ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

تفاوت های بادام هندی خام و بو داده – کدام بهتر است؟

Home  /   تفاوت های بادام هندی خام و بو داده – کدام بهتر است؟
تفاوت های بادام هندی خام و بو داده - کدام بهتر است؟

بادام هندی به یکی از دو روش خام و بو داده برای مصرف آماده می‌شود. عبارت “بادام هندی خام” گمراه کننده است، زیرا تمام بادام هندی های مناسب برای مصرف یک بار برشته شده اند تا هم پوسته بادام هندی و هم روغن های مضر پوسته آن از بین بروند. تفاوت بادام هندی خام و بو داده در این است که، بادام هندی بو داده برای بار دوم برشته می شود تا طعم بادام هندی را تغییر دهد یا تقویت کند. طعم و مزه تنها تفاوت بین بادام هندی خام و بو داده نیست.

برای تهیه انواع خشکبار به بخش فروش خشکبار هتمت مراجعه فرمایید.

آجیل خام در مقابل بوداده: کدام سالم تر است؟

آجیل ها یک میان وعده و تغذیه بسیار سالم هستند و برای سرکار، هنگام درس خواندن یا توی ماشین و راه یک خوراکی خوشمزه و مغذی هستند. آنها مملو از چربی های سالم، فیبر و منبعی عالی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مهم هستند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که خوردن آجیل فواید زیادی برای سلامتی بدن دارا است، از جمله کاهش کلسترول، فشار خون، قند خون و …

با این حال، برای برخی سوال پیش می‌آید که آیا بو دادن آجیل بر محتوای غذایی آنها تأثیر می گذارد یا خیر؟

آجیل ها معمولاً برای بهبود طعم، عطر و بافت ترد آن ها بو داده می‌شوند . تفت دادن به عنوان پخت و پز با استفاده از حرارت خشک تعریف می شود که غذا از همه طرف به طور یکنواخت پخته می‌شود. اکثر آجیل ها بدون پوست برشته می شوند، به جز پسته که اغلب در پوسته برشته می شوند.

در ضمن آجیل خام برشته نشده است. گاهی اوقات از روش های بو دادن برای جدا کردن پوسته آجیل از مغز آنها استفاده می‌شود. این یک روش رایج برای پوست اندازی بادام هندی است و دلیل این است که آنها تقریباً هرگز خام فروخته نمی‌شوند.

دو نوع اصلی کباب کردن وجود دارد:

  • برشته کردن بدون خشک / بدون روغن: آجیل را می توان به صورت خشک در فر یا در ماهیتابه تفت داد.
  • تفت دادن با روغن: آجیل را می توان در فر یا در ماهیتابه نیز با روغن تفت داد.

    فواید بادام هندی خام

بادام هندی خام آهن بیشتری نسبت به بادام هندی بوداده دارد. یک اونس بادام هندی خام حاوی 1.9 میلی گرم آهن است، در حالی که یک اونس بادام هندی بوداده 1.7 میلی گرم آهن دارد.

همچنین، بادام هندی خام نسبت به بادام هندی بو داده سلنیوم بیشتری دارد. یک اونس بادام هندی خام 5.6 میکروگرم سلنیوم دارد که 2.2 میکروگرم بیشتر از مقدار سلنیومی که در یک اونس بادام هندی بوداده یافت می‌شود است.

برای آگاهی بیشتر از خواص بادام هندی خام و بو داده می‌توانید به مقاله خواص بادام هندی – معرفی 11 فایده معجزه آسای بادام هندی بر سلامتی مراجعه فرمایید.

طعم ملایم بادام هندی خام آن را به یک ماده مناسب‌تر برای پخت و پز تبدیل می کند. بادام هندی خام ماندگاری طولانی تری نسبت به بادام هندی بو داده دارد زیرا روغن هایی که برای برشته کردن بادام هندی استفاده می شود باعث می شود که بادام هندی بو داده زودتر فاسد شود.

فواید بادام هندی بوداده

برخی از سرآشپزها بین بادام هندی خام و بو داده، ترجیح می دهند از بادام هندی بو داده استفاده کنند که می خواهند از تضعیف طعم بادام هندی توسط مواد دیگر جلوگیری کنند. و میان وعده هایی با ذائقه و هوس خاص، بادام هندی بو داده را به بادام هندی خام ترجیح می دهند. و بادام هندی بوداده – چه در خانه و چه قبل از خرید برشته شده باشد – دارای غلظت بیشتری از آنتی اکسیدان ها – ترکیبات مشتق شده از گیاهان – است که اثرات رادیکال های آزاد را در بدن خنثی می کند.

تشابه بادام هندی خام و بو داده

وقتی صحبت از تغذیه به میان می آید، هم بادام هندی خام و هم بادام هندی بوداده انتخاب های عالی هستند. روش های فرآوری دو نوع بادام هندی هیچ تغییری در سایر خواص تغذیه ای بادام هندی ایجاد نمی کند. هر دو نوع غنی از مواد مغذی هستند و هر دو بسته به نحوه برشته شدن آنها برای بار دوم، پتانسیل قند کمی دارند. هر دو نوع حاوی آنتی اکسیدان هستند.

مطالعات نشان داده اند که هر دو نوع بادام هندی می توانند سلامت قلب و ایجاد کلسترول خوب (HDL) را تقویت کنند. هر دو نوع خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش می دهند. منیزیم در هر دو نوع بادام هندی وجود دارد و منیزیم به سلامت استخوان کمک می کند.
منبع: بادام هندی بوداده در مقابل بادام هندی خام

دسته بندی محصولات آجیل, آموزش بادام هندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.