ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

8 مرحله در تهیه کیک موز و کره بادام زمینی

Home  /   8 مرحله در تهیه کیک موز و کره بادام زمینی
کیک موز و کره بادام زمینی

کیک موز و کره بادام زمینی

این کیک لذیذ که با چیپس های شکلاتی کوچک پر شده و روی آن با کره بادام زمینی لذیذ پوشانده شده، یک دسر خوشمزه و میان وعده ای عالی برای مناسبت های مختلف است. این کیک سالم و مغذی با مواد اولیه در دسترس تهیه می شود و طرز پخت آن بسیار آسان است. در این مقاله به بررسی طرز تهیه این کیک خوشمزه می پردازیم.

برای خرید کره بادام زمینی می توانید به بخش فروش کره بادام زمینی هتمت مراجعه فرمایید.

مواد لازم برای تهیه کیک موز و کره بادام زمینی

  • 3 عدد موز متوسط خیلی رسیده، له شده (1 ¼ فنجان موز خیلی رسیده له شده)
  • 4 عدد تخم مرغ بزرگ، در دمای اتاق
  • ¾ فنجان کره بادام زمینی خامه ای طبیعی (فقط بادام زمینی و نمک به عنوان مواد تشکیل دهنده)
  • 2 قاشق چای خوری عصاره وانیل
  • 2 فنجان آرد بادام بسیار ریز
  • ½ فنجان آرد نارگیل
  • 1 قاشق چای خوری جوش شیرین
  • 1/2 قاشق چای خوری نمک
  • 1 فنجان مینی چیپس شکلات، در صورت تمایل بدون لبنیات

مواد لازم برای خامه کیک:

  • ½ فنجان کره، در دمای اتاق (یا کره گیاهی)
  • ½ فنجان کره بادام زمینی خامه ای طبیعی (فقط بادام زمینی + نمک)
  • پودر قند 2 پیمانه
  • 1 قاشق چای خوری وانیل
  • 2 الی 3 قاشق غذا خوری شیر بادام شیرین نشده (یا شیر دلخواه) تا فراستینگ خامه ای شود.

برای تزیین کیک:

مینی چیپس شکلاتی در اطراف لبه های کیک

دستورالعمل پخت کیک موز و کره بادام زمینی

  1. فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. کف سه قالب کیک گرد را با کاغذ روغنی بپوشانید. کاغذ روغنی و کناره های تابه را با اسپری پخت نچسب اسپری کنید. باید از کاغذ روغنی استفاده کنید وگرنه کیک احتمالا می چسبد.
  2. در یک کاسه بزرگ، موز له شده، تخم مرغ، کره بادام زمینی و عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.
  3. در یک کاسه بزرگ، آرد بادام، آرد نارگیل، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید. کنار بگذارید. مواد خشک را به مواد خیس اضافه کنید و با قاشق چوبی مخلوط کنید تا خوب مخلوط شوند. شکلات چیپسی های کوچک را به خمیر اضافه کنید.
  4. خمیر را به طور مساوی بین تابه ها تقسیم کنید و با کفگیر پخش کنید تا رویه آنها صاف شود. برای مدت زمان 25 تا 35 دقیقه بگذاری تا بپزد. کیک ها زمانی پخته می شوند که یک تستر مثل یک خلال دندان، از داخل کیک تمیز بیرون بیاید یا فقط چند خرده خرده به آن متصل شده باشد.
  5. سپس قبل از اینکه کیک را از قالب خارج کنید، اجازه دهید کاملا خنک شود. این خیلی مهم است که قبل از برش، کیک باید به دمای اتاق برسد. کیک ها را می توان یک روز قبل درست کرد و در صورت تمایل در یخچال نگهداری کرد.
  6. برای درست کردن خامه کیک موز و کره بادام زمینی، در کاسه همزن برقی، کره نرم شده و کره بادام زمینی را اضافه کنید و با همزن بزنید تا سبک و پف کند. پودر قند، وانیل و 2 قاشق غذا خوری شیر بادام را اضافه کنید. ابتدا آهسته بزنید، سپس سرعت را به بالا افزایش دهید و تقریباً دو دقیقه بزنید. فراستینگ باید خوب و خامه ای باشد، اگر می خواهید بیشتر خامه ای شود، یک قاشق غذا خوری شیر بادام اضافه کنید و دوباره هم بزنید.
  7. اکنون زمان آن است که کیک را با خامه بپوشانید. حدود 1-2 قاشق غذا خوری از خامه را روی کیک قرار دهید و پخش کنید. کیک بعدی را روی لایه اول گذاشته و حدود ½ فنجان خامه را بین هر لایه اضافه کنید، این کار را با هر کیک تکرار کنید.
  8. سپس روی و کناره های کیک را با باقیمانده فراستینگ آغشته کنید. قبل از اینکه فراست را تمام کنید به مدت 10-15 دقیقه کیک را در یخچال قرار دهید. این کار برای این است که خرده های کیک به این لایه خامه ای بچسبند و نه لایه اصلی.

روش نگهداری کیک موز و کره بادام زمینی بدین شکل است که می توان آن را به مدت 5 تا 7 روز در یخچال نگهداری کرد و برای اطمینان از تازگی و عدم جذب بوی سایر مواد غذایی، روی آن را بپوشانید.

برای آگاهی از طرز تهیه کیک بادام زمینی می توانید به مقاله کیک بادام زمینی – دستور پخت 2 کیک با بادام زمینی مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

کیک موز و کره بادام زمینی یه دسر لذیذ و خوشمزه است که می توان از آن به عنوان یک میان وعده سالم و مغذی در مناسبت های مختلف استفاده نمود. این کیک دارای خواص فراوان و ارزش غذایی بالایی است که با مواد اولیه قابل دسترس، می توان آن را تهیه نمود.

منابع:
مقاله کیک موز و کره بادام زمینی

دسته بندی محصولات آموزش کره بادام زمینی, دستور پخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.