ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

خواص کره بادام زمینی با شیره انگور – 13 فایده کره بادام زمینی با شیره انگور بر سلامتی

Home  /   خواص کره بادام زمینی با شیره انگور – 13 فایده کره بادام زمینی با شیره انگور بر سلامتی
کره بادام زمینی با شیره انگور

کره بادام زمینی با شیره انگور

کره بادام زمینی با شیره انگور یک میان وعده مغذی و غنی است که از ترکیب کره بادام زمینی با شیره انگور به دست می آید. در این محصول، کره بادام زمینی به طور طبیعی با شیره انگور شیرین می شود و هیچگونه افزودنی شیرین کننده دیگری به آن اضافه نمی شود. می توان تصور کرد که دو ماده غذایی مفید مثل کره بادام زمینی و شیره انگور، چه فواید منحصر بفرد و ارزش غذایی خواهد داشت. با اینحال در این مقاله به برسی خواص کره بادام زمینی با شیره انگور و ارزش غذایی آن خواهیم پرداخت.

برای خرید کره بادام زمینی آستانه با شیره انگور می توانید به بخش فروش محصولات بادام زمینی هتمت مراجعه فرمایید.

روش تهیه کره بادام زمینی با شیره انگور

مواد لازم: بادام زمینی بو داده، شیره انگور

روش تهیه: کره بادام زمینی با شیره انگور از ترکیب خمیر بادام زمینی بدون پوست به همراه شیره انگور به عمل می آید. ترکیبات را جهت به دست آمدن بافتی نرم و یکنواخت، در دستگاه مخصوص مخلوط می کنند. لازم به ذکر است بادام زمینی استفاده شده در این کره بادام، بو داده شده است.

خواص کره بادام زمینی با شیره انگور

کره بادام زمینی با شیره انگور دارای ارزش غذایی بالا و خواص زیادی است که در حفظ سلامتی نقش موثری دارد. مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی با شیره انگور برای بدن ضروری هستند. از فواید سلامتی این کره خوش طعم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-منبع غنی پروتئین

کره بادام زمینی با شیره انگور (100 گرم) حاوی مقدار زیادی پروتئین (25 تا 30 گرم) است. پروتئین ها به اسید های آمینه تجزیه می شوند و سپس در سلول ها برای ترمیم و ساختن بدن استفاده می شود.

2-کاهش سطح کلسترول

کره بادام زمینی با شیره انگور منبع عالی ترکیباتی مانند رسوراترول، اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها و فیتوسترول ها است که جذب کلسترول از رژیم غذایی را به طور کامل متوقف می کند. میزان چربی موجود در کره بادام زمینی تقریباً برابر با چربی موجود در روغن زیتون است. علاوه بر این حاوی چربی های چند غیر اشباع و هم چربی های تک غیر اشباع است. چربی های غیراشباع موجود در کره بادام زمینی می تواند به کاهش سطح کلسترول بد (لیپوپروتئین با چگالی کم) کمک کند و ممکن است گردش کلسترول خوب (لیپوپروتئین با چگالی بالا) را تقویت کند.

3-جلوگیری از دیابت نوع 2

مصرف کره بادام زمینی با شیره انگور می تواند در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مفید باشد. چربی های غیراشباع موجود در بادام زمینی برای بهبود حساسیت به انسولین مفید است.

4-کاهش خطر کم خونی ناشی از فقر آهن

کم خونی فقر آهن یک اختلال خونی است که در آن گلبول های قرمز (RBC) کافی وجود ندارد. این به دلیل کمبود آهن در رژیم غذایی است. آهن نقش مهمی در تولید RBC دارد که وظیفه دارند مولکول ‌های اکسیژن را از ریه‌ ها به سلول ‌های مختلف بدن حمل کنند. زنان در دوره قاعدگی و بارداری بیشتر در معرض خطر کم خونی فقر آهن هستند. از جمله خواص کره بادام زمینی با شیره انگور می توان به پیشگیری و حتی رفع کم خونی ناشی از فقر آهن اشاره داشت که منبع خوبی از آهن است.

5- کاهش اضطراب و تثبیت خلق و خو

کره بادام زمینی با شیره انگور منبع عالی منیزیم است. این ماده از دو جهت برای ذهن مفید است: به آرامش سیستم عصبی کمک می کند و به کاهش تنش عضلانی ناشی از استرس و اضطراب کمک می کند. در نتیجه در مقابله با درد مفاصل و سردرد موثر است. علاوه بر این با افزایش سروتونین در مغز، احساس شادی و خوشبختی برای تثبیت خلق و خو را افزایش می دهد.

6-منبع خوبی از ویتامین ها

کره بادام زمینی با شیره انگور حاوی ویتامین های زیادی است که می تواند برای عملکرد صحیح بدن مفید باشد. ویتامین A موجود در آن می تواند برای بینایی مفید باشد، ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی و بهبود سریع تر زخم های ساده کمک می کند. ویتامین E موجود در کره بادام زمینی می تواند یک ریزمغذی بسیار مهم مورد نیاز بدن برای حل کردن ساختار های اسید چرب پیچیده و انسداد چربی در رگ ها باشد.

7-خواص آنتی اکسیدانی بالقوه

از جمله خواص کره بادام زمینی با شیره انگور خواص آنتی اکسیدانی است که به دلیل وجود فولات، نیاسین، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین، ریبوفلاوین و تیامین در این کره می باشد. یکی از آنتی اکسیدان های موجود در آن رسوراترول است. رسوراترول یک آنتی اکسیدان پلی فنلی است که ممکن است به کنترل بیماری های مزمن کمک کند.

8-تنظیم سطح قند خون

کره بادام زمینی با شیره انگور منبع خوبی از منیزیم (170 میلی گرم در 100 گرم) است. منیزیم نقش مهمی در رشد ماهیچه ها، استخوان ها و سیستم ایمنی بدن دارد. همچنین می تواند به تنظیم سطح قند خون و فشار خون کمک کند. وجود آن در بدن ممکن است به بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی کمک کند که برای بقای انسان بسیار مهم هستند.

9-پتاسیم بالا

کره بادام زمینی با شیره انگور حاوی پتاسیم (70 میلی گرم در 100 گرم) است که ممکن است به عنوان یک الکترولیت عمل کند و یک عنصر متعادل کننده مایع در بدن است. در مقایسه با سدیم که به صورت فشار خون به طور مستقیم به سیستم قلبی عروقی فشار می آورد، پتاسیم هیچ فشاری به خون و سیستم قلبی عروقی وارد نمی کند. پتاسیم به دو طریق به کاهش فشار خون کمک می کند: پتاسیم سدیم اضافی را از بدن دفع می کند و دیواره رگ های خونی را آرام می نماید.

10-کاهش خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا، یک خطر بزرگ برای سلامتی ناشی از اضافه وزن، رژیم های غذایی نامناسب، مصرف انواع خاصی از داروهای کلسترول و قرص های ضد بارداری است. مصرف کره بادام زمینی با شیره انگور به طور منظم می تواند خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش دهد.

11-سرشار از فیبر غذایی

کره بادام زمینی با شیره انگور دارای فیبر غذایی بالایی است. فیبر یکی از مهم ترین بخش های رژیم غذایی است زیرا کمبود فیبر غذایی می تواند منجر به مشکلات سلامتی و بیماری های متعددی مانند یبوست، دیابت، کلسترول و بیماری های مختلف قلبی شود.

12-حاوی کلسیم

یکی از مواد معدنی موجود در کره بادام زمینی با شیره انگور کلسیم است. بر کسی پوشیده نیست که کلسیم نقش مهمی در حفظ استحکام استخوان ها دارد. به عبارت دیگر، این جایگزین سالم تر برای شکر تصفیه شده می تواند به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند. افزودن کره بادام زمینی با شیره انگور غنی از کلسیم به رژیم غذایی، موثر ترین راه برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان است.

13-تنظیم حرکات روده

کره بادام زمینی با شیره انگور یکی از نمونه های ملین 100% طبیعی است که در کنار نوشیدن آب زیاد، خوردن غذا های غنی از فیبر و داشتن یک سبک زندگی فعال می تواند به داشتن روده ای سالم کمک کند.

برای مطالعه بیشتر جهت شناخت کره بادام زمینی سالم می توانید به مقاله آیا کره بادام زمینی سالم است؟ 2 عامل که کره بادام زمینی سالم را می سازد! مراجعه فرمایید.

ارزش غذایی کره بادام زمینی با شیره انگور

هر 40 گرم کره بادام زمینی با شیره انگور دارای ارزش غذایی زیر است:

  • کالری 160 کالری از چربی 36 (22.5%)
  • چربی کل 4 گرم
  • چربی اشباع شده 1.5 گرم
  • سدیم 65 میلی گرم
  • کربوهیدرات 32 گرم
  • کربوهیدرات خالص 32 گرم
  • شکر 20 گرم
  • فیبر 0 گرم
  • پروتئین 1 گرم
  • ویتامین ها و مواد معدنی
  • کلسیم 20 میلی گرم
  • آهن 0.7 میلی گرم
  • اسید های چرب
  • آمینو اسید

نتیجه گیری

کره بادام زمینی با شیره انگور یک محصول ارگانیک و مغذی است که از ترکیب بادام زمینی بو داده بدون پوست و شیره انگور تهیه می شود.این دو ماده دارای ارزش غذایی بالا و خواص فراوانی هستند که می تواند یک میان وعده غنی تلقی شود.

منابع:
مقاله فواید شیره انگور
مقاله ارزش غذایی کره بادام زمینی با شیره انگور

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش کره بادام زمینی با شیره انگور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.