ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

درمان سرما خوردگی با دمنوش چای هفت گیاه – 7 خاصیت این ترکیب جادویی

Home  /   درمان سرما خوردگی با دمنوش چای هفت گیاه – 7 خاصیت این ترکیب جادویی
درمان سرما خوردگی با دمنوش چای هفت گیاه

دمنوش

دمنوش ها نوشیدنی هایی هستند که از ترکیب گیاهان مختلف با طبع گرم و سرد، به عمل می آیند. ریشه، ساقه، برگ و گل گیاهان گوناگون را، با شناخت طبع آنها، و با آگاهی از میزان مناسب ترکیب کرده و دم می کنند. دمنوش ها خواص زیادی دارند و برای پیشگیری و درمان بیماری های متعددی کاربرد دارند. در این مقاله ما به بررسی درمان سرما خوردگی با دمنوش چای هفت گیاه خواهیم پرداخت.

برای خرید دمنوش چای هفت گیاه می توانید به بخش فروش دمنوش هتمت مراجعه فرمایید.

ترکیبات دمنوش چای هفت گیاه

دمنوش چای هفت گیاه از ترکیب گیاهان مختلفی همچون گل همیشه بهار، گل گاو زبان، بهار نارنج، چای سیاه، گل سرخ، زنجبیل، پنیرک و دانه هل تهیه می شود. در این ترکیبات گیاهانی دارای طبع گرم و سرد با نسبت مساوی ترکیب شده و پس از دم کشیدن، تبدیل به دمنوشی سالم، خوشمزه و پر از خواص فراوان می گردد.

درمان سرما خوردگی با دمنوش چای هفت گیاه

علاوه بر درمان سرما خوردگی با دمنوش چای هفت گیاه، این دمنوش فواید زیادی به همراه دارد. اصولا سرما خوردگی و آنفولانزا با تب، سر درد، گلودرد و سرفه همراه است که برای تسکین و بهبود این علائم، دمنوش چای هفت گیاه می تواند خیلی موثر واقع شود.

1- زنجبیل موجود در این دمنوش با طبع گرم، برای درمان سردرد های سرما خوردگی، ویروس ها و عفونت های سینوسی موثر است. این گیاه به پایین آوردن تب و تسکین گلو درد کمک می کند.

2- گل گاوزبان دارای فلاونوئید است که در درمان سرما خوردگی و گلو درد موثر است. این گیاه می تواند به خشکی گلو یا تنگی نفس ناشی از سرما خوردگی کمک کند. علاوه بر این مصرف این دمنوش در طول فصل سرما به دلیل داشتن ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سرما خوردگی پیشگیری می‌کند.

3- گل همیشه بهار موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای کنترل علائمی مثل سرفه، گلو درد و تب در دوران سرما خوردگی بسیار مؤثر است. این گیاه دارویی با داشتن انواع ویتامین ها ازجمله ویتامین E و پیش ساز ویتامین A موجب تقویت بدن و بهبود انرژی از دست رفته می شود.

4- دانه هل سبز یک محرک مفید است که نقش آنتی بیوتیک را دارد. هل به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی که دارد به بهبود گلو درد و سرفه کمک می کند. علاوه بر این، باعث بهبود عملکرد سیستم هضم نیز می شود. گلو درد و تجمع مواد سمی یا عفونی ذخیره شده در روده، بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد.

بنابراین، یکی دیگر از دلایل استفاده از هل، از بین بردن مشکلات گوارشی است. هل حاوی بسیاری از آلکالوئید های گیاهی است و دارای خاصیت قوی آنتی اکسیدانی است که باعث تقویت سیستم ایمنی و سلامت بدن می شود. خواص ضد التهابی هل، به ویژه دانه های مغز آن، باعث کاهش درد و التهاب غشاهای مخاطی و تسکین التهاب دهان و گلو می شود.

5- بهار نارنج سرشار از آنتی اکسیدان است که از بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کرده و موجب کاهش خطر ابتلا فرد به بیماری های جدی و مزمن می شود. علاوه بر این با تقویت سیتم ایمنی بدن احتمال ابتلا به سرما خوردگی را کاهش می دهد. بهار نارنج مانند خانواده مرکبات سرشار از ویتامین C است و برای درمان سرماخوردگی، گرفتگی بینی و درمان سینوزیت مفید است.

6- چای سیاه به دلیل طبع گرم، یک گیاه موثر در دمنوش چای هفت گیاه است، که خوردن آن در دوران سرماخوردگی توصیه می شود. لیمو برای سرماخوردگی مفید است.

7- یکی از مهم‌ترین خواصی که برای گل محمدی در نظر می‌گیرند، درمان اختلالات تنفسی است. این گل می‌تواند مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی و یا آنفولانزا های سخت را بهبود ببخشد و بهترین نوشیدنی گرم برای تمام روزها و خصوصا فصل سرما باشد.

مقادیر بالای ویتامین C موجود در این محصول، یکی از دلایل درمان سرما خوردگی با دمنوش چای هفت گیاه است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با افزایش تولید گلبول های سفید خون به درمان سرماخوردگی، گلو درد و آبریزش بینی کمک می کند. علاوه بر این گل محمدی به کاهش موکوس و خلط کمک کرده و برای درمان برونشیت و آسم مفید می باشد.

دیگر خواص درمانی دمنوش چای هفت گیاه

درمان سرما خوردگی با دمنوش چای هفت گیاه یکی از خواص این دمنوش است. فواید زیاد دیگری از جمله خواص ضد التهابی، تقویت‌کننده اعصاب، پیشگیری از سرطان، درمان برونشیت، درمان اختلالات دستگاه گوارش، درمان دیابت، تقویت کننده میل جنسی و درمان اختلالات خواب در این نوشیدنی نهفته است. دمنوش چای 7 گیاه با خواص سرشار، می تواند در ساعات مختلف شبانه روز مصرف شود.


برای مطالعه بیشتر می توانید مقاله درمان گلودرد – 4 معجون معجزه آسا برای تسکین درد های گلو را مطالعه فرمایید.

جمع بندی

دمنوش ها نوشیدنی هایی هستند که از برگ، گل، ساقه و ریشه گیاهان مختلف به دست می آیند. در تهیه دمنوش ها درصد مناسب گیاهان مختلف برای ترکیب بسیار حائز اهمیت است. خواص دمنوش بسیار زیاد است و بسته به نوع گیاهان مورد استفاده در آن، برای موارد مختلفی استفاده می شود. درمان سرما خوردگی با دمنوش چای هفت گیاه روشی بسیار سالم و موثر در تسریع روند بهبودی از سرما خوردگی است.

منابع:

مقاله فواید انواع دمنوش، اثرات جانبی و استفاده از آنها

مقاله هفت فایده دمنوش ها برای زندگی سالم

دسته بندی محصولات آموزش دمنوش, درمان سرماخوردگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.