ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

کنترل وزن با بادام زمینی – آیا بادام زمینی چاق کننده است؟

Home  /   کنترل وزن با بادام زمینی – آیا بادام زمینی چاق کننده است؟
کنترل وزن با بادام زمینی - آیا بادام زمینی چاق کننده است؟

بادام زمینی و کنترل وزن

بادام زمینی می‌تواند به فرد کمک کند عمر طولانی تری داشته باشد و از بیماری های مزمن جلوگیری کند. این خوراکی کاربردی با کاهش میزان مرگ و میر، بیماری قلبی و بهبود سلامت کلی بدن مرتبط می باشد. کنترل وزن با بادام زمینی و کره بادام زمینی ممکن است، البته تا زمانی که در مصرف آن زیاده روی نکنید.

برای تهیه بادام زمینی آستانه به بخش فروش بادام زمینی هتمت مراجعه فرمایید.

ارزش غذایی بادام زمینی

این مغز دانه خوشمزه و لذیذ به دلیل داشتن کالری و چربی زیاد، از نظر افرادی که مراقب وزن خود هستند، گزینه مناسبی نیست. اما حقیقت این است که بادام زمینی در واقع کالری کمتری نسبت به اکثر آجیل ها و مغز دانه ها دارد. بادام زمینی از نظر فنی آجیل نیست، بلکه در دسته حبوبات است، به این معنی که با سویا، لوبیا و عدس مرتبط می‌باشد.

یک وعده (حدود 28 گرم) بادام زمینی خام، مواد مغذی زیر را ارائه می دهد:

  • 159 کالری
  • 7.2 گرم پروتئین
  • 4.5 گرم کربوهیدرات
  • 13.8 گرم چربی
  • 2.4 گرم فیبر
  • 27 درصد از DV (ارزش روزانه) منگنز
  • 16 درصد DV مس
  • 12 درصد از DV منیزیم
  • 11 درصد از DV فسفر
  • 17 درصد از DV فولات
  • 17 درصد از DV نیاسین
  • 12 درصد از DV ویتامین E
  • 61.6 میلی گرم فیتواسترول

بادام زمینی همچنین منبع خوبی از روی، سلنیوم، پتاسیم و کلسیم است. به دلیل ارزش غذایی بالای بادام زمینی به عنوان غذاهای کاربردی در نظر گرفته می شوند. همچنین بادام زمینی دارای دوزهای بالای آرژنین، فلاونوئیدها، کوآنزیم Q10، آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال هایی است که جذب کلسترول را مسدود می کند.

کنترل وزن با بادام زمینی

آیا کنترل وزن با بادام زمینی ممکن است؟ این موضوع به چند مورد بستگی دارد. بادام زمینی کالری و چربی بالایی دارد، اما از طرفی حاوی پروتئین، فیبر و سایر مواد مغذی است که به حفظ وزن سالم بدن کمک می کند. بر اساس مطالعه ‌های اخیر، رژیم های غذایی غنی از فیبر و پروتئین در طولانی مدت پایدار هستند و از کاهش وزن حمایت می کنند. این مواد مغذی شما را برای مدت طولانی‌ تری سیر نگه می‌دارند و سیری را افزایش می‌دهند و کاهش مصرف غذا را آسان‌ تر می‌کنند.

یک کارآزمایی بالینی در سال ۲۰۱۶، این یافته ها را تایید می کند: کودکانی که حداقل یک بار در هفته به مدت شش ماه بین وعده های غذایی خود بادام زمینی یا کره بادام زمینی می خوردند، در مقایسه با افرادی که این میان وعده ها را به طور منظم دریافت نمی کردند، کاهش بیشتری در شاخص توده بدنی داشتند. در نتیجه کنترل وزن با بادام زمینی حتی برای کودکان نیز ممکن است.

مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، نشان داد که خوردن غذا های پر کربوهیدرات همراه با کره بادام زمینی ممکن است به جلوگیری از افزایش قند خون کمک کند. هنگامی که نان، کلوچه و سایر غذاهای غنی از کربوهیدرات ساده می خورید، سطح قند خون شما به طور ناگهانی افزایش و کاهش می یابد. این منجر به افزایش گرسنگی، انرژی کم، خستگی و تمرکز ذهنی ضعیف می شود. بادام زمینی کربوهیدرات کمی دارد و ممکن است به بهبود قند خون کمک کند وهمچنین کنترل وزن با بادام زمینی می‌تواند سبب کاهش وزن شود.

بادام زمینی ممکن است باعث افزایش وزن شود!

این آجیل ها علی‌رغم فوایدی که برای سلامتی دارند، می توانند باعث افزایش وزن شما شوند. اگر بیشتر از آنچه می سوزانید کالری دریافت کنید، عدد روی ترازو افزایش می یابد. کره بادام زمینی و بادام زمینی گزینه مناسبی برای پرخوری هستند. کنترل وزن با بادام زمینی زمانی صورت می‌گیرد که میزان مصرف آنها متعادل باشد. مصرف بیش از حد می تواند منجر به افزایش وزن، التهاب و جذب ضعیف مواد معدنی و سایر عوارض جانبی شود.

دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی 191 کالری دارد. شاید زیاد به نظر نرسد، اما آیا واقعاً به این مقدار کم بسنده می‌کنید؟ همین امر در مورد بادام زمینی نیز صدق می کند. این میان وعده ها اغلب در بسته بندی های بزرگ عرضه می شوند که باعث افزایش پرخوری می شود. یک فنجان حاوی 828 کالری است که تقریباً نیمی از میزان کالری دریافتی توصیه شده روزانه برای زنان بالغ است.

مشکل دیگر میزان سدیم بالای آنهاست. اکثر تولید کنندگان نمک و طعم دهنده ها را برای افزایش طعم خود اضافه می کنند. سدیم اضافی در دراز مدت می تواند منجر به فشار خون بالا، بیماری قلبی، سکته مغزی و پوکی استخوان شود. بعلاوه، غذاهای شور ممکن است باعث احتباس آب شوند و احساس نفخ و سیری در شما ایجاد کنند.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از فواید کره بادام زمینی می توانید به مقاله 8 خاصیت کره بادام زمینی – آیا کره بادام زمینی چاق کننده است؟ مراجعه فرمایید.

آیا بادام زمینی برای بدن سالم است؟

بادام زمینی سرشار از چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها، جایگاه خود را در یک رژیم غذایی متعادل دارد. نکته کلیدی این است که از آنها در حد اعتدال لذت ببرید. این میان وعده‌های ترد با نرخ پایین‌تر بیماری قلبی و همچنین کاهش خطر اختلال عملکرد اندوتلیال، التهاب و مرگ زودرس مرتبط است.

بیش از نیمی از اسیدهای چرب موجود در بادام زمینی تک غیراشباع هستند. این چربی ها به دلیل اثرات مفیدی که بر سطح کلسترول دارند، از سلامت قلب و عروق حمایت می کنند. علاوه بر این، بادام زمینی نسبت به سایر آجیل ها و دانه ها پروتئین بیشتری دارد و برای گیاهخواران و وگان ها ایده آل است. بدن شما برای ساخت سلول ها و بافت ها، مبارزه با عوامل بیماری زا، تولید هورمون ها و التیام خود به این درشت مغذی نیاز دارد.

یک مطالعه در سال 2017 منتشر شده در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق نشان می دهد که بادام زمینی ممکن است در برابر حوادث قلبی عروقی محافظت کند. افرادی که حداقل دو بار در هفته یک وعده بادام هندی، بادام یا بادام زمینی مصرف می کردند، 13 درصد کمتر در معرض خطر بیماری قلبی و 23 درصد خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر بودند. فیبر، یکی از فراوان ترین مواد مغذی موجود در بادام زمینی، ممکن است احتمال ابتلا به دیابت، سرطان روده بزرگ، سندرم متابولیک و چاقی را کاهش دهد.

قدرت آنتی اکسیدانی بادام زمینی

بادام زمینی علاوه بر پروتئین، فیبر و مواد معدنی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که رادیکال های آزاد را از بین می برد و از استرس اکسیداتیو محافظت می کند. بر اساس یک مقاله تحقیقاتی در سال 2016 که در مجله علمی جهان منتشر شده است، آنها سرشار از رسوراترول و سایر ترکیبات زیست فعال هستند. این آنتی اکسیدان از قلب و مغز شما محافظت می کند، با التهاب مبارزه می کند و از تجمع پلاکت ها جلوگیری می کند.

یک بررسی در سال 2015 که در مجله جهانی گوارش ارائه شد، خواص ضد سرطانی رسوراترول را برجسته می کند. به نظر می رسد این ترکیب به دلیل توانایی آن در سرکوب رشد تومور و القای آپوپتوز (مرگ سلول های سرطانی) در برابر سرطان معده موثر باشد. همچنین اثرات ضد میکروبی از خود نشان می دهد و ممکن است به محافظت در برابر عفونت هلیکوباکتر پیلوری کمک کند. اگر این عفونت درمان نشود، می تواند منجر به سرطان معده، زخم و التهاب شود.

علاوه بر این، ترکیبات فنلی موجود در بادام زمینی از تشکیل محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) جلوگیری می کند، که به نوبه خود ممکن است به جلوگیری از اختلال عملکرد عروقی، دیابت، پیری زودرس و حتی سرطان کمک کند. نشان داده شده است که فرآیند برشته کردن سطح آنتی اکسیدان در پوست بادام زمینی را تا 40 درصد افزایش می دهد.

راه های سالم برای لذت بردن از بادام زمینی

اکنون که درباره فواید سلامتی بادام زمینی بیشتر می دانید، آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. کنترل وزن با بادام زمینی و فرآورده های آن می‌تواند بسیار سخت باشد. از آنها به عنوان یک میان وعده لذت ببرید، مخلوط های دنباله دار خود را درست کنید یا از آنها به عنوان یک ماده در میله های پروتئینی خانگی، گرانولا، بلغور جو دوسر یا غذاهای آسیایی استفاده کنید. آنها را روی موز یخ زده و یخ بریزید یا آنها را با کاری، نمک سیر و پودر فلفل قرمز مخلوط کنید تا یک غذای خوش طعم داشته باشید.

اگر کره بادام زمینی را ترجیح می دهید، به جای خرید از فروشگاه، آن را در خانه درست کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک فنجان بادام زمینی، کمی نمک و روغن زیتون است. عسل خام را برای طعم بیشتر اضافه کنید. همه چیز را در غذاساز مخلوط کنید و لذت ببرید!

راه های بی شماری برای استفاده از کره بادام زمینی وجود دارد. این کره یک افزودنی سالم به کلوچه‌ های خانگی، وافل‌ های پر پروتئین، کیک‌های لیوانی، اسموتی‌ ها، ساندویچ‌ ها و حتی سالاد ها است. همچنین با غذاهای مرغ و ماکارونی، کینوآ، برنج و بلغور جو دوسر به خوبی می آید. از آنجایی که کربوهیدرات کمی دارد، برای اکثر رژیم‌ های غذایی مناسب است.

منبع: آیا بادام زمینی باعث افزایش وزن می‌شود؟

دسته بندی محصولات آموزش بادام زمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.