ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

فندق در بارداری -‏ تأثیر 5 ویتامین موجود در فندق برای بارداری

Home  /   فندق در بارداری -‏ تأثیر 5 ویتامین موجود در فندق برای بارداری
فندق در بارداری- تأثیر 5 ویتامین موجود در فندق برای بارداری

فندق

فندق غنی از ویتامین هایی چون E، K، B1، B2، B6 و مواد معدنی چون پتاسیم، کلسیم، آهن، زینک، سلنیم، کرومیم، منیزیم و فسفر است. مصرف فندق در بارداری این ترکیبات را برای بدن فراهم می‌سازد. این خشکبار از قدیم، در مصر، مصرف دارویی داشته و از آن پس بخشی از خوراکی های خانگی قرار گرفت. اهمیت مصرف فندق در بارداری، خواص آن برای مادران باردار و جنین، همچنین مضرات احتمالی مصرف آن، عناوینی است که در این مقاله بدان می پردازیم.

برای خرید فندق سورت شده اشکورات می توانید به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

آیا مصرف فندق در دوران بارداری مناسب است؟

بله،مصرف فندوق در بارداری مناسب است. به دلیل غنی بودن فندق از مواد معدنی و ویتامین های متنوع، مصرف آن در دوران بارداری می ‌تواند در سلامت مادر و کودک نقش بزرگی داشته باشد.

ارزش غذایی فندق

این خشکبار محبوب دارای ترکیب بسیار متعادلی از ویتامین ها است:

1.ویتامین A: این ویتامین یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است. وجود این ویتامین در بدن، مقدار متابولیسم را در حالت عادی حفظ می‌کند، پروتئین را تنظیم می‌کند و به شکل گیری دندان ها و استخوان ها کمک می‌کند.

2. ویتامین های گروه B (B1، B2، B3، B6 و B9): این ویتامین ها در شکل گیری و تعادل سلامت روانی و عاطفی شما نقش بسیاری دارد و همچنین در بخشی از تنفس صحیح بافت ها و تعادل انرژی انسان نقش دارد.

3. ویتامین PP (نیکوتینامید): وجود این ویتامین تولید پروتئین، لیپید و آمینو اسید فراهم می‌کند، کلسترول خون را تنظیم و نرمال می ‌کند و مسمویت را از خون خارج و گردش خون را بهبود می ‌بخشد.

4. ویتامین C (اسکوروبیک اسید): این ویتامین یک آنتی اکسیدا طبیعی است که برای عملکرد استخوان ها و بافت ها ضروری است.

5. ویتامین E (توکوفرول): ویتامین E از بدن در برابر رادیکال های آزادی که می‌توانند ساختار شیمیایی سلول ها را تغییر دهند، محافظت می‌کند.

فندق در میان دیگر محصولات آجیلی، در دارا بودن عناصر کمیاب، پیشرو است. این عناصر کمیاب شامل آهن، پتاسیم، منیزیم، گوگرد، کلسیم، سدیم، ید، فسفر، مس، فلوئورید و روی هستند. فندق حاوی نسبت منحصر به فردی از اسید های چرب اشباع شده است که این تعادل تاثیر بسزایی در رشد بدن دارد.

پروتئین موجود در فندق شامل 18 آمینو اسید است که اکثر آنها ضروری هستند. این آمینو اسید ها در بدن انسان به صورت طبیعی تولید نمی‌شوند ولی برای عملکرد عادی روزانه انسان ضروری است. ترکیب آمینو اسید های موجود در فندق مشابه پروتئین تخم مرغ است که جایگزین مناسبی برای محصولات گوشتی هستند.

کالری های موجود در فندق

در هر 100 گرم فندق 704 کیلو کالری به همراه دارد. همین مقدار دارای 16.1 گرم پروتئین، 66.9 گرم چربی و 9.9 گرم کربوهیدرات می‌باشد.

ترکیبات مناسب در فندق برای بانوان باردار

به دلیل وجود عناصر گوناگونی که در این خشکبار وجود دارد مصرف فندق در بارداری، می‌تواند منبع مناسبی برای ویتامین های مناسب برای رشد بچه باشد. مواد طبیعی فندق با متابولیسم استخوان به صورت فعال تعامل و در شکل دهی سیستم عضلانی اسکلتی شرکت دارد و استخوان ها، دندان ها، ناخن ها و مو مادر را تقویت می‌کند.

محصولات غنی شده با فندق می‌توانند کمک بزرگی برای افزایش کیفیت شیر مادر  باشند و در عین حال شیر مادر را سرشار از مواد مفید و لازم می‌کند.

وجود تعداد قابل توجهی از آنتی اکسیدان ها در آجیل ها مادر را در برابر بیماری های عفونی و ویروسی مقاوم می‌سازد و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. کلسیم و پتاسیم تاثیر آرام بخش بر روی اعصاب و روان دارد. ویتامین های B به تقویت و انقباض عضلانی کمک بسیار می‌کند. اسید های چرب در تشکیل سیستم استخوانی جنین نقش به سزایی دارند. زینک رشد جنسی جنین را تحریک می‌کند و آهن هموگلوبین خون را در سطح نرمال حفظ می‌کند. ویتامین E موجب حذف مواد آلی سمی از بدن می‌شود و عملکرد های گوارشی را تحریک و پشتیبانی می‌کند.

مصرف فندق در اوایل بارداری رشد طبیعی رحم را برای رشد جنین فراهم می‌کند و استفاده آن در اواخر دوره بارداری باعث تقویت بدن مادر می‌شود. در نتیجه مصرف فندق در بارداری می‌تواندنتایج مناسبی برای مادر و کودک داشته باشد.

مضرات مصرف فندق در دوران بارداری

باید توجه داشته باشید، با اینکه فندق دارای فواید زیادی برای مادر و جنین است اما باید در مصرف فندق در بارداری کنترل داشته باشید و از رژیم غذایی مناسبی برای مصرف آن بهره ببرید.

مواردی که موقع خوردن فندق باید در نظر داشته باشید:

  • این محصول به خودی خو حساسیت زا است، بنابراین قبل از قرار دادن آن در رژیم روزانه خود، باید آزمایش های آلرژیک را انجام دهید.
  • مقدار مناسب آن برای زنان باردار کمتر از 35 الی 40 گرم در روز است. مصرف بیش از حد آن می ‌تواند منجر به سنگین شدن معده شود، علاوه بر این، باید در نظر داشته باشید که فندق دارای میزان قابل توجهی چربی است، این ویژگی برای زنانی که در آخرین مراحل بارداری خود قرار دارند نامطلوب است.
  • از موارد دیگر می‌توان به پاتولوژی کبد و دستگاه گوارش در دوران بارداری، اشاره کرد.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از نوع تغذیه در دوران بارداری می توانید به مقاله تغذیه در دوران بارداری – 10 ماده مغذی ‏ضروری برای مادران در بارداری مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

فندق دارای خواص بسیار زیادی برای مادر و جنین است اما باید در مصرف روزانه آن دقت داشته باشید و با یک رژیم غذایی مناسب و درست پیش بروید. قبل از مصرف آن حتما به نداشتن آلرژی، مطمئن شوید و با پزشک خود مشاوره کنید.

منابع:

مصرف فندق در دوران بارداری

آیا مصرف فندق در بارداری مناسب است؟

دسته بندی محصولات آموزش فندق, بارداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.