ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

2 روش تهیه کره کنجد خانگی خام و بو داده

Home  /   2 روش تهیه کره کنجد خانگی خام و بو داده
تهیه کره کنجد

کره کنجد چیست؟

کره کنجد یکی از مواد اصلی بسیاری از غذا های مدیترانه ای و خاورمیانه ای محبوب است، که از نظر مواد تشکیل دهنده، خمیر دانه های کنجد له شده است. روش تهیه کره کنجد بسیار ساده است که می توان آن را به راحتی در منزل تهیه نمود.

از این کره کنجد در انواع غذا ها و سس های سالاد استفاده می شود و یک راه خوشمزه برای افزودن آنتی اکسیدان های قوی و چربی های سالم به رژیم غذایی و همچنین چندین ویتامین و مواد معدنی است. این کره دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و مزایای سلامتی آن ممکن است شامل کاهش عوامل خطر بیماری قلبی و محافظت از سلامت مغز باشد.

برای خرید ارده کنجد می توانید به بخش فروش مواد غذایی هتمت مراجعه فرمایید.

روش تهیه کره کنجد خانگی

درست کردن کره کنجد بسیار ساده است که با مواد اولیه در دسترس، به راحتی می توان آن را در منزل تهیه کرد.

مواد لازم برای تهیه کره کنجد

  • 2 فنجان (284 گرم) دانه کنجد پوست کنده
  • 1 تا 2 قاشق غذا خوری روغن با طعم ملایم، مانند آووکادو یا روغن زیتون

روش تهیه کره کنجد بو داده:

1-در یک قابلمه بزرگ و خشک، کنجد ها را روی حرارت متوسط تفت دهید تا طلایی و معطر شوند. سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

2-در غذاساز، دانه های کنجد را آسیاب کنید. به آرامی در روغن بریزید تا مواد به غلظت دلخواه شما برسد.

روش تهیه کره کنجد خام:

کره کنجد خام نیز یک کره لذیذ و مغذی است که ممکن است برای برخی ذائقه ها مناسب تر باشد. برای تهیه آن، با حذف مرحله اول دستور غذا کره کنجد خام به دست می آید. با این حال، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که برشته کردن دانه ‌های کنجد، مزایای تغذیه ‌ای آن‌ را افزایش می‌دهد.

روش نگهداری کره کنجد

توصیه ‌ها برای مدت زمان نگهداری کره کنجد تازه متفاوت است، می‌توان آن را تا یک ماه در یخچال نگهداری کرد. روغن های طبیعی موجود در آن ممکن است در حین نگهداری جدا شوند، اما با هم زدن کره کنجد قبل از استفاده، به راحتی می توان کره یکدستی داشت.

ارزش غذایی کره کنجد

بر اساس پایگاه داده ملی مواد مغذی وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، یک وعده شامل 2 قاشق غذا خوری کره کنجد (30 گرم) حاوی مواد زیر است:

  • 178 کالری
  • 16.13 گرم چربی
  • 6.36 گرم کربوهیدرات
  • 2.8 گرم فیبر
  • 0.15 گرم شکر
  • 5.1 گرم پروتئین
  • 8 درصد منیزیم
  • 22 درصد فسفر
  • 14 درصد آهن
  • 12 درصد کلسیم

نحوه گنجاندن کره کنجد به رژیم غذایی

این دستور العمل های مغذی و خوشمزه را که توسط متخصصین تغذیه ثبت شده تهیه شده است امتحان کنید:

  1. سبزیجات خام را در کره کنجد فرو کنید. برای یک میان‌ وعده ساده، آب لیمو، نمک و کمی فلفل یا سس تند را برای طعم بیشتر اضافه کنید.
  2. آن را روی نان تست پخش کنید. روی نان سبوس دار، شاید با کمی عسل یا شربت، کره کنجد می تواند بخشی از یک صبحانه متعادل باشد.
  3. آن را روی فلافل بپاشید. برای یک وعده غذایی تابستانی بدون استرس، فلافل یخ زده فروشگاه را گرم کنید و کره کنجد خود را با اضافه کردن چند قاشق غذاخوری آب داغ و آب لیمو رقیق کنید و سپس روی ساندویچ بریزید.
  4. از آن برای تهیه سس تاراتور استفاده کنید. تاراتور یک سس چند منظوره کمتر شناخته شده اما بسیار دوست داشتنی است که مخصوصاً برای فرو بردن مرغ کبابی یا سبزیجات بخارپز خوشمزه است. 4 حبه سیر خرد شده را به 1⁄2 فنجان کره کنجد ، 1⁄2 فنجان آب لیمو و 1⁄4 فنجان جعفری اضافه کنید. آن را در غذاساز بریزید تا مخلوط شوند.
  5. سالاد خود را با آن بپوشانید. به سس بالزامیک خود استراحت دهید و به جای آن سس سالاد بر پایه کره کنجد را امتحان کنید. برای یک دستور پخت آسان، 1⁄2 فنجان کره کنجد و 1⁄2 فنجان روغن زیتون را با 2 قاشق چای خوری سرکه سیب، 2 قاشق چای خوری آب لیمو و 2 قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده در مخلوط کن ترکیب کنید. روی سبزی هایتان بپاشید و لذت ببرید.
  6. برگر کنجدی دوبل درست کنید. کره کنجد به عنوان یک چاشنی ملایم روی گوشت ها فوق العاده است. آن را مستقیم با کمی آب لیمو و پاپریکا دودی روی همبرگر خود بمالید.
  7. آن را در سوپ هم بزنید. مانند کره بادام زمینی، کره کنجد به عنوان یک تقویت کننده طعم و قوام دهنده در سوپ ها به خوبی عمل می کند.
  8. یک بادمجان را در فر تفت دهید تا نرم شود. 2 قاشق غذاخوری کره کنجد را با یک حبه سیر له شده، آب لیمو و نمک و فلفل ترکیب کنید تا مزه دار شود. بادمجان را یک شکاف برش دهید و داخل آن کره کنجد بمالید.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از خواص کنجد می توانید به مقاله کره کنجد – 8 فایده باورنکردنی کره کنجد برای بدن! مراجعه فرمایید.

خطرات احتمالی ناشی از مصرف کره کنجد

از آنجایی که کره کنجد دارای محتوای چربی بالایی است و کالری بالایی دارد، برای بهترین جذب مواد طبیعی آن و کسب فواید سلامتی، رعایت اعتدال توصیه می شود.

بخش زیادی از افراد مبتلا به آلرژی به آجیل درختی نیز احتمالاً به دانه های کنجد حساسیت دارند.

هیچ غذا یا ماده مغذی به صورت صد درصد، در پیشگیری از بیماری و ارتقای سلامتی موثر نیست. بهتر است از یک رژیم غذایی متنوع و متعادل استفاده کنید تا اینکه روی غذا های خاصی تمرکز کنید.

منابع:
مقاله 8 روش استفاده از کره کنجد

دسته بندی محصولات آموزش ارده کنجد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.