ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

قیمت تخمه ژاپنی – عوامل موثر در قیمت گذاری تخمه ژاپنی

Home  /   قیمت تخمه ژاپنی – عوامل موثر در قیمت گذاری تخمه ژاپنی
قیمت تخمه ژاپنی

تخمه ژاپنی

قیمت تخمه ژاپنی، زمان مناسب خرید و فاکتور های موثر در قیمت گذاری از مواردی است که در این مقاله بدان می پردازیم. این تخمه ها از یک هندوانه به دست می آید که در واقع نوع غیر خوراکی هندوانه ها است و به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد. از دانه های این هندوانه پس از فراوری، تخمه ژاپنی تهیه می شود که یکی از انواع تخمه های محبوب بین ایرانی ها می باشد.

تخمه ژاپنی دارای خواص فراوان و فواید منحصر به فردی است که با وجود مقادیر کم برخی از مواد معدنی و ویتامین ها در آن، باز هم مصرف آن به عنوان یک میان وعده، از جانب متخصصان تغذیه توصیه شده است.


برای خرید تخمه ژاپنی می توانید به بخش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

بهترین زمان خرید تخمه ژاپنی

هندوانه آجیلی معمولا را از شهریور ماه تا آبان ماه برداشت شده و پس از انجام فرآیند هایی همچون جدا سازی، خشک کردن، بو دادن و چاشنی دار کردن روانه بازار می شوند که این پروسه حدود یک ماه زمان می برد. تخمه ژاپنی تازه را می توان از اواخر آبان ماه و آذر ماه خریداری نمود.

انواع تخمه ژاپنی از نظر فرآوری

تخمه ژاپنی مرغوب در انواع مختلف بو داده، شور و گلپری فراوری می شود.

1- تخمه ژاپنی خام

مصرف تخمه ژاپنی به صورت خام سالم ترین روش استفاده از آن است. زیرا بو دادن تخمه ژاپنی می تواند باعث افزایش میزان چربی شود و برای افراد دارای چربی خون مضر باشد.

2- تخمه ژاپنی های فراوری شده

تخمه های ژاپنی را در انواع مختلفی به عمل می آورند:

تخمه ژاپنی بو داده: نمونه ای که در آن فقط محصول را تفت می دهند. در این نوع فراوری هیچ گونه چاشنی و افزودنی به محصول اضافه نمی شود.

تخمه ژاپنی برشته و نمکی: نمونه ای که در هنگام برشته‌ کردن به آن نمک اضافه می کنند.

تخمه ژاپنی چاشنی‌ دار: نمونه هایی که در آن از چاشنی های افزودنی جهت طعم دار کردن تخمه ژاپنی استفاده می شود. مواد افزودنی مثل نمک، گلپر، آبلیمو.

نوع فراوری در نمونه های تخمه ژاپنی در قیمت گذاری آن موثر است.

روش های سنجش کیفیت تخمه ژاپنی

تخمه ژاپنی مرغوب را با شناخت ویژگی های آن، می توان از نمونه بی کیفیت تشخیص داد. هر چه تخمه ها پوست نازک تر و سبک تری داشته باشند، مرغوب تر هستند. تشخیص مرغوبیت نوع طعم دار تخمه های ژاپنی ها به دلیل استفاده از انواع چاشنی ها، کمی سخت تر است و باید قبل از خرید از تازگی آن اطمینان حاصل کرد. تخمه ژاپنی مرغوب دارای پوست نازک و سبک همچنین اندازه درشت است.

این تخمه ها دارای عطر و طعم مطبوع و پوسته ترد هستند و اندازه دانه های تخمه تقریبا یکسان است. در تخمه ژاپنی مرغوب ظاهر دانه ها یکدست و بدون نا فرمی است و مغز داخل تخمه ها بزرگ و گوشتی می باشد.

برای مطالعه بیشتر جهت کسب اطلاعات از روش های کاشت و برداشت هنوانه آجیلی می توانید به مقاله بررسی 3 عامل مهم در پرورش تخمه ژاپنی -کاشت و برداشت هندوانه آجیلی مراجعه فرمایید.

عوامل موثر بر قیمت تخمه ژاپنی

قیمت تخمه ژاپنی به عوامل زیادی از جمله کیفیت، تازه بودن و … وابسته است. به طوریکه تخمه ژاپنی تازه در مقایسه با نمونه ‌های کهنه‌ تر گران تر است. نگهداری درست و اصولی تخمه ژاپنی، یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت محصول است. طبیعی است که مهیا کردن شرایط مناسب برای نگهداری صحیح محصول می تواند در حفظ کیفیت آن نقش بسزایی داشته باشد. انواع مختلف آجیل را می توان با روش نگهداری صحیح، برای مدت طولانی ذخیره کرد.

تخمه ژاپنی به صورت خام ماندگاری بیشتری دارد. به عبارت دیگر هر گونه آجیل که با نمک بو داده شود، میزان ماندگاری آن کاهش می یابد. انواع تخمه ژاپنی مرغوب را با گذاشتن درون ظروف شیشه ای یا پلاستیکی با در بسته، به منظور جلوگیری از جذب رطوبت، می توان در جای خشک نگهداری کرد.

عموما با توجه به خدماتی که بازارهای آنلاین به مشتریان ارائه می‌دهند، بسته به کیفیت و میزان خدمات ارائه شده در قیمت تخمه ژاپنی با بازار محلی تفاوت قیمت وجود دارد. برای اطلاع تخمه ژاپنی می توانید به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

تخمه ژاپنی از هندوانه آجیلی به دست می آید که خود هندوانه مصرف خوراکی نداشته و برای تغذیه حیوانات از آن استفاده می شود. اما این هندوانه دارای دانه هایی است که پس از فراوری، تخمه های لذیذی از آن به عمل می آید. پرورش تخمه ژاپنی در مناطقی با آب و هوای گرم انجام می شود که خواستگاه آن روستای جابان است.

تخمه ژاپنی سرشار از انواع مواد مغذی و چربی های غیر اشباع می باشد که خواص منحصر به فردی همراه دارد. فاکتور های زیادی در قیمت تخمه ژاپنی تاثیر گذارند که از نمونه آنها می توان به روش درست نگهداری و مرغوبیت محصول اشاره نمود.

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش تخمه ژاپنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.