ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

مصرف پسته برای ورزشکاران چه فوایدی دارد؟

Home  /   مصرف پسته برای ورزشکاران چه فوایدی دارد؟
مصرف پسته برای ورزشکاران چه فوایدی دارد؟

انواع مختلفی پسته در بازارا موجود است که هر یک در اندازه و مزه مقداری متفاوت هستند. همچنین پسته به صورت بسته بندی شده و آماده در بیشتر مغازه ها وجود دارد. در نهایت می‌توان گفت که تهیه پسته آسان است پس پسته برای ورزشکاران یک میان وعده و انرژی بخش مناسب و همچنین در دسترس است.

برای تهیه پسته اکبری رفسنجان می‌توانید به بخش فروش پسته اکبری دست چین نمکی رفسنجان هتمت مراجعه فرمایید.

این آجیل نه تنها فوق العاده خوشمزه بلکه منبعی از مواد مغذی است. در میان سایر آجیل‌ها، پسته نسبتاً تعادلی از مواد مغذی مانند کربوهیدرات‌ها، پروتئین، اسیدهای آمینه، چربی‌ها و فیبر غذایی را فراهم می‌کند. با توجه به پایگاه داده ملی مواد مغذی USDA، پسته همچنین سرشار از مواد معدنی مانند فسفر، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، مس و سدیم می‌باشد.

پسته همچنین دارای ویتامین B6 بسیار بالایی است و 18 درصد از نیاز روزانه را تامین می‌کند. به دلیل ارزش غذایی بسیار زیاد، مغز پسته برای ورزشکاران و علاقه مندان به تناسب اندام می تواند یک میان وعده عالی باشد.

پسته برای ورزشکاران

وقتی تمرینات ورزشی انجام می‌دهید، تغذیه نقش مهمی ایفا می‌کند. غذایی که یک ورزشکار مصرف می‌کند بر قدرت، تمرین، عملکرد و ریکاوری تاثیر چشم گیری می‌گذارد. در ادامه می‌خواهیم به چند مورد از خواص پسته برای ورزشکاران و علت قرار گیری آن در رژیم غذایی ورزشکاران، بپردازیم.

برای آگاهی بیشتر از رژیم غذایی مناسب برای ورزشکاران می‌توانید به مقاله 6 نکته طلایی در رژیم غذایی برای ورزشکاران، که باید به آن ها توجه کنید! مراجعه فرمایید.

منبع آنتی اکسیدان

پسته منبع طبیعی آنتی اکسیدان ها (لوتئین، بتاکاروتن و γ-توکوفرول) است که با رادیکال های آزاد مبارزه می‌کند. همچنین اسن ویژگی به عضلات کمک می‌کند تا پس از یک بازی شدید یا یک جلسه تمرینی سنگین ورزشکاران سریعتر ریکاوری کنند. بنابراین، پسته برای ورزشکاران می‌تواند نقش یک نیرو بخش و تسکین دهنده داشته و یک میان وعده عالی برای بهبودی باشد.

حاوی آهن

 پسته برای ورزشکاران در بخش جذب آهن می‌تواند نقش به سزایی داشتع باشد. اکثر ورزشکاران به ویژه زنان دچار کمبود آهن هستند. آهن یک ماده معدنی مهم برای عملکرد در ورزشکاران می‌باشد. آهن برای ایجاد هموگلوبین که اکسیژن را حمل می‌کند و به بهبودی سریعتر کمک می‌کند، حیاتی است. پسته مقدار هموگلوبین در خون را بهبود می ‌بخشد و گردش اکسیژن را در بدن افزایش می‌دهد.

 پسته همچنین می‌تواند به جذب بیشتر آهن کمک کند، زیرا دارای مس بالایی است که به جذب بیشتر آهن از غذا به بدن کمک می‌کند. آهن همچنین به تولید سلول‌ها و هورمون‌های جدید کمک می‌کند که باعث رشد و ترمیم عضلات می‌شوند.

کالری کم ولی پروتئین بالا

مغز پسته در مقایسه با سایر آجیل ها کالری کم اما پروتئین بالایی دارد. آن ها حتی حاوی مقدار مناسبی از اسیدهای آمینه ضروری می‌باشند. بنابراین، پسته که منبع انرژی طولانی‌تری است شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و اگر به عنوان میان ‌وعده قبل از تمرین مصرف شود، به ورزش کردن یا بازی برای مدت طولانی‌تری کمک می‌کند.

مصرف پسته برای ورزشکاران می‌تواند در جلوگیری از آسیب به بافت های نقش داشته باشد، زیرا این آجیل حاوی 6 گرم پروتئین در هر وعده است و در صورت ترکیب با سایر مواد غذایی، یک میان وعده ایده آل بعد از تمرین است.

کمک به کاهش وزن

پسته می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و تمرینات را موثرتر سازد. یک مطالعه 24 هفته ای بر روی افراد دارای اضافه وزن نشان داد که کسانی که 20 درصد از کالری روزانه خود را با مصرف پسته تهیه می‌کردند، 0.6 اینچ (1.5 سانتی متر) بیشتر از کسانی که پسته نمی‌خوردند، از دور کمر خود کم کردند.

منبع غنی پتاسیم

 پسته منبع غنی از پتاسیم است که حاوی 512 میلی گرم در هر وعده 50 گرمی است که معادل پتاسیم در نصف یک موز است. در طول تمرینات شدید، پتاسیم با عرق از بدن خارج می‌شود و این الکترولیت مهمی است که برای چندین فرآیند از جمله تعریق، عملکرد عصبی، مدیریت گلیکوژن و مایعات و فشار خون مورد نیاز است. بنابراین پسته در کنار آبرسانی مناسب می‌تواند به تامین مجدد این ماده معدنی مهم در بدن کمک کند.

اسید آمینه ال آرژنین

پسته همچنین منبع غنی ال آرژنین است که یک اسید آمینه مورد نیاز در ساخت پروتئین ها است و همچنین پیش ساز اکسید نیتریک است که به گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند و جریان خون را بهبود می بخشد. این به نوبه خود به تحویل سریعتر مواد مغذی به عضلات در طول تمرین کمک می کند و به ریکاوری و حذف مواد زائد کمک می کند. بنابراین، این آجیل می تواند عملکرد ورزش را افزایش دهد.

جمع بندی

به طور کلی، پسته می تواند یک میان وعده عالی برای ریکاوری قبل یا بعد از تمرین باشد. آنها را می توان به روش های مختلفی از جمله به عنوان چاشنی سالاد، میان وعده، رویه پیتزا، دسر و حتی در پخت لذت برد. از این مغزها می توان برای تهیه کره آجیل استفاده کرد یا می توان آن را به اسموتی، فرنی، غلات صبحگاهی، گرانولا یا پسته پوست کنده، مستقیماً از روی بسته مصرف کرد.

منبع:
پسته برای ورزشکاران و عملکرد بهتر آن ها

دسته بندی محصولات تغذیه ورزشکاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.