ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

2 روش تهیه حلوا ارده خانگی

Home  /   2 روش تهیه حلوا ارده خانگی
2 روش تهیه حلوا ارده خانگی

آشنایی با حلوا ارده

حلوا ارده، یک صبحانه قوی و مغذی ایرانی است که سرشار از پروتئین، ویتامینB ،E ،D، لسیتین و اسیدهای چرب غیر اشباع می‌باشد. حلوا ارده نوع خاص ارده اردکان یا بروجرد است و مواد تشکیل دهنده آن عبارت است از: ارده، شکر، تخم مرغ، هل و چوبک که به راحتی می‌توانید حلوا ارده خانگی تهیه کنید. ارده در اصل کنجد بریان سابیده شده است که ماده اصلی تشکیل دهنده حلوا ارده می‌باشد.

برای تهیه ارده کنجد می‌توانید به بخش فروش ارده کنجد هتمت مراجعه فرمایید.

ارزش غذایی حلوا ارده

ماده اصلی سازنده حلوا ارده خانگی کنجد است حاوی مواد و ویتامین های موجود در کنجد، پروتئین، ویتامین های گروه B، ویتامین های A و D، لسیتین و اسیدهای پرچرب غیر اشباع و اشباع می‌باشد.

انواع حلوا ارده

1.حلوا ارده شکری

فرآورده ای است جامد و یکنواخت با ظاهری نخ دار که از پختن شکر، گلوکز مایع، اسید سیتریک و آب چوبک و سپس مخلوط کردن آن با ارده به دست می‌آید. در گذشته به جای شکر از عسل یا شیره انگور استفاده می‌کردند.

2.حلوا ارده نرم

فرآورده ای نرم و یکنواخت است که از پختن شکر، گلوکز مایع، اسید سیتریک، آب چوبک و پودر سفیده تخم مرغ و سپس ترکیب این شربت با ارده به دست می‌آید.

3.حلوا ارده بدون شکر

این نوع حلوا ارده جامد و یکنواخت است و ظاهر نخ دار ریز دارد که تنها تفاوت آن یا نوع اول این است که به جای شکر از قندهای الک شده استفاده می‌کنند.

تهیه حلوا ارده خانگی

در این مقاله می‌خواهیم به دو روش تهیه حلوا ارده در خانه بپردازیم:

برای آشنایی با خواص ارده کنجد می‌توانید به مقاله خواص ارده کنجد – 5 نمونه از برترین فواید ارده کنجد مراجعه فرمایید.

1.طرز تهیه حلوا ارده خانگی به سبک یزدی

مواد لازم برای 2 نفر:

  • 1 فنجان کنجد
  • مقداری پودر گردو
  • مقداری پودر نارگیل
  • 2 قاشق غذاخوری شیره خرما
  • پودر و خلال پسته به میزان لازم
  • 2 قاشق سوپ خوری کنجد بو داده

طرز تهیه:

  1. برای تهیه حلوا ارده خانگی ابتدا یک فنجان کنجد خام را در آسیاب بریزید تا پودر و کاملا یکدست شود. سپس کنجد پودر شده را در کاسه ای مناسب ریخته و شیره خرما را به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید و اگر سفت شد به آن مقداری شیر اضافه فرمایید تا رقیق تر شود.
  2. کمی از آن را در ظرف مورد نظرتان بریزید و روی آن کمی پودر نارگیل،پودر پسته،پودر گردو،کنجد بوداده و خلال پسته بپاشید و مجددا لایه بعدی مخلوط شیره خرما و کنجد بریزید و لایه بعد مجددا پودر نارگیل و … و در لایه آخر خلال پسته بریزید.
  3. به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را خوب بگیرد. البته برای اینکه حلوا ارده با رنگ روشن و سفید تر داشته باشید می توانید به جای استفاده از شیره خرما از عسل نیز استفاده کنید و یا می توانید شیره انگور را جایگزین کنید. در آخر ظرف را از یخچال بیرون آورید و حلوا ارده را با چاقو برش دهید و به عنوان یک صبحانه مغذی مصرف کنید.

2.حلوا ارده خانگی ساده

مواد مورد نیاز:

  • 2/3 پیمانه ارده
  • 3/4 پیمانه شیر خشک شیرین
  • 1 پیمانه پودر قند
  • 1/2 لیوان خلال پسته

طرز تهیه:

  1. برای تهیه حلوا ارده خوشمزه و خانگی ابتدا پودر قند را به همراه شیر خشک و ارده داخل یک کاسه مناسب بریزید و با قاشق چوبی مخلوط کنید تا مواد با هم یکدست شوند، سپس باید مواد را با دست ورز دهید.
  2. توجه داشته باشید که مقدار ارده را به سلیقه خود می‌توانید کم یا زیاد کنید. اگر بخواهید حلوا ارده حالتی سفت و خشک داشته باشد باید از دو سوم پیمانه ارده برای تهیه حلوا ارده استفاده کنید و اگر بخواهید حلوا ارده نرم و کشدار باشد، باید از یک پیمانه ارده استفاده کنید.
  3. پس از اینکه مواد یکدست شدند، باید آنها را در حدی ورز دهیم تا کاملا یکدست شوند. پس از اینکه مایه حلوا ارده منسجم شد، نوبت اضافه کردن پسته است.
  4. در این مرحله داخل یک ظرف مناسب را با سلفون یا کیسه پلاستیک پوشش دهید، سپس مایه حلوا را درون ظرف بریزید و آنرا به خوبی فشرده کنید. در ادامه خلال پسته را به صورت پخش روی حلوا بریزید.
  5. حالا خلال پسته را به خوبی فشار دهید تا درون بافت حلوا قرار بگیرد. البته اضافه کردن خلال پسته اختیاری می باشد و به سلیقه خود می توانید از انواع مغزیجات دیگر نیز برای تزیین روی حلوا استفاده کنید.
  6. در این مرحله ظرف حاوی حلوا را درون فریزر قرار داده و اجازه دهید به مدت ۸ ساعت استراحت کند تا حلوا منسجم شود. در نهایت حلوا از فریزر بیرون آورده، سپس از ظرف خارج کرده و به صورت دلخواه برش بزنید.

جمع بندی

در این مقاله دو روش تهیه حلوا ارده خانگی را با هم یاد گرفتیم. شما می‌توانید با تهیه حلوا ارده خانگی یک صبحانه لذیذ و مغذی و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و روز خود را با یک صبحانه سالم شروع کنید.

منابع: خواص حلوا ارده طرز تهیه حلوا ارده خانگی

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش ارده کنجد, آموزش شیره انگور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.