ هایی ساده بیضوی و پوشیده از کرک می باشد. کاپیتول ‌های این گیاه دارای دو نوع گل یکی لوله ‌ای و دیگر زبانه‌ ای شکل و به رنگ زرد مایل به نارنجی است. این گونه‌ گل هزاران سال است که برای تهیه ‌ی انواع ضماد های گیاهی، دمنوش‌، رنگ‌دهنده و درمان ‌های موضعی و مصارف دارویی گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲-گل گاو زبان

گل گاوزبان گلی لاجوردی و شبیه به گل انار است که تخم آن دایره‌ای شکل و لعابی است. این گیاه مصارف مختلفی جهت درمان انواع بیماری ها دارد.

3-بهار نارنج

این گیاه در واقع درخت نارنج است که شکوفه درخت نارنج را بهار نارنج می گویند. بهار نارنج علاوه بر مصارف غذایی و دارویی در عطر سازی و تهیه اسانس، انواع نوشیدنی‌ های فصلی و عرقیجات، تهیه مربا، گز، سوهان و… کاربرد بسیار دارد.

4-چای سیاه

چای سیاه از گیاهی به نام کاملیا سیننسیس (Camellia sinensis) به دست می‌آید که گیاهی بوته ای است. این محصول علاوه بر داشتن خواص درمانی و ارزش غذای بالا، برای مصارف رنگ‌آمیزی نیز به کار می رود.

5-گل سرخ

گل سرخ که به آن رُز و گل محمدی هم می گویند، نزدیک به ۱۵۰ گونه دارد. این گیاه علاوه بر مصارف غذایی مثل تهیه ادویه، تهیه گلاب، تهیه شربت و مربا، دارای مصارف درمانی و صنعتی نیز می باشد.

6-زنجبیل

زنجیل یک گیاه خوراکی از شاخه کورکومین است و از ریشه گیاهان Zingiber officinale به دست می آید. این گیاه دارای ساقه باریک و نی ‌مانند است که برگ ‌های سرنیزه ‌ای سبز براق دارد و گل ‌های آن‌ سبز مایل به زرد با لبه‌ای ارغوانی می باشد.


7-گیاه پنیرک

پنیرک از گیاهان خزنده با ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر به دست می آید. این گیاه دارای ساقه ‌های ستبر و گل ‌های آبی و صورتی می باشد و در درمان سرما خوردگی بسیار کارامد و موثر است.


8-هل

هل میوه‌ای از تیره ی زنجبیل ها است که دانه ای کوچک و خوشبو می باشد. این دانه ها انواع مختلفی دارند که شامل هل سیاه، هل سفید و هل سبز است.

خواص درمانی دمنوش چای هفت گیاه

این دمنوش به دلیل ترکیبات گیاهان موجود در آن، دارای ارزش غذایی بالا و فواید بسیاری بر سلامتی است. خواص درمانی دمنوش چای هفت گیاه عبارت است از:


1-خواص ضد التهابی
2-تقویت‌کننده اعصاب و نشاط ‌آور
3-تصفیه کننده خون
4-تقویت کلیه ‌ها
5-درمان سرما خوردگی
6-رفع حرارت دهان
7-پیشگیری از سرطان
8-درمان اختلال حواس
9-تنظیم اختلالات ادراری و تعریق
10-درمان برونشیت
11-درمان التهاب و ورم کلیه
12-درمان اختلالات دستگاه گوارش
13-تسکین درد های پی در پی شکمی
14-نقویت کننده میل جنسی
15-درمان اختلالات خواب

16-تقویت سیستم ایمنی بدن
17-درمان سردرد های عصبی و میگرن
18-کمک به هضم غذا و درمان ناراحتی های معده
19-کنترل تشنج ها و حمله قلبی
20-رفع یبوست
21-کاهش وزن
22-افزایش میزان سوخت ‌و ساز
23-افزایش دمای بدن
24-تسکین تهوع بعد از جراحی
25-حفاظت از سیستم ایمنی بدن
26-درمان سرفه
27-بهبود عملکرد دستگاه گوارش
28-جلوگیری از آسم
29-کاهش دهنده کلسترول خون
30-درمان دیابت

جهت مطالعه بیشتر در رابطه با انواع دمنوش هفت گیاه می توانید به مقاله ترکیبات دمنوش هفت گیاه – خواص منحصربفرد انواع دمنوش های 7 گیاه را بشناسیم! مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

دمنوش ها نوشیدنی هایی هستند که از گل، برگ، ساقه و ریشه گیاهان به دست می آید. در تهیه دمنوش های ترکیبی، گیاهان با طبیعت گرم و سرد را با نسبت های مناسب با یکدیگر ترکیب می کنند و با در کنار هم قرار دادن طبع های سرد یا گرم، به طبع متعادلی می رسند.

برای شناخت دمنوش با کیفیت، ویژگی هایی مثل اطمینان از عدم استفاده سموم دفع آفات و حشره کش ها در گیاهان، اطمینان از تازگی محصولات از طریق بو کردن و دیدن ظاهری همچنین بررسی ترکیب گیاهان از نظر مطابقت طبع گرم یا سرد آنها مورد توجه قرار می گیرد. نحوه دم کردن این نوشیدنی های مطبوع، با توجه به نوع دمنوش از ۵ تا ۲۰ دقیقه متفاوت است و تا دو ساعت بعد از دم کشیدن قابل مصرف است.

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش دمنوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.