ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

انواع صابون گیاهی – 10 نمونه از بهترین گیاهان برای صابون گیاهی

Home  /   انواع صابون گیاهی – 10 نمونه از بهترین گیاهان برای صابون گیاهی
انواع صابون گیاهی

صابون گیاهی

بیشتر صابون های تجاری حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند برای پوست مضر باشند. استفاده از انواع صابون گیاهی طبیعی می تواند جایگزین خوبی باشد. صابون های گیاهی با استفاده از گیاهان طبیعی و مواد 100% طبیعی ساخته می شوند، که احتمال کمتری دارند که دارای اثرات مخرب باشند.

گیاهان موجود در این صابون ها دارای ویژگی های درمانی و شفابخشی هستند که فواید خاصی مانند تغذیه، استحکام، التیام بخش و مرطوب کننده را برای پوست ارائه می دهند. این صابون ‌ها همچنین حاوی روغن‌ های فوق ‌چرب، ویتامین E، آلوئه ورا و روغن ‌های ضروری هستند که همگی به سلامت پوست و سلامت کلی کمک می‌کنند.

برای خرید صابون زیتون فرابکر کاستیل زه راد می توانید به صفحه فروش صابون زیتون فرابکر کاستیل مراجعه فرمایید.

چرا صابون گیاهی را انتخاب کنیم؟

انواع صابون های گیاهی علاوه بر خواص پاک کنندگی، در درمان بیماری های مختلف پوستی نیز موثر هستند. این صابون ها حاوی گلیسیرین هستند که معمولاً در صابون های تجاری استفاده نمی شود. گلیسیرین به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند. علاوه بر این صابون های با کیفیت خوب، با استفاده از گیاهان طبیعی، روغن های گیاهی درجه غذایی، روغن های ضروری و سایر مواد طبیعی ساخته می شوند.

ترکیبات رایج انواع صابون گیاهی

برخی از ترکیبات رایجی که در ساخت این صابون ها استفاده می شود عبارتند از: روغن های ارگانیک زیتون، نارگیل، نخل، سویا، کرچک و بادام با افزودن کره کاکائو، کره شی، آلوئه ورا، ویتامین E و روغن های ضروری. این صابون ها حاوی هیچ گونه افزودنی، مصنوعی، پرکننده، تقطیر نفتی، مواد شیمیایی، رنگ یا فلز نیستند.

انواع مختلفی از گیاهانی که در ساخت این صابون ها استفاده می شود عبارتند از: بیدمشک، کامفری، اکالیپتوس، زوفا، جو دو سر، چنار، شبدر قرمز، رزماری و فندق.

انواع مختلف اسانس هایی که در ساخت انواع صابون گیاهی استفاده می شود عبارتند از:

  • روغن زیتون: سرشار از ویتامین E و به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست عمل کرده و حباب های ابریشمی تولید می کند.
  • روغن نارگیل: سرشار از خاصیت مرطوب کنندگی است و به ایجاد یک صابون سخت با حباب کمک می کند.
  • روغن پالم: برای حالت دادن به پوست مفید است و به ایجاد لایه محافظ کمک می کند.
  • روغن سویا: سرشار از ویتامین های A، E و K. دارای خواص آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندگی طبیعی خوبی است.
  • کره کاکائو: پوست خشک و ترک خورده را نرم و از آن محافظت می کند. این ماده یک نرم کننده فوق العاده است که در طی ساخت کاکائو و شکلات تولید می شود.

هنگام خرید انواع صابون گیاهی به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام انتخاب صابون گیاهی، مواد تشکیل دهنده را به دقت بررسی کنید. برخی از تولیدکنندگان صابون نیز ممکن است ادعا کنند که از مواد تشکیل دهنده مانند اسطوخودوس استفاده می کنند، در حالی که آنها در واقع از روغن معطر اسطوخودوس استفاده می کنند که همان اثر را ایجاد نمی کند. روغن معطر با اسانس ها یکسان نیست و اثر مشابهی نخواهد داشت. بسته به شرایط و حساسیت پوست فرد، می توان صابون های گیاهی مناسبی را انتخاب کرد.

اگر پوست خشکی دارید، باید میان انواع صابون گیاهی، صابونی را انتخاب کنید که با استفاده از بلغور جو دوسر و/یا عصاره آووکادو تهیه شده باشد. صابون های گیاهی ساخته شده برای پوست های خشک عموماً حاوی روغن های اسطوخودوس، نعناع فلفلی و نعناع هستند زیرا این مواد به خلاص شدن از شر خشکی های پوست کمک می کنند.

اگر پوست چرب دارید، باید به دنبال یک صابون گیاهی با روغن بادام یا صابون هایی باشید که از روغن گل همیشه بهار تهیه شده باشد. صابون های حاوی روغن چای نیز در درمان بیماری های پوستی چرب موثر هستند.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله 7 صابون گیاهی– صابون چگونه باعث تمیزی و پاکیزگی می شود؟ مراجعه فرمایید.

10 نمونه از بهترین گیاهان برای انواع صابون گیاهی

1-اسطوخودوس

اسطوخودوس تقریباً بهترین گیاه برای صابون سازی می باشد. رایحه سبک آن محبوب است و حس سبکی و آرامش را ایجاد می کند. این گیاه دارای خواص ضد باکتریایی است و می تواند به بهبود زخم ها کمک کند. اسطوخودوس همچنین به دلیل خواص آرامش بخش و استفاده از آن به عنوان یک خواب آور طبیعی شناخته شده است. علاوه بر این خاصیت لایه برداری دارد.

2-بابونه

بابونه نرم و معطر همچنین یک گیاه شفابخش ملایم است که بسیار تسکین دهنده می باشد. این گیاه می تواند به از بین بردن باکتری های روی پوست کمک کند.

3-گل همیشه بهار

گل همیشه بهار از خانواده گل ختمی است که می تواند به از بین بردن قرمزی پوست کمک کند. بسیاری از گیاهان پس از چند هفته در صابون تیره می شوند، اما صابون گیاهی گل همیشه بهار رنگ خود را برای مدت طولانی حفظ می کند.

4-بادرنجبویه

هنگامی که بادرنجبویه خشک می شود، مقداری از بوی لیمویی خود را از دست می دهد، اما با اینحال، در صابون خواص خود را حفظ می کند. تصور می شود بادرنجبویه ضد ویروسی است و در هنگام شستشو، میکروب ها را از بین می برد. این گیاه رنگ سبز تیره و لایه برداری کمی خشن تری نسبت به اسطوخودوس یا بابونه ایجاد می کند، در حالی که پوست را ساییده نمی کند.

5-ریشه گل ختمی

یکی از تسکین دهنده ترین گیاهان برای صابون، گیاهی ریشه گل ختمی است. وقتی گل ختمی پودر شود و در ساخت صابون استفاده شود، با خاصیت تسکین دهنده گی، پوست را به خوبی نرم می کند. خاصیت نرم کنندگی آن به تامین رطوبت پوست کمک می کند.

6-چنار

صابون تولید شده از این گیاه مانند ریشه گل ختمی تسکین دهنده است، اما رنگ سبز خوبی نیز دارد که به سرعت در صابون ها محو نمی شود.

7-نعناع

تقریباً تمام نعناع ها آنتی باکتریال و گزینه ای عالی برای صابون سازی هستند.

8-رزماری

شاید یکی از مفیدترین گیاهان دارویی در صابون سازی گیاهی رزماری باشد. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان و دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس است.. عصاره روغن رزماری یا ROE به عنوان نگهدارنده صابون و سایر محصولات مراقبت از بدن فروخته می شود.

9-گل سرخ

گلبرگ های رز بسیار نرم هستند و می توانند خاصیت نرم کنندگی به صابون بدهند. استفاده از گلبرگ های گل رز در صابون های گیاهی نه تنها می تواند پوست را نرم کند بلکه لایه برداری ملایمی نیز ایجاد می کند. گلبرگ های رز حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند که برای پوست نیز مفید است.

10-جو دوسر

بلغور جو دوسر، به طور گسترده در ساخت صابون گیاهی استفاده می شود. جو دوسر باعث لایه برداری می شود و در عین حال پوست را نرم می کند.

فواید انواع صابون گیاهی

  • مغذی: انواع صابون گیاهی حاوی مواد طبیعی هستند و این باعث می شود پوست شما مغذی باشد. همچنین آرامش، درمان و تسکین استرس را به پوست ارائه می دهد.
  • خواص درمانی: به دلیل خواصی مانند تسکین تنش و قدرت شفابخش صابون های گیاهی، فواید زیادی برای کسانی که به دنبال جوان سازی ذهن، بدن و روح هستند، وجود دارد.
  • معطر: صابون های گیاهی عطری دارند که آنها را بسیار خاص می کند. این صابون ها مجموعه ای از عناصر منحصر به فرد و عاری از رنگ و عطر مصنوعی است. علاوه بر این، صابون های شیمیایی دارای چربی حیوانی هستند و فاقد اسانس های عصاره گیاهی هستند که عطر طبیعی و مطبوع می دهد.
  • رهایی از بیماری های پوستی: صابون های گیاهی دست ساز فواید درمانی نیز دارند. کسانی که پوست حساس یا بیماری هایی مانند پسوریازیس یا اگزما دارند می توانند از صابون های دست ساز طبیعی کمک بگیرند. صابون گلیسیرین همچنین از پوست حساس و لطیف محافظت می کند و در صورت استفاده از صابون های گیاهی می توان مطمئن بود که محتوای گلیسیرین آن، نرمی و سلامت پوست را به ارمغان می آورد.
  • حفظ محیط زیست: این صابون ها به محیط زیست آسیب نمی رسانند زیرا حاوی مواد طبیعی و ارگانیک هستند.

منابع:
مقاله صابون گیاهی

مقاله 10 نمونه از بهترین گیاهان برای صابون گیاهی

دسته بندی محصولات آموزش صابون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.