ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

مواد غذایی نامناسب برای گلودرد – 11 غذا و نوشیدنی که نباید هنگام گلودرد مصرف کنید!

Home  /   مواد غذایی نامناسب برای گلودرد – 11 غذا و نوشیدنی که نباید هنگام گلودرد مصرف کنید!
مواد غذایی نامناسب برای گلودرد

گلودرد چیست؟

گلودرد که فارنژیت نیز نامیده می ‌شود، زمانی اتفاق می ‌افتد که در گلو درد یا سوزشی احساس گردد که درد و ناراجتی گلو با قورت دادن تشدید ‌شود. گلودرد اغلب، ممکن است با علائم دیگری مانند سرفه یا آبریزش بینی همراه باشد. همچنین ممکن است قرمزی، تورم، زخم یا حتی لکه های سفید را در گلو ایجاد شود. از بین انواع مواد غذایی که در به تسریع روند بهبود کمک می کند، مواد غذایی نامناسب برای گلودرد نیز وجود دارند که بهتر است در دوران بیماری از مصرف آنها اجتناب کنید.

یکی از مواد غذایی معجزه آسا برای کاهش ناراحتی های گلو، عسل است. برای خرید عسل جنگلی ارتفاعات شرق گیلان می توانید به صفحه فروش عسل هتمت مراجعه فرمایید.

مواد غذایی نامناسب برای گلودرد که باید از آنها اجتناب کنید

برخی از غذا ها وجود دارد که اگر گلودرد دارید باید از آنها اجتناب کنید. این غذاها عبارتند از:

1-غذا های اسیدی

نمونه ای از مواد غذایی نامناسب برای گلودرد، غذاهای اسیدی مانند مرکبات، گوجه‌فرنگی، الکل و لبنیات می‌توانند هنگام درد، گلو را تحریک کنند. خوردن آنها همچنین منجر به رفلاکس اسید می شود که می تواند در وهله اول کاتالیزور گلودرد باشد.

2-غذا های ترد

بهتر است در زمان گلو درد از خوردن غذا های ترد مانند چیپس سیب زمینی، کراکر و سایر تنقلات خودداری کنید. این غذاها ممکن است هنگام قورت دادن، باعث درد و تحریک بیشتر شوند.

3-غذا های تند

هر غذای حاوی سس تند، پودر فلفل، جوز هندی، فلفل یا پودر کاری می تواند با تشدید التهاب، گلودرد را تشدید کند. این به این دلیل است که ادویه ها غدد بزاقی را تحریک می کنند و باعث ایجاد مقادیر زیادی مخاط در گلو می شوند. تجمع مخاط باعث ناراحتی بیشتر گلو می شود.

4-غذا های خشک و درشت

سبزیجات نپخته، گرانولا و نان تست خشک برای خوردن هنگام گلودرد ایده آل نیستند. این غذا ها به دلیل بیش از حد خشک و درشت بودن، اغلب با لبه های تیز می تواند باعث ناراحتی بیشتر گلودرد شود و قورت دادن را سخت کند. می‌توانید غذاهای خشک را با آبگوشت یا آبگوشت مرطوب کنید و سبزیجات را بجوشانید یا بخارپز کنید تا نرم‌تر و راحت‌تر بلعیده شوند.

5-غذا های سرخ شده

وقتی شخص مریض می شود، سیستم ایمنی بدن ضعیف شده است، بنابراین غذا های ناسالم مانند سیب زمینی سرخ کرده یا مرغ سرخ شده احساس بهتری در فرد ایجاد نمی کنند. غذا های سرخ شده جزو مواد غذایی نامناسب برای گلودرد است. در حالی که غذا های پختنی به طور مستقیم بر گلودرد تأثیر گذاشته و گلو را نرم و آرامتر می کند.

6-ماست

خوردن ماست در هنگام گلودرد و سرفه فقط علائم را تشدید می کند. این به این دلیل است که ماست مخاطی را که گلو تولید می ‌کند غلیظ کرده و باعث سرفه ‌ها و ناراحتی بیشتر در گلو می ‌شود.

7-نوشیدنی های قندی

نوشابه های گازدار باعث التهاب می شوند، بنابراین تا زمانی که گلودرد دارید از مواد گازدار خودداری کنید. مانند غذاهای سرخ شده، نوشیدنی هایی با محتوای قند بالا سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. بهترین اقدام این است که به جای آن مقدار زیادی آب بنوشید.

8-قهوه

کافئین موجود در قهوه باعث کم آبی بدن در هنگام بیماری می شود که می تواند درد گلو درد را بدتر کند.

9-غذا های ادویه دار

از دیگر مواد غذایی نامناسب برای گلودرد، غذاهای تند حاوی سس تند، پودر چیلی، کاری، جوز هندی، فلفل و میخک است که می توانند گلودرد را تشدید کنند. برای طعم دادن به غذا، زنجبیل تازه را اضافه کنید که خاصیت ضد التهابی دارد. همچنین می توانید سیر را به وعده های غذایی خود اضافه کنید. طبق مطالعه‌ای که در سال 2001 در “پیشرفت‌های درمانی” منتشر شد، سیر می‌تواند به کاهش علائم سرماخوردگی، مانند گلودرد و به بهبودی سریع‌تر کمک کند. سیر حتی می تواند از بروز مجدد سرماخوردگی جلوگیری کند.

10-غذاها و نوشیدنی های سرد

در صورت سرفه و گلودرد غذاها و نوشیدنی های سرد تسکین دهنده نیستند. به خصوص اگر سرفه خشک داشته باشیم، غذاها و نوشیدنی های سرد ممکن است بیشتر از اینکه فایده داشته باشند، ضرر داشته باشند. مصرف غذاهای سرد ممکن است باعث خشکی و خارش گلو شود که این ممکن است سرفه را بدتر کند.

11-بادام زمینی و انبه

از دیگر مواد غذایی که می توانند باعث تحریک گلو شوند، بادام زمینی و انبه رسیده است. انبه های رسیده دارای قسمت های کرک دار هستند که می تواند باعث تحریک بیشتر گلو و سرفه شود. همین امر در مورد بادام زمینی نیز صدق می کند که باعث خشکی گلو می شود. همیشه از غذا هایی که می توانند گلو را تحریک کنند دوری کنید.

سرفه مداوم می تواند عوارض بیشتری ایجاد کند. از آنجایی که سرفه ممکن است منجر به سرفه مزمن، آسم و گلودرد شود، بهتر است برای دستورالعمل ها و درمان های بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله درمان گلودرد – 4 معجون معجزه آسا برای تسکین درد های گلو مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

گلودرد زمانی اتفاق می افتد که گلو ملتهب و تحریک می شود. این امر می تواند ناشی از شرایط مختلفی از جمله ویروس ها، باکتری ها یا عفونت تنفسی باشد. گلودرد زمان صحبت کردن، غذا خوردن می تواند ناخوشایند باشد و گاهی اوقات حتی تنفس را دشوار می کند. درمان های خانگی مانند نوشیدن مایعات زیاد مانند آب و چای، غرغره کردن آب نمک و قرص‌ها برای تسکین موقت سوزش و درد وجود دارد. در عین حال مواد غذایی نامناسب برای گلودرد هم وجود دارند که هم می تواند باعث تشدید و بدتر شدن گلودرد شود.

منابع:
مقاله 7 غذا که نباید هنگام گلودرد مصرف کنید

دسته بندی محصولات آموزش عسل, تقویت سیستم ایمنی, درمان سرماخوردگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.