ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

بهترین معجون برای گلودرد – معرفی 7 نوشیدنی برای تسکین گلودرد

Home  /   بهترین معجون برای گلودرد – معرفی 7 نوشیدنی برای تسکین گلودرد
معجون برای گلودرد

گلودرد

گلودرد به خصوص در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا شایع است. بنابراین، یافتن راه ‌هایی برای تسکین گلو در خانه و در عین حال تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن برای مبارزه با عفونت بسیار مهم است. خلاص شدن از شر گلو درد می تواند دشوار باشد اما نوشیدن مایعات مناسب ممکن است در تسکین احساس خراشیدگی و درد گلو مفید باشد. در ادامه به معرفی چند نمونه از انواع بهترین معجون برای گلودرد می پردازیم.

برای خرید عسل جنگلی ارتفاعات شرق گیلان می توانید به بخش فروش عسل هتمت مراجعه فرمایید.

بهترین معجون برای گلودرد چیست؟

در درمان ‌های خانگی طبیعی، نوشیدنی های گرم دارویی می تواند علائم سرماخوردگی و آنفولانزا از جمله گلودرد را کاهش دهد.

1-معجون آبلیمو و عسل

برای درست کردن معجون برای گلودرد عسل و آبلیمو کافی است یک قاشق غذا خوری عسل و چند قطره آبلیمو تازه را داخل یک لیوان آب گرم حل کنید و بنوشید. لیمو سرشار از ویتامین Cاست و بدن را تقویت می‌کند، عسل هم باعث تسکین درد و درمان سرماخوردگی می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد، خوردن مقداری عسل باعث ایجاد یک پوشش بر روی مخاط گلو می‌شود و خشکی آن را کمتر می‌کند.

مطالعات نشان داده که عسل حاوی ترکیبات ضد باکتری است و یک تقویت‌ کننده طبیعی برای مقابله با ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا به‌ حساب می‌آید.

2-معجون شیر عسل

برای درست کردن یکی از انواع بهترین معجون برای گلودرد، یک قاشق چای‌خوری دارچین و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی به شیر اضافه کرده و میل کنید. این معجون دارای خواص ضدباکتری و ضدویروسی است که نه ‌تنها برای مقابله با بیماری ‌ها مفید است، بلکه به تسکین آلرژی و حساسیت کمک می‌کند. شیر گرم یک نوشیدنی طبیعی و سالم است که با غلظت مناسب خود باعث نرم شدن گلو می‌شود.

3-معجون نشاسته

برای تهیه این معجون، یک قاشق مربا خوری نشاسته را در یک لیوان شیر گرم حل کنید و مقداری عسل به آن اضافه کنید. این معجون برای تسکین گلودرد استفاده می شود کف باعث نرم شدن سینه، کاهش خس‌خس و سرفه می گردد.

4-معجون موز و عسل

برای درست کردن این معجون مقوی، یک عدد موز را به‌همراه یک قاشق عسل و یک لیوان شیر مخلوط کرده و میل نمایید. موز دارای ترکیبی به ‌نام لکتین است که ویروس را احاطه و آن را از بین می‌برد. علاوه بر این مصرف موز به بهبود بیماری برونشیت و ویروس‌های تنفسی کمک می‌کند.

5- معجون چای بابونه و عسل

چای بابونه را با مقداری عسل بنوشید تا علایم ناشی از گلودرد و سرما خوردگی را کمتر کند. بابونه سرشار از آنتی ‌اکسیدان‌ های قوی است که خاصیت ضد باکتری دارد و باعث کاهش تورم گلو می‌شود.

6- معجون زنجبیل، عسل و آبلیمو

برای درست کردن این معجون برای گلودرد پودر زنجبیل را با مقداری آب‌ جوش ترکیب کرده و پس از10 دقیقه زمان تا دم کشیدن، آن را با مقداری عسل همچنین چند قطره آبلیموی تازه بنوشید. گیاه زنجبیل دارای اثر ضد التهابی است که باعث کاهش گلودرد می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند، مصرف زنجبیل باعث کاهش عفونت تنفسی می‌شود.

7-معجون اسموتی میوه و سبزیجات

اسموتی پر از مواد مغذی یک گزینه عالی برای درمان گلودرد است، البته تا زمانی که از میوه ها و سبزیجات مملو از آنتی اکسیدان ها استفاده شود. میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان برای افزودن به اسموتی عبارتند از:

  • بلوبری
  • توت فرنگی
  • انبه
  • کلم
  • اسفناج

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از تسکین گلودرد کرونایی می توانید به مقاله درمان گلودرد – 4 معجون معجزه آسا برای تسکین درد های گلو مراجعه فرمایید.

چگونه می توان به سرعت از شر گلو درد خلاص شد؟

گلودرد (فارنژیت) یکی از شایع ترین بیماری های سلامتی به خصوص در فصل زمستان است. آنها معمولاً در اثر عفونت هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و گلودرد استرپتوکوکی ایجاد می شوند. در حالی که می توانند بسیار دردناک باشند، اغلب در عرض یک هفته از بین می روند.

1- غرغره کردن با آب نمک

آب نمک یک درمان موثر برای از بین بردن باکتری ها و در عین حال شل شدن مخاط و کاهش درد است. به سادگی نصف قاشق چایخوری نمک را در آب گرم مخلوط کرده و غرغره کنید.

2-سس تند برای تسکین سریع درد

ممکن است استفاده از سس تند برای تسکین گلودرد عجیب به نظر برسد، اما این چاشنی در واقع تسکین گلودرد را ثابت کرده است. سس تند از فلفل های سرشار از کپسایسین تهیه می شود که می تواند برای مبارزه با التهاب و تسکین درد استفاده شود. بنابراین، ریختن چند قطره سس تند در یک لیوان آب گرم برای غرغره کردن می تواند درمان مناسبی برای درمان گلودرد باشد.

3-چای و دمنوش برای تسکین سریع گلودرد

انواع مختلفی از دمنوش های گیاهی وجود دارد که می توانید برای تسکین سریع گلودرد امتحان کنید. چای میخک و چای سبز هر دو دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی برای مبارزه با عفونت ها و در عین حال تسکین هستند. چای تمشک و نعناع گزینه های عالی برای تسکین درد و کاهش التهاب هستند. علاوه بر این، چای نعناع به طور طبیعی می تواند گلوی را بی حس کرده و درد را کاهش دهد.

منابع:
مقاله 6 درمان خانگی گلودرد

دسته بندی محصولات آموزش عسل, درمان سرماخوردگی

0 Comments on “بهترین معجون برای گلودرد – معرفی 7 نوشیدنی برای تسکین گلودرد

  1. بنده خدا says:

    اخه ما عسلمان کجا بود

    22 مهر 1401
    Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.