ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

کره بادام زمینی چاق کننده نیست! – 4 روش برای لاغر شدن با کره بادام زمینی

Home  /   کره بادام زمینی چاق کننده نیست! – 4 روش برای لاغر شدن با کره بادام زمینی
کره بادام زمینی چاق کننده

آیا کره بادام زمینی چاق کننده است؟

کره بادام زمینی یک میان وعده سرشار از مواد مغذی است که با غذا های شور و شیرین به خوبی سازگار است. اگرچه کره بادام زمینی جایگاه ویژه ای نزد اکثر مردم دارد، اما ممکن است از خود بپرسیم که آیا کره بادام زمینی چاق کننده است؟ در حالی که برخی استدلال می کنند که محتوای کالری و چربی بالای آن می تواند منجر به افزایش وزن شود، برخی دیگر می گویند که دوز بالای پروتئین آن می تواند به مدیریت وزن کمک کند. در این مقاله به بررسی چگونگی تاثیر کره بادام زمینی برای کاهش وزن می پردازیم.

برای خرید کره بادام زمینی آستانه می توانید به بخش فروش کره بادام زمینی هتمت مراجعه فرمایید.

چگونه کره بادام زمینی موجب کاهش وزن می شود؟

1- کاهش اشتها

کره بادام زمینی چاق کننده نیست بلکه به دلیل پتانسیل کاهش اشتها می تواند منجر به کاهش و کنترل وزن شود. در یک مطالعه سه وعده غذایی بر روی 15 زن چاق، کسانی که 42.5 گرم (حدود 3 قاشق غذاخوری) کره بادام زمینی را به صبحانه خود اضافه کردند، به طور قابل توجهی سیری بیشتری را تجربه کردند و تمایل کمتری به خوردن بیشتر در مقایسه با گروه کنترل داشتند. از سوی دیگر برخی از مطالعات مصرف بادام زمینی و آجیل های درختی را با افزایش متابولیسم به روشی که از کنترل وزن پشتیبانی می کند، مرتبط می دانند.

2-پروتئین باعث سیری و از دست دادن چربی می شود

محتوای پروتئین بالای کره بادام زمینی به کاهش اشتها کمک می کند. تقریباً 17 درصد از کالری کره بادام زمینی از پروتئین تأمین می شود و یک وعده 2 قاشق غذاخوری (32 گرم) حدود 8 گرم را فراهم می کند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف پروتئین کافی می تواند احساس سیری را افزایش داده و به طور بالقوه میل فرد را به ادامه خوردن غذا را کاهش دهد که این به نوبه خود، می تواند باعث کاهش وزن شود.

خوردن پروتئین کافی برای حفظ توده عضلانی در طول تلاش های کاهش وزن نیز مهم است، زیرا ماهیچه برای حفظ قدرت و انرژی مهم است. در صورت از دست دادن بیش از حد عضله، متابولیسم بدن فرد کند شده و ادامه کاهش وزن را دشوارتر می کند. گنجاندن غذاهای غنی از پروتئین، مانند کره بادام زمینی، در یک رژیم کم کالری ممکن است باعث کاهش چربی بیشتر از همان رژیم شود.

3- حفظ و کنترل وزن

اگرچه بادام زمینی یک غذای پرچرب و پر کالری است، اما آنطور که انتظار می رود با افزایش وزن مرتبط نیست. کره بادام زمینی چاق کننده نیست، در واقع اکثر تحقیقات موجود نشان می دهد که رژیم های غذایی غنی از بادام زمینی و آجیل درختی نسبت به رژیم هایی که آنها را حذف می کنند، در کنترل وزن موثرترند. علاوه بر این، افرادی که به طور منظم بادام زمینی و کره بادام زمینی مصرف می کنند، نسبت به افرادی که مصرف نمی کنند، BMI کمتری دارند.

برخی از کارشناسان معتقدند که این، به روش منحصر به فرد متابولیزه شدن کره بادام زمینی مربوط می شود. از آنجایی که کالری آجیل و کره های آنها ممکن است به طور کامل جذب نشود، ممکن است منجر به کالری مازادی نشود که در غیر این صورت باعث افزایش وزن می شود.

4-مقدار کالری متراکم

یکی از دلایل اصلی پرهیز از کره بادام زمینی در رژیم ‌های غذایی، کالری و چربی بالای آن است. اعتقاد عموم بر این است که کره بادام زمینی چاق کننده است. این امر به دلیل کالری زیادی است که دارد و در هر وعده 2 قاشق غذاخوری (32 گرمی) نزدیک به 200 کالری دارد. علاوه بر این، بیش از 75 درصد از این کالری ها از چربی می آید. زمانی که کالری بیشتری نسبت به کالری که می سوزانید مصرف می کنید، افزایش وزن رخ می دهد. به همین دلیل است که کنترل کالری یکی از اصول اصلی تقریباً هر رژیم کاهش وزن است.

با این حال، هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام غذاها را در رژیم غذایی خود بگنجانید، باید بیشتر از کالری ارزش غذایی محصول را در نظر بگیرید. کره بادام زمینی همچنین پروتئین، فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را تامین می کند که همگی باعث سلامتی می شوند.

از آنجایی که کره بادام زمینی کالری با کیفیت و غنی از مواد مغذی را تامین می کند، 200 کالری کره بادام زمینی نسبت به 200 کالری از یک غذای فوق فرآوری شده “رژیمی” تاثیر مثبت بیشتری بر سلامتی دارد.

البته این بدان معنا نیست که می توانید هر چقدر کره بادام زمینی را که می خواهید بخورید. اگر شروع به خوردن مقدار زیادی کره بادام زمینی بدون در نظر گرفتن کالری اضافی کنید، ممکن است مانع تلاش های خود برای کاهش وزن شوید. رژیم غذایی باید متناسب با ترجیحات و نیاز های غذایی فرد باشد. خوردن کره بادام زمینی در کنار سایر غذاهای مغذی کاملاً سالم است البته تا زمانی که از کالری مورد نیاز خود فراتر نروید.

اضافه کردن کره بادام زمینی به رژیم غذایی برای لاغری

اگر می خواهید بدون ترک کره بادام زمینی وزن کم کنید، چند استراتژی ساده می تواند کمک زیادی به شما کند. اندازه گیری اندازه وعده ها می تواند به شما کمک کند میزان مصرف کره بادام زمینی را پیگیری کنید. به این ترتیب، می توانید مطمئن شوید که به اهداف کالری یا درشت مغذی خود پایبند هستید. همچنین ممکن است مجبور شوید غذای دیگری را حذف کنید تا در پارامترهای برنامه غذایی خود باقی بمانید.

به عنوان مثال، می توانید کره بادام زمینی را با مواد مغذی کمتری روی نان تست، مانند ژله یا کره، جایگزین کنید.
کره بادام زمینی به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود. مدیریت وزن پیچیده است و نیاز به یک رویکرد چند رشته ای دارد. برای دستیابی به موفقیت باید چندین تنظیم رژیم غذایی و سبک زندگی را انجام داد.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از رابطه کره بادام زمینی و افزایش وزن می توانید به مقاله تاثیر کره بادام زمینی بر چاقی – 10 روش خوردن کره بادام زمینی برای افزایش وزن! مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

کره بادام زمینی چاق کننده نیست. با اینکه کالری بالایی دارد، اگر در حد اعتدال مصرف نشود، می تواند منجر به دریافت کالری اضافی شود. با این حال، هنوز هم یک ماده غذایی با کیفیت بالا است که مواد مغذی متعددی را فراهم می کند. کره بادام زمینی می تواند باعث حفظ وزن، سیری و کاهش اشتها شود.

با اینکه کالری آن بیشتر از چربی است، چربی های موجود در آن سالم هستند. همچنین سرشار از مواد مغذی مهم دیگر از جمله پروتئین، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. کره بادام زمینی مطمئناً جایگاهی در یک رژیم غذایی کاهش وزن سالم دارد، ممکن است لازم باشد میزان مصرفی کالری و درشت مغذی های خود را کنترل کرده تا در مسیر درست رژیم لاغری بمانید.

منابع:
مقاله کره بادام زمینی برای کاهش وزن: خوب یا بد؟

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش کره بادام زمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.