ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

7 فایده شگفت انگیز کره کنجد در بارداری برای مادر و جنین

Home  /   7 فایده شگفت انگیز کره کنجد در بارداری برای مادر و جنین
کره کنجد در بارداری

کره کنجد در بارداری

اگر باردار هستید، باید در انتخاب غذای خود بسیار مراقب باشید زیرا آنچه می خورید بر سلامت شما و همچنین سلامت کودک شما تأثیر می گذارد. بنابراین مهم است که غذا های سالم را انتخاب کنید. در دوران بارداری توصیه های زیادی از مصرف انواع میوه ها و سبزیجات وجود دارد، اما در مورد گیاهان و کره ها چطور؟ به عنوان مثال، آیا می توانید کره کنجد را در رژیم غذایی بارداری خود بگنجانید؟ آیا این کره برای شما و کودکتان مضر هستند یا مفید هستند؟

برای خرید حلوا ارده کنجد اردکان می توانید به بخش فروش حلوا ارده کنجدی هتمت مراجعه فرمایید.

آیا خوردن کره کنجد در بارداری بی خطر است؟

کره های کنجد برای مصرف در دوران بارداری بی خطر هستند. در هند، بسیاری از مردم بر این باورند که کره‌ کنجد یک ماده غذایی با طبع گرم است و گرمای بدن را افزایش می‌دهد که می تواند تعادل طبیعی بدن را بر هم بزند. برخی افراد همچنین بر این باورند که خوردن غذا های گرما زا مانند کره کنجد در بارداری می تواند منجر به سقط جنین یا زایمان زودرس شود.

با این حال، هیچ مدرک علمی برای تایید این موضوع وجود ندارد. برعکس، دانه ها و کره‌ کنجد سرشار از مواد مغذی ضروری مانند آهن، پروتئین، فیبر، کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستند که هم برای مادر و هم برای جنین مفید هستند. اما اکثر پزشکان توصیه می کنند که خانم باردار از مصرف آنها در سه ماهه اول خودداری کند، زیرا می تواند باعث ایجاد حالت تهوع در مادران گردد.

ارزش غذایی کنجد

دانه های کنجد با مواد مغذی ضروری مختلف غنی شده‌اند و مصرف آنها در دوران بارداری می ‌تواند برای مادر و جنین مفید باشد. کره کنجد منبع عالی آهن، کلسیم و فیبر هستند. در واقع هر 10 گرم دانه کنجد تقریباً مقادیر زیر از هر ماده مغذی را دارد:

  • پروتئین 2 گرم
  • فیبر 1 گرم
  • کربوهیدرات 2 گرم
  • چربی 4 گرم
  • کلسیم 89 میلی گرم
  • آهن 1.3 میلی گرم
  • کالری 51

سایر مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و ویتامین های B به مقدار کمی در دانه های کنجد وجود دارند.

فواید خوردن کره کنجد در بارداری

کره کنجد در بسیاری از نقاط جهان به عنوان یک ماده غذایی فوق العاده غنی در نظر گرفته می شود. این کره می توانند مواد مغذی زیادی را ارائه دهند که برای یک زن باردار و کودک او ضروری است. برخی از فواید خوردن کره کنجد در دوران بارداری در زیر ذکر شده است:

1-رشد جنین

کره کنجد به عنوان یک بسته کامل از مواد مغذی حاوی آهن، کلسیم و ویتامین ها هستند که همگی برای رشد جنین ضروری هستند. کره‌های کنجد سرشار از ویتامین‌های B مانند ریبوفلاوین، نیاسین، تیامین و پیریدوکسین هستند که همگی رشد مناسب جنین را تضمین می‌کنند. علاوه بر این منبع بسیار خوبی از پروتئین و اسید های آمینه است که برای رشد مناسب جنین مورد نیاز است.

2-جلوگیری از یبوست مادران

کره کنجد که منبع غنی فیبر است، می تواند به هضم غذا در دوران بارداری کمک کند. یبوست یک مشکل رایج در دوران بارداری است. اگر یبوست و سایر مشکلات مربوط به دستگاه گوارش دارید، می توانید برای جلوگیری از یبوست، کره کنجد بخورید.

3-کاهش سطح کلسترول

کره کنجد حاوی اسید اولئیک است که می تواند سطح کلسترول بد یا سطح LDL شما را پایین نگه دارد و سطح کلسترول خوب یا HDL شما را بهبود بخشد. این یک پروفایل لیپیدی خوب را تضمین می کند.

4-تقویت سیستم ایمنی

کره کنجد حاوی ویتامین C است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و از بیماری ها و میکروب ها جلوگیری کند. در دوران بارداری، قدرت ایمنی بدن مادر پایین خواهد بود، بنابراین ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به عفونت ها و بیماری ها باشند. اما می توان با خوردن کره کنجد از این عفونت ها جلوگیری کنید. مصرف کنجد می تواند از سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کند.

5-حفظ سلامت دهان و دندان

کلسیم یک ماده مغذی مهم برای سلامت دهان و دندان در دوران بارداری است. و کره کنجد که منبع عالی کلسیم است، که با خوردن آن می توان از دندان ها و استخوان ها در بارداری مراقبت کرد. این کره همچنین می توانند به رشد سالم کودک شما کمک کنند.

6-جلوگیری از نقص لوله های عصبی

از آنجایی که کره‌های کنجد حاوی اسید فولیک هستند، خوردن آن در دوران بارداری می‌تواند به جلوگیری از نقص لوله‌های عصبی در نوزادان کمک کند.

7-افزایش انرژی و کاهش استرس

همچنین اعتقاد بر این است که خوردن کره کنجد باعث افزایش انرژی و کاهش استرس و ضعف ذهنی می شود. کره کنجد منبع غنی آهن است که می تواند اطمینان حاصل کند که کودک شما در دوران بارداری اکسیژن کافی دریافت می کند.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله کره کنجد – 8 فایده باورنکردنی کره کنجد برای بدن! مراجعه فرمایید.

چگونه کره کنجد را در رژیم غذایی خود بگنجانید؟

از آنجایی که کره کنجد و دانه های کنجد سرشار از مواد مغذی ضروری هستند، یک افزودنی سالم به رژیم غذایی مادر خواهند بود. در اینجا نحوه گنجاندن آنها در رژیم های غذایی آورده شده است:

  • کره های کنجد را به صبحانه خود اضافه کنید. می توانید آن را به کاسه غلات داغ خود اضافه کنید یا همراه با نان میل نمایید.
  • می‌توانید کره‌کنجد را در سالاد و مواد غذایی سرخ شده اضافه کنید تا کمی ترد و آجیلی بیشتر شود.
  • می توانید کره کنجد را همراه با سبزیجات میل کنید.
  • می توانید دانه های کنجد را به روی غذاهای گیریل شده یا سبزیجات پخته بپاشید.
  • می توانید کنجد را تفت دهید و از آن برای تزیین غذا های مختلف استفاده کنید.
  • می توانید کنجد را به انواع سوپ اضافه کنید.

خطرات مرتبط با مصرف کره کنجد در بارداری

خوردن کنجد برای زن باردار ضرری ندارد. با اینحال اثرات کره کنجد در دوران بارداری می تواند متفاوت باشد. اگر حالت تهوع دارید، صبر کنید تا حالت تهوع شما برطرف شود. و اگر بعد از مصرف کنجد دچار ناراحتی معده شدید، باید از خوردن آن خودداری کنید. بهتر است قبل از گنجاندن کره کنجد در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

منابع:
مقاله خوردن کره کنجد در بارداری بی خطر است؟

دسته بندی محصولات آموزش ارده کنجد, بارداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.