ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

8 خاصیت شگفت انگیز بادام زمینی برای بارداری

Home  /   8 خاصیت شگفت انگیز بادام زمینی برای بارداری
بادام زمینی برای بارداری

بادام زمینی برای بارداری

بادام زمینی مغز دانه ای خوشمزه است و به عنوان یکی از سالم ترین میان وعده ها توصیه می شود. در دوران بارداری، مسلما مادران به دنبال یک رژیم غذایی سالم هستند. در این صورت اگر به آجیل حساسیت نداشته باشند، قطعاً بادام زمینی و کره آن به عنوان یک خوراکی مغذی و لذیذ گزینه مناسبی است.

برای خرید بادام زمینی اعلا آستانه می توانید به بخش فروش بادام زمینی آستانه هتمت مراجعه فرمایید.

فواید بادام زمینی برای بارداری

بادام زمینی فواید زیادی برای زنان باردار دارد و می تواند خطر ابتلای کودک به آلرژی نسبت به آجیل را در آینده کاهش دهد. فواید شگفت انگیز بادام زمینی برای بارداری عبارتند از:

1- کاهش خطر حساسیت آلرژیک کودک به آجیل

دانشمندان توانسته اند تعیین کنند که اهمیت مصرف بادام زمینی برای بارداری در آن است که می تواند خطر ابتلا به آلرژی به آجیل را در نوزاد در حال رشد کاهش دهد. هر چه فرد بیشتر بادام زمینی و انواع دیگر آجیل ها را مصرف کند، خطر ابتلا به آلرژی به آجیل در آینده در کودک کاهش می یابد.

علاوه بر این، هنگامی که از سنین پایین تغذیه کودک با آجیل شروع می شود، خطر ابتلا به چنین حساسیت هایی حتی بیشتر کاهش می یابد. به نظر می رسد که مصرف این مغز دانه می تواند به سیستم ایمنی کودک کمک کند تا نسبت به بادام زمینی تحمل بیشتری داشته باشد. مادرانی که به طور منظم آجیل مصرف می کنند، از رژیم غذایی سالم تری نیز پیروی می کنند.

2-منبع عالی از چربی های سالم

وقتی صحبت از فواید بادام زمینی می شود، منبع عالی چربی آن چشمگیر است. زنان باردار باید چربی های سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانند، چون این چربی ها به رشد کودک (و به ویژه مغز او) کمک می کنند. چربی های سالم همچنین از رشد جفت حمایت می کنند و خطر تولد زودرس را کاهش می دهند و وزن سالم نوزاد را تضمین می کنند.

بادام زمینی و کره آن در دسته چربی های سالم، به طور خاص، چربی های تک غیراشباع قرار می گیرد. هم برای مادر آینده و هم برای نوزاد در حال رشد چربی ها را تامین می کند و همزمان سطح کلسترول بد را کاهش می دهد. این یکی از غذاهای فوق العاده دوران بارداری محسوب می شود که در تمام مراحل توصیه می شود.

3- رفع نیاز فولات بدن مادر و نوزاد

به زنان باردار توصیه می شود که غذا های غنی از فولات مصرف کنند، زیرا به رشد سالم کودک کمک می کند. گاهی اوقات، مکمل ها نیز توصیه می شوند. بادام زمینی سرشار از فولات است، بنابراین منطقی است که آن را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

به گفته متخصصان، 100 گرم بادام زمینی حاوی مقدار زیادی فولات است که تقریباً 60 درصد نیاز روزانه (معتبر برای خانم باردار) را پوشش می دهد. مصرف کره بادام زمینی به ویژه در سه ماهه اول بارداری توصیه می شود، زمانی که کودک برای رشد و تکامل به مقادیر بیشتری فولات نیاز دارد.

4-ارائه مقدار خوبی از پروتئین

زنان باردار ممکن است برای تحمل برخی غذاها مشکل داشته باشند. برای بسیاری از آنها، گوشت بسیار نا مطبوع است. با این حال، کودک در حال رشد برای رشد به پروتئین نیاز دارد، بنابراین باید به دنبال منابع اضافی برای گنجاندن در رژیم غذایی بود. کره بادام زمینی نه تنها سرشار از چربی های سالم است، بلکه پروتئین نیز دارد، بنابراین قطعا باید به عنوان یک گزینه بالقوه در نظر گرفته شود.

100 گرم بادام زمینی می تواند میزان پروتئین دریافتی روزانه را برآورده کند، ناگفته نماند که یکی از خوشمزه ترین میان وعده هایی است که می توان از آن لذت برد. به عنوان یک مادر، اگر نمی توانید گوشت را تحمل کنید، می توانید مقداری بادام زمینی مصرف کنید.

5-پیشگیری از نقایص مادرزادی

یک رژیم غذایی سالم می تواند از بروز نقایص مادرزادی جلوگیری کند. آنچه مهم است این است که شما مواد مغذی کافی را از رژیم غذایی دریافت کنید تا کودک بتواند به شکلی سالم رشد کند. گنجاندن بادام زمینی در رژیم غذایی بارداری می تواند یکی از بهترین مواد غذایی باشد، زیرا بادام زمینی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مفید است.

از جمله خواص بادام زمینی برای بارداری این است، می تواند از رشد بهینه کودک حمایت کند و از همان ابتدا خطر نقایص مادرزادی را از بین ببرد (این به ویژه به دلیل محتوای غنی فولات در آن است). علاوه بر این، بادام زمینی حاوی مواد معدنی سالم مانند کلسیم و آهن است که می توانند استخوان های قوی را تضمین کنند و خطر ابتلا به کم خونی را از بین ببرند.

6-افزایش سطح انرژی

در دوران بارداری، زنان با افزایش هورمون‌ ها مواجه می‌شوند که در نهایت منجر به خستگی می گردد. علاوه بر این، نیاز به کالری افزایش می یابد و همراه با رشد کودک، ممکن است مادر سطح انرژی پایینی را تجربه کند. بادام زمینی را به عنوان یک تقویت کننده عالی انرژی توصیه می شود.

بادام زمینی حاوی چربی ها و پروتئین های سالم است، بدون ذکر ویتامین ها و مواد معدنی مفید. این یک میان وعده ایده آل برای مادر است. سطح انرژی را بالا می برد و این امکان را می دهد که مادر بدون رنج و عذاب، فعالیت های روزانه خود را انجام دهد.

7- تقویت حافظه

زنان باردار اغلب حافظه آنها مختل می شود (در طول دوران بارداری و کمی بعد از آن). اگر می خواهید حافظه خود را تقویت کنید و عملکرد شناختی خود را در دوران بارداری بهبود بخشید، بادام زمینی را در نظر بگیرید.

همانطور که قبلا ذکر شد، بادام زمینی سرشار از چربی های تک غیراشباع است که برای سلامت مغز بسیار مفید است. آنها همچنین حاوی ویتامین B3 یا نیاسین هستند که می تواند حافظه را تقویت کرده و همزمان تعدادی از عملکرد های شناختی را بهبود بخشد. علاوه بر این، بادام زمینی حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند رسوراترول است که می تواند خون بیشتری را به مغز برساند.

8-کمک به نوسانات خلقی

در دوران بارداری ممکن است مادر نوسانات خلقی را تجربه کند. این تغییرات در دوران بارداری طبیعی است و به راحتی می توان با یک میان وعده سالم مانند بادام زمینی آنها را در فاصله ای مطمئن نگه دارید.

بادام زمینی سرشار از اسیدهای آمینه ضروری مانند تریپتوفان است. این آمینو اسیدها به طور مستقیم در تولید سروتونین که به عنوان هورمون شادی نیز شناخته می شود، نقش دارند. وقتی بادام زمینی می خورید، در واقع با نوسانات خلقی ناشی از بارداری مبارزه می کنید و افسردگی را از خود دور می کنید.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از بی خطر بودن مصرف بادام زمینی در بارداری می توانید به مقاله 12 فایده خوردن بادام زمینی در بارداری و منع موارد مصرف آن مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

موارد بالا برخی از شگفت انگیزترین فواید خوردن بادام زمینی برای بارداری هستند. به مادران توصیه می شود که در تمام طول دوران بارداری خود از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنند و تغذیه ای با میوه ها و سبزیجات تازه، آجیل، مغز دانه ها، گوشت بدون چربی و … داشته باشند.

منابع:
مقاله 8 خاصیت شگفت انگیز بادام زمینی در بارداری

دسته بندی محصولات آموزش بادام زمینی, بارداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.