ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

معجزه برای گلودرد – 11 روش درمان خانگی برای خلاص شدن از گلودرد

Home  /   معجزه برای گلودرد – 11 روش درمان خانگی برای خلاص شدن از گلودرد
معجزه برای گلودرد

معجزه برای گلودرد

با شیوع بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی های ویروسی و باکتریایی، استفاده از درمان های خانگی می تواند در تسریع روند بهبود و کاهش علائم ناشی از این بیماری ها موثر باشد. یکی از علائم این بیماری گلودرد است که ناراحتی بسیاری برای بیمار ایجاد می کند. در این مقاله ما به نمونه هایی از روش های درمانی خانگی می پردازیم که هر کدام یک معجزه برای گلودرد بشمار می روند. استفاده از این روش ها در کاهش درد و تورم گلو بسیار موثر است.

برای خرید عسل جنگلی با موم ارتفاعات شرق گیلان می توانید به صفحه فروش عسل جنگلی هتمت مراجعه فرمایید.

چگونه از شر گلودرد خلاص شویم؟

عسل

یکی از مواد بسیار موثر در درمان خشکی گلو، گلودرد و سرفه عسل است. عسل قبل از خواب سرفه‌ ی شبانه را تسکین می‌دهد. مطالعات نشان داده که عسل حاوی ترکیبات ضد باکتری است و یک تقویت‌ کننده طبیعی برای مقابله با ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا به‌ حساب می‌آید.

علاوه بر این ترکیب برخی مواد غذایی با عسل می‌تواند معجزه برای گلودرد باشد. در ادامه به برخی از این ترکیب‌ ها اشاره می‌کنیم:

1-معجون آبلیمو و عسل

تحقیقات نشان می‌دهد، خوردن مقداری عسل علاوه بر ایجاد یک پوشش بر روی مخاط گلو و کاهش خشکی آن، باعث تسکین درد و درمان سرماخوردگی نیز می گردد. همچنین لیمو سرشار از ویتامین Cاست و بدن را تقویت می‌کند. معجون عسل و آبلیمو با ترکیب این دو ماده معجزه آسا یک درمان خانگی موثر است. یک قاشق غذا خوری عسل و چند قطره آبلیمو تازه را داخل یک لیوان آب گرم حل کنید و بنوشید.

2-معجون شیر عسل

این معجون دارای خواص ضدباکتری و ضدویروسی است که نه ‌تنها برای مقابله با بیماری ‌ها مفید است، بلکه به تسکین آلرژی و حساسیت کمک می‌کند. شیر گرم با غلظت مناسب باعث نرم شدن گلو می‌شود. برای درست کردن این معجون، یک قاشق چای‌خوری دارچین و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی به شیر اضافه کرده و میل کنید.

3-معجون موز و عسل

موز دارای ترکیبی به ‌نام لکتین است که ویروس را احاطه و آن را از بین می‌برد. علاوه بر این مصرف موز به بهبود بیماری برونشیت و ویروس‌های تنفسی کمک می‌کند. برای درست کردن این معجون یک عدد موز را به‌ همراه یک قاشق عسل و یک لیوان شیر مخلوط کرده و میل نمایید.

4-معجون چای بابونه و عسل

بابونه سرشار از آنتی ‌اکسیدان‌ های قوی است که خاصیت ضد باکتری دارد و باعث کاهش تورم گلو می‌شود. چای بابونه با مقداری عسل یک معجزه برای گلودرد است.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله درمان گلودرد – 4 معجون معجزه آسا برای تسکین درد های گلو مراجعه فرمایید.

دمنوش

چای گرم و انواع دمنوش می‌تواند به تسکین التهاب، پاکسازی مجرای بینی و کاهش میزان مخاطی که از مجرای بینی می‌آید که ممکن است گلو را بیشتر تحریک کند، کمک کند. در ادامه به نمونه ای از دمنوش های موثر در بهبود گلودرد می پردازیم:

1-دمنوش چای سبز

دمنوش چای سبز دارای ترکیبات مغذی بسیاری است. وجود نوعی آنتی اکسیدان به نام کاتچین، در آن نیز سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. آنتی اکسیدان‌ های موجود در این دمنوش با حذف رادیکال‌های آزاد موجود در بدن از ابتلا به سرطان نیز جلوگیری می‌کند.

2-دمنوش پنج گیاه

یکی از انواع دمنوش برای کرونا دمنوش پنج گیاه است. دم کردن مقدار برابری از آویشن، مریم گلی، شیرین بیان، زوفا و زنجبیل می‌تواند یک معجزه برای گلودرد باشد که ضمن تامین حرارت بدن، عوارض بیماری ویروسی را دفع می‌کند.

3-دمنوش چای هفت گیاه

این دمنوش با خواص دارای خواص ضد باکتری، ضدالتهابی و ضد ویروسی همچنین اثر نشاط آوری می تواند در تسکین علائم ناشی از گلودرد و التهابات ناشی از بیماری های سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا موثر باشد. دمنوش چای هفت گیاه از ترکیب گیاهانی چون گل همیشه بهار، گل گاو زبان، بهار نارنج، چای سیاه، گل سرخ، زنجبیل، پنیرک و دانه ‎های هل تهیه می‌شود.

4-دمنوش ریشه شیرین بیان

دمنوش ریشه شیرین بیان دارای خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی است که می تواند به مبارزه با بیماری هایی که باعث گلودرد می شوند کمک کند. این چای برای تسکین گلودرد موثر بوده و فوق العاده شیرین است. همچنین به دلیل خواص دارویی همچنین همچنین طعم آن بسیار خوشمزه و محبوب است.

5-دمنوش ریشه گل ختمی

این دمنوش از ریشه گل ختمی به دست می آید که ماده ای به نام موسیلاژ ترشح می کند. این ماده گلو را می پوشاند و اثر تسکین دهنده دارد. اما موسیلاژ ممکن است با دارو های خوراکی تداخل داشته باشد، بنابراین قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

6-دمنوش زنجبیل

زنجبیل سرشار از خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که ریشه آن می تواند یک معجزه برای گلودرد باشد. زنجبیل همچنین ممکن است به کاهش دمای بدن و کاهش تب کمک کند. برای افزایش اثرات ضد باکتریایی، کمی دارچین اضافه کنید.

7-دمنوش نعناع فلفلی

از آنجایی که نعناع فلفلی حاوی منتول است، یک ماده ضد احتقان و تسکین دهنده موثر می باشد. ترکیبات ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد التهابی چای سبز همگی به مقابله با علائم سرماخوردگی کمک می کنند.

منابع:
مقاله 6 روش درمان خانگی گلودرد

دسته بندی محصولات آموزش عسل, درمان سرماخوردگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.