ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

رابطه کره بادام زمینی با چاقی صورت و سلامت بدن

Home  /   رابطه کره بادام زمینی با چاقی صورت و سلامت بدن
رابطه کره بادام زمینی با چاقی صورت و سلامت بدن

ارتباط کره بادام زمینی با چاقی صورت

کره بادام زمینی یک خوراکی محبوب و خوشمزه، سرشار از مواد مغذی و ضروری بدن، از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم است. فایده مهم و بارز کره بادام زمینی این است که از چربی سالم بوجود آمده است که این خاصیت کره بادام زمینی با چاقی صورت ارتباط دارد.

برای تهیه کره بادام زمینی آستانه می‌توانید به بخش فروش کره بادام زمینی هتمت مراجعه فرمایید.

کره بادام زمینی حاوی چربی های اشباع نشده، خوراکی مغذی است که به کاهش سطح کلسترول مضر و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می‌کند. روغن بادام زمینی ترکیبات موجود در کره بادام زمینی از تنگ شدن عروق پیشگیری می‌کند.

تامین مواد معدنی و آمینو اسیدها و چربی های غیر اشباع و ویتامین ها یکی از دغدغه های ورزشکاران به ویژه ورزشکاران رشته پرورش اندام می‌باشد. اما بخش مهم این مساله انتخاب کره بادام زمینی مناسب و اورگانیک است.

این ماده غذایی به دلیل چربی زیاد، دارای کالری متراکم بوده و مصرف آن برای افرادی که از رژیم های لاغری پیروی می کنند کمی نگران کننده است اما چگونه می توان از مزیت های این خوراکی خوشمزه بدون وارد شدن کوچکترین آسیبی به سلامتی، در کاهش و افزایش وزن نهایت استفاده را برد؟

در این مقاله به بررسی رابطه کره بادام زمینی با چاقی صورت و همچنین تأثیر آن در سلامتی و زیبایی بدن می پردازیم.

خواص کره بادام زمینی

کره بادام زمینی تقریبا همان خواصی را دارا است که بادام زمینی دارد. بادام زمینی، از نظر غنای پروتئینی، زیر گروه حبوباتی مثل، نخود، عدس و لوبیا می باشد و از این نظر می توان گفت جزو آجیل ها نیست.

بادام زمینی دارای پروتئین با کیفیت عالی می باشد. در بین آجیل ها، بیشتر چربی های موجود در بادام زمینی، از نوع غیر اشباع و خوب می باشند.(۸۵ درصد)

ارزش غذایی

یک چهارم فنجان بادام زمینی (مقدار تقریبی در 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی) دارای ارزش غذایی زیر است:

  • کالری: 207
  • پروتئین: 9 گرم
  • چربی: 18 گرم
  • کربوهیدرات: 6 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • شکر: 1 گرم

منبع مناسبی از:منبع مناسبی از:

  • ویتامین E
  • نیاسین (B3)
  • منگنز
  • ویتامین B6
  • منیزیم

کره بادام زمینی همچنین منبع خوبی از مس است که به حفظ سلامت استخوان ها، عملکرد سیستم ایمنی و عروق خونی کمک می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که دریافت مقدار کافی مس در رژیم غذایی ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان و بیماری های قلبی را کاهش دهد.

رابطه کره بادام زمینی با چاقی صورت و کاهش وزن

با خوردن 2 قاشق کره بادام‌ زمینی علاوه بر دریافت 190 کالری، مقدار بسیاری زیادی مواد مغذی نیز دریافت می‌کنید. مغزها و کره‌های آن‌ها منبع بسیار خوبی برای پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی هستند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله 8 خاصیت کره بادام زمینی – آیا کره بادام زمینی چاق کننده است؟ مراجعه فرمایید.

اکثر علاقه مندان به سلامتی، تناسب اندام و زیبایی پوست، می‌گویند بین کره بادام زمینی با چاقی صورت ارتباط وجود دارد و بهترین گزینه برای سرکوب کردن هوس های مختلف است که می تواند زیبایی و تناسب اندام ما را تحت تأثیر قرار دهد.

بنابراین اگر به کوکی های چرب، دسرهای خامه ای یا ساندویچ های خوشمزه و پر کالری علاقه دارید، کره بادام زمینی سالم ترین جایگزین برای آن ها به شمار می‌آید.

این ماده غذایی با ایجاد حس سیری در بدن و حفظ توده های عضلانی در دراز مدت به کاهش وزن نیز کمک می کند. علاوه بر این باعث کنترل میزان تولید انسولین در بدن می شود. همان طور که می دانید، داشتن قند خون نرمان در کنترل اشتها بسیار مؤثر است.

بنابراین علاوه بر اینکه بین کره بادام زمینی با چاقی صورت ارتباط وجود دارد، مصرف درست و به اندازه آن از بروز بیماری های مختلف مانند دیابت، ناراحتی های قلبی و سایر مشکلات ناشی از اضافه وزن جلوگیری می‌کند.

بادام زمینی می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود. براساس این تحقیق زمانی که افراد به‌طور روزانه ۵۰۰ کالری کره بادام زمینی را به مدت ۱۹ هفته مصرف می‌کنند، میزان سوخت‌و‌ساز آنها تا ۱۱ درصد افزایش می‌یابد.

نکات

چربی کاهش یافته‌ کره بادام زمینیِ فرآوری ‌شده معمولا قند را بالا می‌برد. همچنین از مصرف کره بادام زمینی که در فهرست ترکیبات آن از روغن هیدروژنه (چربی ترانس) استفاده شده است خودداری کنید، زیرا سبب گرفتگی عروق می‌شود.

چربی کاهش یافته‌ی کره بادام زمینیِ فرآوری‌شده معمولا قند را بالا می‌برد. همچنین از مصرف کره بادام زمینی که در فهرست ترکیبات آن از روغن هیدروژنه (چربی ترانس) استفاده شده است خودداری کنید، زیرا سبب گرفتگی عروق می‌شود.

آیا کره بادام زمینی باعث افزایش وزن می شود؟

 کره بادام زمینی به شما در برنامه ریزی برای کاهش وزن کمک کند. موفق ترین برنامه های کاهش وزن برنامه هایی هستند که می توانید در دراز مدت آن را حفظ کنید.

انعطاف پذیری با رژیم غذایی احتمالاً روش خوبی است. طبق تحقیقات، برنامه های کاهش وزن که به صورت جداگانه شامل غذاهایی است که شما از آنها لذت می برید ممکن است با گذشت زمان دنبال کردن آن آسان تر باشد.

جالب توجه است مطالعات همچنین نشان می دهد که رژیم های غذایی ممکن است در برنامه های کاهش وزن از آجیل ها از جمله کره بادام زمینی استفاده کنند.

به طور کلی، کره بادام زمینی ممکن است ارزش اضافه کردن به رژیم غذایی شما را داشته باشد به خصوص اگر یکی از غذاهای مورد علاقه شما باشد.

کره بادام زمینی برای زیبایی پوست صورت

مانند تمام کره های آجیل، کره بادام زمینی حاوی مقادیر زیادی روغن است که می تواند به پوست شما احساس تغذیه بدهد.

در سال 2015، به عنوان یک هک اصلاح در فضای مجازی منتشر شد. طرفداران این روند بعید ادعا می کردند که با جایگزینی ژل اصلاح معمول خود با کره بادام زمینی، اصلاح نزدیک تر و پوست نرم تری به دست آورده اند.

یک مطالعه منبع معتبر ادعا می کند که روغن بادام زمینی که در مقادیر زیادی در کره بادام زمینی یافت می شود، از سد پوستی محافظت می کند. مطالعه دیگری نشان داد که روغن بادام زمینی در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

اگر این کافی نیست، کره بادام زمینی همچنین مملو از ویتامین های B و E است که در صورت استفاده پشت سر هم ممکن است بسیاری از علائم پیری پوست، از جمله پرپیگمانتاسیون و قرمزی را کاهش دهد.

والش می گوید: کره بادام زمینی حاوی مقدار زیادی روغن و ویتامین است که می تواند برای پوست مغذی باشد و به راحتی در آشپزخانه پیدا شود.

اگر از کره بادام زمینی استفاده می کنید، والش توصیه می کند همیشه یک نسخه ارگانیک را انتخاب کنید. مارک های سوپرمارکتی اغلب مملو از نمک و شکر هستند که برای پوست چندان عالی نیستند.

نحوه استفاده از آن

والش پیشنهاد می کند 1 قاشق غذاخوری مخلوط کنید. کره بادام زمینی، 1 قاشق غذاخوری. عسل و 1 عدد تخم مرغ و به آرامی روی پوست تمیز ماساژ دهید. بگذارید 15 دقیقه بماند و با آب ولرم بشویید.

منبع:
۶ موادی که می‌توانید برای پوست استفاده کنید
کره بادام زمینی برای چاقی صورت

دسته بندی محصولات آموزش کره بادام زمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.