ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

بادام هندی فاسد – 4 روش برای شناخت بادام هندی خراب و فاسد

Home  /   بادام هندی فاسد – 4 روش برای شناخت بادام هندی خراب و فاسد
بادام هندی فاسد

چگونه بفهمیم بادام هندی فاسد و خراب است؟

بادام هندی فاسد می تواند سطحی کپک زده یا بدبو داشته باشند. عطر، طعم و ظاهر نامطلوب نشانه این است که آجیل ها بیش از حد قدیمی هستند یا برای مدت طولانی در دمای بالا نگهداری شده اند. بادام هندی به دلیل طعم غنی و مطبوع شناخته می شود و زمانی که تازه باشد، تلخ نیست. در حالیکه در صورت فاسد شدن، بوی آنها تغییر می کند و این نشانه ی گندیده شدن بادام ها است.

برای خرید بادام هندی می توانید به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

اگر بادام هندی فاسد مصرف کنید چه اتفاقی می افتد؟

مصرف آجیل های گندیده یا کهنه مانند بادام، گردو یا بادام هندی در مقادیر کم، فرد را بلافاصله بیمار نمی کند. اما ممکن است هضم غذا را مختل کند یا در طولانی مدت اثرات نامطلوب دیگری بر بدن داشته باشد.

ماندگاری بادام هندی چقدر است؟

بادام هندی خام که به صورت عمده خریداری می شود را می توان تا چهار هفته در انبار نگهداری کرد. بادام هندی خود را در یخچال بگذارید تا برای مدت طولانی تری تازه بماند. در این روش می توان بادام ها را تا 6 ماه سالم نگهداری کرد. در صورتیکه با دمای اتاق نگهداری می شود، یک بسته باز نشده بادام هندی حدود یک یا دو ماه پس از بهترین تاریخ مصرفش دوام می آورد.

بادام هندی فاسد و خراب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر بادام هندی هر یک از ویژگی های زیر را داشته باشد، خراب تلقی می شوند: دانه های چروکیده، تغییر رنگ (از نظر ظاهری که معمولاً به این معنی است که آجیل از بین رفته است) کپک موجود در بسته، کهنگی (که برای پنهان کردن کهنگی محصول از افزودنی استفاده می کنند مثل بوی شیمیایی یا رنگ مانند، یا طعم تند و تلخ (مزه بد و نا مطبوع). اگر متوجه کپک سفید روی بادام هندی شدید، یا اگر بوی ترش یا بافت عجیبی داشته باشد، همچنین اگر پوست بادام ها تیره تر به نظر رسد، بادام هندی فاسد شده است.

چند نشانه اصلی وجود دارد که نشان دهنده بادام هندی فاسد است. این نشانه ها عبارتند از:

1- بوی نامطبوع

به دلیل اینکه چربی ها و روغن هایی که به طور طبیعی در بادام هندی وجود دارند، در طول مدت زمان طولانی و نگهداری غیر درست تجزیه می شوند، اکسید شدن آن چربی ها و روغن ها باعث ایجاد بوی بد می شود. این بوی بد معمولا شبیه به بوی کره ترش است. اگر بادام هندی چاشنی دار یا طعم دار باشد، ممکن است این بو آنقدر قوی نباشد، اما باز هم قابل تشخیص است.

2-ظاهر روغنی یا چروکیده

یکی دیگر از نشانه های تشخیص بادام هندی فاسد، ظاهر آن است. از آنجایی که این آجیل حاوی آب یا فیبر زیادی نیست، به عنوان مثال مانند سیب چروکیده نخواهند شد و میزان چروکیدگی آن کمتر است. این امر معمولاً پس از قرار گرفتن در معرض دمای بالا برای مدت زمان طولانی اتفاق می افتد. به عنوان مثال، قرار دادن بادام ها به مدت یک هفته در یک آشپزخانه گرم.

3-طعم ترش

طعم بادام هندی شاخص دیگری برای تشخیص تازگی یا فاسد بودن آن است. بادام هندی به کرمی بودن و حتی کمی شیرین بودن شهرت دارد. این مغز دانه ها هرگز تلخ نیستند. اما هنگامی که آنها شروع به پوسیدگی می کنند، تلخ می شوند. تلخی و ترشی بدترین ترکیب در بادام هندی است. در این مرحله زمان آن رسیده که بادام ها را دور بیندازید.

4-تغییر رنگ و رنگ ظاهری غیر معمول

در نهایت، کپک یا هر تکه رنگ یا بافت عجیب و غریبی که در بادام هندی ها، واضح ترین نشانه فاسد بودن بادام هندی است. کپک معمولاً زمانی رخ می دهد که بادام هندی به نوعی در معرض رطوبت قرار می گیرد. اگر بادام هندی کپک سفید داشته باشد، می توان بفهمید که بادام هندی فاسد شده است. برای تشخیص کپک زدن بادام هندی، رنگ آن را بررسی کنید. سپس آنها را از نظر بو آزمایش کنید. اگر طعم بدی داشت، فورا آنها را دور بریزید. اگر مطمئن نیستید، همیشه می توانید یک تست چشایی داشته باشید. اگر خیلی بی مزه یا تلخ هستند، آنها را دور بیندازید.

چگونه بادام هندی را نگهداری کنیم؟

گزینه های استاندارد ذخیره سازی شامل انبار، یخچال و فریزر است. درب کیسه یا ظرف بادام هندی باید محکم بسته شود. آنها باید در یک محیط سرد و تاریک نگهداری شوند. یک کابینت خشک دور از منابع گرما نیز برای نگهداری در دمای اتاق گزینه مناسبی است.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از فواید بادام هندی می توانید به مقاله خواص بادام هندی – معرفی 11 فایده معجزه آسای بادام هندی بر سلامتی مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

بادام هندی یک مغز دانه لذیذ و مقوی است که دارای ارزش غذایی و خواص بالایی می باشد. این محصول باید ظرف چهار هفته پس از خرید استفاده شوند و اگر پوسیده شدند، باید آنها را دور انداخت. هرگز نباید بادام هندی را زیر نور مستقیم خورشید یا اتاق گرم نگه داشت. این سه عامل می تواند منجر به ترشیدگی شود. بهترین روش برای نگهداری درست، یک ظرف یا کیسه دربسته است تا محتویات روغن منجر به فاسد شدن نگردد. این دو گزینه ذخیره سازی می تواند کمک کند تا بادام هندی را تازه نگه دارید.

منابع:
مقاله چگونه بفهمیم بادام هندی فاسد است؟

دسته بندی محصولات آجیل, آموزش بادام هندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.