ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

فواید سنجد برای کودکان – ۹ فایده سنجد برای بدن

Home  /   فواید سنجد برای کودکان – ۹ فایده سنجد برای بدن

آشنایی با سنجد

سنجد، نوعی میوه با ساختار آردی و طعم شیرین است که در کتب سنتی با نام‌ های «چوب ‌دانه، نقد و بل» نامیده شده است. این میوه دارای خواص زیادی است که می‌خواهیم در این مقاله به فواید سنجد برای کودکان اشاره کنیم. سنجد بسیار موافق مزاج اطفال است زیرا اطفال مزاج نرمال و گرمی دارند، اگر سنجد به جای تنقلات بی ارزش و مضر مصرف شود، می‌تواند یکی از بهترین تنقلات برای کودکان باشد.

برای تهیه سنجد می‌توانید به یخش فروش مواد غذایی هتمت مراجعه فرمایید.

آشنایی با سنجد

خواص و فواید سنجد برای کودکان

حال برخی از خواص سنجد را با هم بررسی می‌کنیم که به ویژه برای کودکان مهم هستند. این میوه هفت سینی سرشار از ویتامین A، ویتامین E، ویتامین C و مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان است. استفاده از سنجد به دلیل فواید زیاد آن در کشورهای ترکیه و ایران بسیار رایج می‌باشد و هزاران سال است که از آن برای درمان بسیاری از بیماری های جدی استفاده می‌کنند چرا که فواید بسیار زیادی برای بدن انسان دارد.

تقویت سیستم ایمنی

یکی از فواید سنجد برای کودکان تقویت سیستم ایمنی کودکان می‌باشد. سنجد سرشار از بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که می تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد. سنجد برای مهار فعالیت های باکتریایی در بدن شما عالی می‌باشد و به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و خوب برای بدن عمل می کند. همچنین لازم است بدانید که این میوه به دلیل داشتن مقادیر زیادی ویتامین C برای درمان آنفولانزا در فصول سرد سال گزینه مناسبی است.

افزایش رشد مو

بر اساس برخی تحقیقات، اگر سنجد را در روغن زیتون بجوشانید و مخلوط را به مو و پوست سر خود ماساژ دهید، محلولی به دست می‌آید که می تواند رشد مو را تقویت کرده و در مدت زمان کوتاهی موهای شما را سالم و قوی کند.

مناسب برای کبد

یکی از مهمترین فواید سنجد این است که می تواند از کبد در برابر بیماری ها محافظت کند زیرا سرشار از خواص ضد التهابی بسیار زیادی است که می تواند کبد را سم زدایی کرده و همچنین کبد چرب را درمان کند. برای حفظ سلامت و عملکرد کبد، خوب است که این میوه شیرین را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

برای آگاهی بیشتر از ارزش غذایی سنجد می‌توانید به مقاله ارزش غذایی سنجد – 3 روش مصرف سنجد برای بهره مندی از خواص آن مراجعه فرمایید.

خواص سنجد برای کودکان

عالی برای پوست

سنجد سرشار از ویتامین C و بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌های قدرتمند، می‌تواند تولید کلاژن پوست را تقویت کرده و چین و چروک‌های پوست را نیز از بین ببرد. این یکی از بهترین داروهای طبیعی برای جوانسازی پوست و پوستی بی عیب و نقص است.

درمان سنگ کلیه

بر اساس بسیاری از تحقیقات انجام شده توسط طب سنتی، سنجد یکی از بهترین درمان های موجود برای سنگ کلیه است زیرا می تواند کلیه ها را از سنگ های دردناک پاکسازی و سم زدایی کند. افرادی که از سنگ کلیه رنج می‌برند، باید سنجد را در رژیم غذایی خود قرار دهند و نتایج شگفت‌انگیزی از آن خواهند گرفت.

درمان مشکلات گوارشی

سنجد حاوی مقادیر بالایی از پلی فنول ها و همچنین کاروتنوئیدها می تواند مشکلات گوارشی مختلف را در مدت زمان کوتاهی درمان کند. مشکلات گوارشی یکی از رایج ترین مشکلات این روزها به دلیل داشتن رژیم غذایی بد است.

کمک به کاهش وزن

اسطوخودوس سرشار از فیبر است، بنابراین می تواند برای مدتی احساس سیری کنید و به کاهش وزن آسان تر کمک می کند. افراد چاق می توانند این میوه شگفت انگیز را در رژیم غذایی خود بگنجانند تا در زندگی خود تناسب اندام و سلامتی داشته باشند

تقویت استخوان ها

از دیگر فواید سنجد برای کودکان تقویت استوخان های آن ها است. سنجد حاوی مقدار زیادی کلسیم، مواد معدنی و همچنین ویتامین C است که می تواند به افزایش جذب کلسیم در استخوان ها کمک کند و استخوان های شما را همیشه قوی و قدرتمند می کند. این می تواند یکی از بهترین منابع کلسیم برای رشد نوزادان و استخوان های کودکان باشد.

کاهش التهاب بدن

سنجد سرشار از یک ماده شیمیایی به نام فلاونوئید است که می تواند برای درمان التهاب داخلی بدن انسان بسیار مفید باشد. همچنین این میوه شگفت انگیز می تواند تمام دردهای ناشی از التهاب بدن را در مدت زمان کوتاهی تسکین دهد.
کاهش استرس برای افرادی که از استرس و مشکلات خواب رنج می برند،

سنجد می تواند یکی از بهترین راه حل ها برای درمان همه این مشکلات باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری سنجد خشک را در آب جوش دم کرده و قبل از خواب بنوشید. این نوشیدنی طبیعی شگفت انگیز می تواند استرس را کاهش دهد و به شما کمک کند شب ها بهتر بخوابید. داشتن سطح استرس بالا می تواند مشکلات جدی برای بدن ایجاد کند که در طول زمان می تواند بسیار بد باشد.

از چند ماهگی به نوزاد سنجد بدهیم؟

قابل درک است که به عنوان والدین، دوست داشته باشید تا مقوی ترین و سالم ترین خوراکی ها را برای دلبندتان فراهم کنید تا سلامتی او تامین شود، اما در این مورد برای استفاده از فواید سنجد برای کودکان خود، باید صبور باشید زیرا به طور قطع تا پایان 6 ماهگی شما نمی توانید سنجد و هیچ خوراکی دیگری به غیر از شیر مادر به فرزندتان بدهید. از ماه ششم به بعد، می توان در غذای کمکی شیرخواران مانند فرنی، پودر سنجد نیز ریخت، البته برخی از متخصصین توصیه می کنند اضافه کردن پودر سنجد به غذای کمکی را به بعد از 12 ماهگی شیرخوار موکول کنید.

در مورد دادن خود میوه سنجد نیز بهتر است حداقل تا زمانی که بچه ها توانایی کامل جویدن و کنترل بلع را پیدا کنند صبر کنید، زیرا احتمال خفگی با میوه سنجد بسیار زیاد است.

افزودن سنجد در تغذیه کودکان

عوارض سنجد برای کودکان و نوزادان

از فواید و خواص سنجد برای کودکان به طور جامع گفته شد اما بهتر است که در مصرف آن دقت شود زیرا حساسیت، یبوست، افت فشار خون، سوءهاضمه و مشکلات گوارشی رایج ترین عوارضی هستند که در صورت زیاده روی در مصرف سنجد در انتظار بچه ها خواهند بود. البته با در نظر گرفتن مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد و همچنین دانستن اینکه از چند ماهگی به نوزاد سنجد بدهیم، احتمال وقوع این عوارض به کمترین میزان خود خواهد رسید. پس نگران نباشید و فرزندتان را از این خوراکی سالم محروم نکنید!

جمع بندی

ما بیشتر در این مقاله به خواص کلی سنجد پرداختیم ولی شما می‌توانید به فواید سنجد برای کودکان پی ببرید. با قرار دادن سنجد در رژیم غذایی کودکانتان آن ها را از خواص ایم میوه هفت سینی بهره‌مند سازید.

منبع: مزایای سنجد از چند ماهگی به نوزاد سنجد بدهیم و آیا دادن سنجد بی خطر است؟

دسته بندی محصولات تغذیه کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.