ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

آیا عسل برای کاهش وزن مناسب است؟

Home  /   آیا عسل برای کاهش وزن مناسب است؟
آیا عسل برای کاهش وزن مناسب است؟

عسل

عسل یک جایگزین سالم و مناسب برای شیرین کننده های مصنوعی است و به دلیل طعم شیرین آن، این باور وجود دارد که عسل چاق کننده است، آیا این باور درست است؟ عسل به لطف کار سخت زنبورهای تولید و تهیه می‌شود و به طور طبیعی مزه شیرینی دارد. در این مقاله به اهمیت عسل برای کاهش وزن و تاثیرات مثبت آن بر سلامتی می پردازیم.

برای تهیه عسل کوهی می‌توانید به بخش فروش عسل هتمت مراجعه فرمایید.

چرا عسل کمتر از شکر چاق کننده است؟

حقیقت این است که عسل با داشتن کالری کمتر نسبت به قند و شکر همچنین شاخص گلیسمی متوسط، به شما اجازه می دهد سطح قند خون را در حد متوسط حفظ کنید. این، در سطوح متوسط، احساس سیری بیشتر و همراه با آن، تولید چربی کمتری را ایجاد می کند.

شکر و قند یک کربوهیدرات خالی هستند، یعنی شکر فاقد مواد مغذی است، فقط کالری به بدن اضافه کرده و در نتیجه بدن را چاق می‌کند. به عبارت دیگر شکر سفید 100% ساکارز است. عسل به نوبه خود نه تنها کالری دارد، بلکه سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها، آنزیم ها و عناصر کمیاب مفید برای بدن و سلامتی است.

بنابراین عسل دارای 82 درصد قند، 17 درصد آب و درصدی از مواد مغذی گوناگون می‌باشد. بنابراین، عسل از نظر تغذیه ای بسیار غنی تر و مفیدتر از قند است. یک قاشق غذاخوری عسل حاوی 46 کیلو کالری است در حالی که یک قاشق غذاخوری شکر 93 کیلو کالری دارد. اما ممکن است به دلیل تراکم عسل یک قاشق غذاخوری آن چاق کننده تر از قند باشد.

بنابراین، عسل کالری کمتری نسبت به شکر دارد و علاوه بر آن، معمولاً از مقدار کمتری عسل نسبت به شکر استفاده می شود، زیرا شیرینی بیشتری نسبت به قند و شکر دارد. بنابراین، عسل جایگزین بسیار مناسبی برای شیرین کننده های مصنوعی است. با این ویژگی ها عسل برای کاهش وزن می‌تواند بسیار مناسب باشد.

برای آگاهی از دیگر خواص عسل می‌توانید به مقاله خواص عسل – 7 نقش معجزه آسای عسل در درمان بیماری ها مراجعه فرمایید.

مقدار مناسب عسل برای کاهش وزن

در حالت ایده آل، برای حفظ تعادل در یک رژیم غذایی سالم، مصرف یک یا دو قاشق غذاخوری کوچک عسل در روز مناسب و مفید است. می توانیم به ماست، کیک و … عسل اضافه و یا با دمنوش ، چای و دیگر نوشیدنی های گرم ترکیب کنید.

بدیهی است که اگر عسل بیش از حد یا بدون کنترل به طور منظم مصرف شود، می تواند منجر به افزایش وزن شود. این بدان معناست که عسل به خودی خود، در حد متوسط، شما را چاق نمی کند، بنابراین مهم است که تعادل را در رژیم غذایی خود حفظ کنید.

با رژیم غذایی مناسب و درست عسل برای کاهش وزن یا ثابت نگه داشتن وزن نقش مؤثری ایفا می‌کند. این ماده طلایی یک غذای پرکالری است که تأثیر آن تا حد زیادی به دفعات و مقدار مصرف آن بستگی دارد. به عنوان مثال، در رژیم های کاهش وزن، مصرف حدود 10 گرم عسل در روز توصیه می شود.

تاثیر عسل بر لاغری

آیا می دانید چرا وزن اضافه می کنیم؟ چاق شدن به دلیل تجمع چربی های استفاده نشده در بدن رخ می‌دهد. این چربی استفاده نشده، رسوب می‎‌شود و وزن زیادی به بدن شما اضافه می کند. جالب است بدانید که عسل این توانایی جادویی را دارد که این چربی انباشته شده را تحریک کند. هنگامی که چربی مستقر می شود، برای کار روزانه به شما انرژی می دهد و وزن شما را کاهش می دهد.

سایر خواص و فواید عسل بر سلامتی ما

در ادامه به سایر فوایدی که عسل برای بدن به ارمغان می آورد اشاره شده است:

تسکین گلودرد:

یک لیوان شیر با عسل به تسکین گلودرد و همچنین سرفه یا تسکین سرماخوردگی های جزئی کمک می کند. این به لطف اثرات ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی عسل است.

منبع انرژی:

عسل انرژی را تامین می کند که به سرعت متابولیزه می شود. بنابراین مصرف آن در مواقعی که نیاز سریع به انرژی است توصیه می‌شود. یکی از دلایلی که عسل برای کاهش وزن توصیه می‌شود همین خاصیت تأمین انرژی آن است.

اثر آرام بخش:

عسل نه تنها خواب را بهبود می بخشد، بلکه به آرامش، تسکین حملات اضطراب و کاهش استرس کمک شایانی می کند.

از قلب محافظت می کند:

عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و به محافظت از قلب کمک می کند، سطح کلسترول را کاهش می دهد و حتی خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش می دهد. بنابراین، عسل نه تنها از قلب محافظت می کند، بلکه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند.

التیام دهنده سوختگی ها و زخم ها:

از دوران باستان مصر از عسل برای التیام زخم ها و سوختگی های سطحی استفاده می شده و خاصیت دارویی داشته است.

هضم غذا را تقویت می کند:

وقتی عسل با سایر عناصر طبیعی مانند لیمو یا دارچین ترکیب شود، هضم غذا را بهبود می بخشدو در نتیجه یبوست و ناراحتی معده را تسکین می دهد.

جمع بندی

بنابراین، اگر عسل در رژیم غذایی ما به میزان متعادل قرار بگیرد، شما را چاق نمی کند بلکه تاثیرات چشمگیری بر سلامتی شما می گذارد. اگر می‌خواهید عسل برای کاهش وزن تاثیر گذار باشد، نکته کلیدی در تعادل مصرف آن است، زیرا هر غذایی که بیش از حد مصرف شود می تواند منجر به افزایش وزن و تاثیرات مخرب بر روی سلامتی شود.

منابع: آیا عسل شما را چاق می‌کند؟ عسل شما را چاق می‌کند، درست یا غلط؟

دسته بندی محصولات آموزش عسل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.