ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

چای بهاره شمال چیست؟ – 7 خاصیت باور نکردنی چای بهاره

Home  /   چای بهاره شمال چیست؟ – 7 خاصیت باور نکردنی چای بهاره
چای بهاره شمال

چای بهاره شمال

چای بهاره، چای سیاهی است که در فصل بهار برداشت می شود. این چای نسبت به چای برداشت شده در فصول دیگر از طعم، رنگ و عطر بهتری برخوردار است. بهترین نوع چای بهاره، چای بهاره لاهیجان است که ۱۰ الی ۲۰ درصد رنگ و طعم و عطر بهتری نسبت به چای تابستانه و پاییز دارد. در این مقاله به بررسی خصوصیات چای بهاره می پردازیم.

برای خرید چای ممتاز بهاره می توانید به بخش فروش چای ممتاز بهاره هتمت مراجعه فرمایید.

علت نامگذاری چای بهاره

چای بهاره شمال محصول برگ‌ های بالایی و تازه بوته چای است، به همین خاطر در مقایسه با چای ‌های دیگری که در فصل تابستان و پاییز چیده می‌شوند، ۱۰ تا ۲۰ درصد طعم و رایحه بهتری دارد. همچنین با توجه به اینکه در چین اول برداشت می‌شود، خواص بیشتری به همراه دارد. با توجه به اینکه در باغات شمال کشور زمان برداشت چای سه فصل بهار، تابستان و پاییز است، محصولی که در فصل بهار برداشت می‌شود چای بهاره نام دارد. بنابراین چای بهاره، همان چای سیاه است که به خاطر زمان برداشت آن (ماه اردیبهشت) به این نام شهرت دارد.

بهترین نوع چای

بهترین نوع چای، چای بهاره شمال است که بدون هیچگونه مواد افزودنی و شیمیایی تولید شود و رنگ و بو و عطر آن کاملا طبیعی باشد. چای طبیعی رنگ نزدیک به قرمزی دارد، رنگ پس نمی دهد و در مدت کوتاه رنگ غلیظی پیدا نمی کند. هرچه برگ های چای درشت تر باشند، کیفیت چای نیز بالا تر است.

انواع چای بهاره شمال

  • چای ممتاز بهاره گیلان
  • چای سرگل بهاره گیلان
  • چای شکسته گیلان
  • چای قلم گیلان
  • چای کله مورچه
  • چای سبز

برای مطالعه بیشتر جهت شناخت چای سالم و ارگانیک، به مقاله چای سالم – با 7 نکته، چای سالم ارگانیک و با کیفیت را بشناسیم! مراجعه فرمایید.

خواص چای بهاره

از مهم ‌ترین خواص چای بهاره می‌توان به ظاهر پیچیده و طعم و مزه گس آن اشاره کرد که باعث تشخیص راحت این نوع چای می‌شود. در شمال کشور، باغات کشت چای ایرانی بسیار زیاد است و کشاورزان برای تولید چای سالم و ارگانیک از هیچ‌ گونه مواد شیمیایی و سموم استفاده نمی‌کنند. این موضوع وجه تمایز خواص چای بهاره شمال و دیگر انواع چای ایرانی می ‌شود.

برای مصرف چای سیاه فواید زیادی ذکر شده است. شاید خواص بیشمار چای سیاه دلیل اصلی محبوبیت آن در سراسر جهان باشد. لازم به ذکر است که چای بهاره لاهیجان، یکی از بهترین و پرفایده‌ ترین انواع چای ایرانی است. مهم‌ ترین خواص چای بهاره اصل و با کیفیت به شرح زیر است.

1-رفع خستگی و افزایش انرژی بدن

تعداد زیادی از افراد در پایان روز و برای رفع خستگی، چای می ‌نوشند. هیچ جای شکی نیست که نوشیدن یک فنجان چای ایرانی طبیعی باعث آرامش و افزایش انرژی می‌شود. به خاطر اینکه کافئین موجود در آن در افزایش گردش خون تاثیر دارد. از طرفی بررسی‌ های فواید نوشیدن چای سیاه نشان می‌دهد که ماده‌ اسید آمینه L-theanine موجود در آن، با کاهش میزان هورمون کورتیزول در بدن باعث رفع استرس و در نتیجه آرامش شما خواهد شد.

2-کاهش ابتلا به دیابت

اگر دوست ندارید به بیماری دیابت مبتلا شوید، در طول روز یک فنجان چای سیاه بدون قند یا شکر بنوشید. مطالعات دانشمندان نشان داده است که در بدن افراد بزرگسال با مصرف مداوم چای، سطح قند خون بهبود یافته است. بنابراین می ‌توان ادعا کرد که خواص چای بهاره به خاطر تنظیم گلوکز خون خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

3-بهبود سلامت دستگاه گوارش

اگر از مشکلات روده و معده رنج می ‌برید، نوشیدن چای بهاره می‌تواند برای بهبود و رفع مشکلات دستگاه گوارش بسیار سودمند باشد. زیرا حاوی ماده‌ ای به نام تانن است که به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

4-پیشگیری از سرطان

چای بهاره برای پیشگیری از سرطان یکی دیگر از خواص آن است. زیرا در ساختار آن ماده‌ای به نام پلی فنول وجود دارد که در پیشگیری از سرطان‌ هایی مانند ریه، مثانه و پروستات بسیار خوب عمل می‌کند.

5-جلوگیری از پیری زودرس پوست

با افزایش سن، پوست دچار چین و چروک و لکه ‌های پوستی می‌شود. با استفاده از برخی از مواد طبیعی می ‌توان تا حدی روند تغییرات پوست را کاهش داد. یکی از خواص چای بهاره کمک به جلوگیری از پیری زودرس پوست و کم رنگ کردن لکه‌ های پوستی است. در واقع پلی فنول‌ها و آنتی اکسیدان‌ های موجود در این نوشیدنی دلچسب باعث شادابی و سلامت پوست می‌شوند. همچنین با استفاده از یک پنبه آغشته به نوشیدنی چای سیاه و گذاشتن آن در زیر چشم می‌توان به بهبود پف زیر چشم‌ ها کمک کرد.

6-کمک به لاغری

خیلی از افراد با نوشیدن چای سیاه به مبارزه با چربی ‌های اضافی بدن خود می ‌روند. تحقیقات دانشمندان ثابت کرده است که خواص چای بهاره برای لاغری و کاهش وزن مفید هستند. در واقع پلی ساکارید موجود در ساختار آن با مانع شدن از جذب قند از افزایش وزن جلوگیری می ‌کند. همچنین ترکیبات مفید آن به فرآیند چربی‌ سوزی بیشتر و در نتیجه لاغری کمک خواهد کرد.

7-بهبود بهداشت دهان و دندان

یکی از جالب ‌ترین خواص چای بهاره که شاید تا به حال درباره آن نشنیده باشید، کمک به سلامت دندان ‌ها است. ترکیبات سازنده آنتی باکتریایی و آنتی اکسیدانی موجود در چای سیاه ویروس‌ های دهان مانند Herpes را از بین می ‌برند. از طرفی فلورید موجود در ساختار آن مانع از پوسیدگی دندان ‌ها می‌شود. همچنین ترکیبات آن با نابود کردن پلاک ‌های روی دندان مانع از بوی بد دهان و تنفس خواهد شد.

منابع:
مقاله بهترین چای بهار

دسته بندی محصولات آموزش چای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.