ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

زنجبیل برای گلودرد – 4 خاصیت معجزه آسای زنجبیل برای درمان گلودرد

Home  /   زنجبیل برای گلودرد – 4 خاصیت معجزه آسای زنجبیل برای درمان گلودرد
زنجبیل برای گلودرد

زنجبیل چیست؟

زنجبیل یک گیاه تند است که برای پخت و پز و مصارف درمانی استفاده می شود. یکی از کاربرد های دارویی زنجبیل که هم توسط مطالعات علمی و هم طب سنتی ثابت شده، درمان گلودرد است. زنجبیل می تواند از راه های مختلف به تسکین گلودرد کمک کند. به عنوان مثال، ممکن است درد را به عنوان یک ضد التهاب تسکین دهد. همچنین برای کمک به مبارزه با عفونت هایی که باعث گلودرد می شوند، سیستم ایمنی را تقویت کند. در این مقاله به بررسی فواید زنجبیل برای گلودرد و نحوه مصرف آن می پردازیم.

برای خرید عسل جنگلی با موم ارتفاعات شرق گیلان می توانید به صفحه فروش عسل جنگلی شرق گیلان مراجعه فرمایید.

خواص دارویی زنجبیل

خواص درمانی زنجبیل برای گلودرد بسیار زیاد است. می توان گفت زنجبیل حاوی ترکیبات زیست فعال می باشد که این ترکیبات زیست فعال، مواد مغذی گیاهی هستند که در برخی غذاها یافت می شوند و اثرات مفیدی بر سلامتی فرد دارند. قابل توجه ترین ترکیبات زیست فعال موجود در زنجبیل جینجرول ها و شوگاول ها هستند.

1-خواص ضد التهابی

دردی که با گلودرد تجربه می کنید از التهاب و خارش گلو ناشی می شود که این التهاب می تواند نتیجه پاسخ ایمنی بدن به عفونت یا به دلیل یک عامل تحریک کننده باشد. اثرات ضد التهابی زنجبیل می تواند با تسکین التهاب به تسکین گلودرد کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل ممکن است این کار را با مسدود کردن پروتئین های پیش التهابی در بدن انجام دهد. این پروتئین ها باعث درد التهابی و خارش می شوند. علاوه بر این، تحقیقات در دو مطالعه مختلف نشان می دهد که زنجبیل در ترکیب با گیاهان دیگر به التهاب لوزه و درد فارنژیت کمک می کند.

2-خواص ضد میکروبی

همچنین اعتقاد بر این است که زنجبیل دارای خواص ضد میکروبی است که ممکن است به مبارزه با عفونت ‌ها (باکتری یا ویروسی)، از جمله مواردی که باعث گلودرد می‌شوند، کمک کند.

در یک مطالعه آزمایشگاهی (لوله آزمایش)، محلولی با 10 درصد عصاره زنجبیل برای مهار استرپتوکوک موتانس، کاندیدا آلبیکنس و انتروکوکوس فکالیس یافت شد. این سه میکروارگانیسم معمولاً مسئول عفونت های دهان هستند. تحقیقات بیشتری برای بررسی اثرات زنجبیل بر باکتری‌ها و ویروس ‌هایی که باعث گلودرد می‌شوند مورد نیاز است.

3-خواص آنتی اکسیدانی

همچنین زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان ها ممکن است مزایای محافظتی و درمانی در برابر بیماری ها داشته باشند. در یک مطالعه، مشخص شد که زنجبیل تازه مزایای آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به زنجبیل خشک دارد.

4-تقویت سیستم ایمنی

زنجبیل ممکن است به تسکین گلو درد و بهبود زمان بهبودی شما کمک کند. علاوه بر این ترکیبات زنجبیل ممکن است ایمنی را تقویت کند. بیشتر گلودرد ها توسط ویروس ها ایجاد می شوند. این شامل سرما خوردگی معمولی، آنفولانزا و مونونوکلئوز است. داروهای سرماخوردگی نمی توانند ویروس ها را از بین ببرند. اما زنجبیل ممکن است در نابودی ویروس ها موثر باشد.

یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که زنجبیل سیستم ایمنی را برای کشتن ویروس ها تحریک می کند. این نتایج نشان می‌دهد که زنجبیل پتانسیل کاهش بروز گلودرد، تسکین سریع‌تر علائم و بهبود زمان بهبودی را دارد.

نحوه مصرف زنجبیل برای گلودرد

برای درمان گلودرد، می توانید زنجبیل را به چند روش مصرف کنید.

1-ریشه زنجبیل خام

برای استفاده، با برداشتن سطح بیرونی پوست شروع کنید. سپس، یک تکه 2.5 سانتی متری از ریشه زنجبیل خام تازه را برش دهید و آن را بجوید. خوب است که ریشه را قورت دهید، یا اگر تند بود، می توانید آن را تف کنید. یک تکه ریشه زنجبیل را دو تا سه بار در روز برای تسکین بجوید. این شدیدترین راه برای مصرف زنجبیل به دلیل گرمای تند این گیاه است که ممکن است برای همه مناسب نباشد.

2-چای زنجبیلی

نوشیدن چای داغ زنجبیل یک درمان خانگی محبوب و موثر برای گلودرد است. مایع گرم می تواند گلوی ملتهب را تسکین دهد، و چای یک راه آسان برای مصرف زنجبیل و درمان دردهای گلو است.

برای تهیه چای زنجبیل در خانه، 2 قاشق چای خوری زنجبیل تازه یا خشک را در 1 فنجان آب جوش ترکیب کنید. بگذارید پنج دقیقه دم بکشد، سپس مایع را از صافی رد کنید تا قبل از نوشیدن زنجبیل از آن خارج شود. برای تسکین گلودرد تا سه بار در روز چای زنجبیل بنوشید.

3-پودر یا چاشنی زنجبیل

می توانید از پودر زنجبیل برای طعم دادن به وعده های غذایی خود استفاده کنید. برای استفاده، حدود دو قاشق چای خوری در هر وعده غذایی اضافه کنید. اگر از طعم آن لذت می برید می توانید بیشتر اضافه کنید. همچنین می توانید 2 قاشق چای خوری پودر را بدون غذا تا سه بار در روز مصرف کنید. مخلوط کردن آن با آب گرم، خوردن آن را راحت تر می کند. در صورت تمایل می توانید پودر زنجبیل را با ریشه خام خرد شده جایگزین کنید.

عسل و زنجبیل برای گلودرد

افزودن عسل به زنجبیل می تواند به ملایم شدن طعم آن کمک کند. عسل همچنین دارای خواص ضد میکروبی است، بنابراین ممکن است فواید درمانی بیشتری به همراه داشته باشد. یک مطالعه شواهدی را نشان داد که نشان می دهد اثرات ضد میکروبی زنجبیل و عسل ممکن است در صورت استفاده با هم افزایش یابد. این مطالعه به بررسی اثرات زنجبیل و عسل بر روی باکتری های ایجاد کننده حفره در دندان ها پرداخت. نتایج اثرات افزایش یافته در مهار برخی از باکتری ها را نشان می داد.

زنجبیل و عسل را می توانید با هم در آبمیوه ها، دم کرده های سرد یا دیگر دستور العمل ها مصرف کنید. همچنین می توانید 1 قاشق غذاخوری (5 میلی لیتر) عسل را به چای زنجبیل داغ اضافه کنید.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله درمان گلودرد – 4 معجون معجزه آسا برای تسکین درد های گلو مراجعه فرمایید.

نکاتی که قبل از مصرف زنجبیل باید بدانید!

زنجبیل برای اکثر مردم بی خطر است، اما ممکن است در برخی افراد آلرژی به زنجبیل وجود داشته باشد. همچنین مهم است بدانیم که زنجبیل نباید به عنوان جایگزینی برای داروهای سرماخوردگی، آنفولانزا یا آنتی بیوتیک توصیه شده یا تجویز شده توسط پزشک استفاده شود.

اگر باردار هستید در استفاده منظم از چای و مکمل‌ها احتیاط کنید. گاهی اوقات، زنجبیل باعث ناراحتی معده می شود. اگر این اتفاق افتاد، استفاده از آن را متوقف کنید.

منابع:
مقاله زنجبیل چگونه به درمان گلودرد کمک می کند؟

دسته بندی محصولات آموزش عسل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.