ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

هفت گیاه سرماخوردگی – درمان سرماخوردگی با 7 گیاه دارویی

Home  /   هفت گیاه سرماخوردگی – درمان سرماخوردگی با 7 گیاه دارویی
هفت گیاه سرماخوردگی

هفت گیاه سرماخوردگی

سرماخوردگی و آنفولانزا بیماری های شایعی هستند که می توانند علائم ناراحت کننده زیادی مانند: آبریزش بینی، سینوس های مسدود شده، گلو درد، سرفه، سردرد، بدن درد و تب یا لرز ایجاد کنند. در واقع ویروس ها عامل سرماخوردگی و آنفولانزا هستند، بنابراین آنتی بیوتیک ها قادر به درمان یا پیشگیری از این بیماری ها نیستند. استراحت زیاد، مایعات و داروهای خانگی می تواند به تسکین علائم کمک کند. در این مقاله به بررسی هفت گیاه سرماخوردگی می پردازیم که می توانند روند بهبود بیماری سرماخوردگی را تسریع نمایند.

برای خرید دمنوش چای هفت گیاه می توانید به بخش فروش دمنوش هتمت مراجعه فرمایید.

هفت گیاه موثر برای درمان سرماخوردگی

هفت گیاه سرماخوردگی و آنفولانزا عبارتند از:

1-زنجبیل

گیاهی با نام علمی Zingiber officinalis و با نام عمومی Ginger است. این ریشه خوراکی می‌تواند به کاهش التهاب ناشی از سرماخوردگی و سرفه کمک کند. زنجبیل دارای طبع گرم بوده و به عنوان فرآورده ای گیاهی، محرک و معرق می باشد. از جمله خواص زنجبیل می توان به خواص ضد میکروب و ضد دردی، تسکین و درمان سرماخوردگی، خواص ضد تهوع و استفراغ در موارد حاملگی، کاهش تورم مفاصل در آرتروز و دردهای دست، پا، کمر و گردن، خاصیت ضد آلزایمر، کاهش غلظت خون اشاره کرد.

2-نعناع

نعناع گیاهی خوراکی و دارویی با نام علمی Menttha piperita است که به عنوان یکی از موثر ترین هفت گیاه سرماخوردگی، دارای خاصیت ضد میکروب قوی، ضد درد، ضد احتقان(گرفتگی بینی)، هضم کننده ی غذا، آرام بخش، ضد تهوع، ضد نفخ، ضد اسپاسم و تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد.

3- ریحان

یکی از هفت گیاه سرماخوردگی ریحان است. برای استفاده از خواص درمانی ریحان کافی است ۴ تا ۵ برگ ریحان را در نیم لیتر آب بیندازید و بعد ترکیب را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه بجوشانید. پس از خنک شدن، می توانید از این آب در طول روز استفاده نمایید. این آب نه تنها علائم سرماخوردگی را تسکین می‌دهد بلکه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.

4-اکالیپتوس

اکالیپتوس یکی از عناصر رایج در هفت گیاه سرماخوردگی است و برای از بین بردن گرفتگی بینی تاثیر بسیار زیادی دارد. گیاه اکالیپتوس دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی بوده که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و با بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سینوزیت مقابله می‌کند.

نوشیدن چای تهیه شده از برگ‌های اکالیپتوس، می‌تواند به پایین آوردن تب کمک کند. علاوه بر این، استشمام بخار روغن اکالیپتوس که در آب ریخته شده است، سینوس‌ها را تمیز کرده و عفونت آن‌ها را کاهش می‌دهد.

5- شلغم

شلغم گیاهی با نام علمی Brassica napus و نام عمومی turnip یکی از عناصر هفت گیاه سرماخوردگی است که قسمت مورد استفاده ی آن، ریشه شلغم می باشد. شلغم دارای خواص فراوانی از جمله جلوگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا، ضد سرفه و خلط آور، حل کننده ی بعضی سنگ های ادراری، ضد التهاب مثانه و ضد نقرس می باشد.

پختن شلغم به دلیل ترکیبات گوگردی موجود در آن، در مناطق سربسته باعث تبخیر مواد گوگردی و در نتیجه کاهش میکروارگانیزم های سرماخوردگی و آنفلوانزا می شود.

6-آویشن

یکی دیگر از هفت گیاه سرماخوردگی آویشن است که دارای خواص ضد میکروبی، ضد باکتری و ضد ویروسی است. این گیاه برای درمان عفونت تنفسی و سرفه، همچنین برای معده مفید است و گاز معده را از بین می برد. علاوه بر این آویشن با خواص آنتی ویروسی، آنتی میکروبی و آنتی بیوتیکی، از بروز سرماخوردگی جلوگیری می‌کند و در صورت ابتلا، عوارض مربوط به این بیماری را کاهش می‌دهد.

این گیاه دارویی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک کند. عرق آویشن، برای رفع علائم سرماخوردگی‌های همراه با خلط سینه بسیار مفید است. این گیاه خواص ضد التهابی دارد که این امر باعث کاهش سرفه ‌های شدید می‌شود.

7- بابونه

بابونه نوعی گیاه ضد التهاب ملایم است. این گیاه در ترکیب با لیمو و عسل یک درمان قطعی و فوق ‌العاده برای سرماخوردگی و آنفولانزا را تشکیل می‌دهد. برای تهیه چای بابونه لازم است ۱ قاشق چای خوری بابونه را در ۱ فنجان آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه دم کنید. هر روز قبل از هر وعده‌ی غذایی یک سوم فنجان از این دمنوش گیاهی بنوشید.

دیگر گیاهان موثر برای سرماخوردگی

عسل: عسل دارای خاصیت ضد سرفه و خلط آور خوبی بوده و برای رفع گرفتگی صدا بسیار مفید است. تحقیقات نشان داده اند که مخلوط آویشن و عسل، اثرات یکدیگر را تقویت می کنند. از عسل برای شیرین کردن انوع دمنوش های گیاهی استفاده می شود که بر خاصیت درمانی دمنوش ها نیز می افزاید.

لیمو : لیمو با داشتن ویتامین C بالا، می تواند به کاهش قدرت ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا در بدن و کاهش خلط کمک کند. این میوه با تقویت سیستم ایمنی بدن، سرعت بهبود را افزایش می دهند.

کدو حلوایی: کدو حلوایی منبع مناسب ویتامین E، C و بتاکاروتن است که همه آنها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند.

شیرین بیان: شیرین بیان حاوی مقدار زیادی “گلیسیریزین” است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بسیاری کرده و خطر ابتلا به سرماخوردگی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همچنین این گیاه دارای ترکیبات دیگر مانند فلاوونوئیدها و فیتواستروژن‌ها است و خاصیت ضد التهابی دارد که به پاکسازی سیستم تنفسی و درمان گلودرد و سرفه کمک می‌کند.

دارچین: دارچین از داروهای گیاهی پر مصرف است که می‌تواند گلو درد و سایر علائم مربوط به سرماخوردگی را درمان کند. این ادویه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بوده که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. مصرف نوشیدنی دارچین که از دارچین و عسل تشکیل شده باشد، یکی از طبیعی‌ترین روش‌ها برای درمان گلو درد محسوب می‌شود. علاوه بر این، از این گیاه برای پایین آوردن تب نیز استفاده می‌شود.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله درمان گلودرد – 4 معجون معجزه آسا برای تسکین درد های گلو مراجعه فرمایید.

موارد احتیاطی مصرف گیاهان دارویی

هنگام بارداری یا شیردهی نباید از گیاه شیرین بیان استفاده کرد.
مصرف عسل برای کودکان زیر 1 سال توصیه نمی شود.

منابع:
مقاله 7 گیاه برای درمان سرماخوردگی

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش دمنوش, درمان سرماخوردگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.