مشاهده کنید:

چگونه کره بادام زمینی خانگی درست کنیم؟ معرفی 4 نکته در تهیه کره بادام زمینی

Home  /   چگونه کره بادام زمینی خانگی درست کنیم؟ معرفی 4 نکته در تهیه کره بادام زمینی
کره بادام زمینی خانگی

کره بادام زمینی

احتمالا همه از فواید بسیار زیاد کره بادام زمینی برای سلامت بدن و انرژی بخشی آن با خبر هستند. تهیه ‌ی یک کره بادام زمینی خانگی فوق العاده نیاز به بادام زمینی مرغوب و درجه یک دارد. اندازه این بادام‌ ها می تواند متوسط یا بزرگ باشد که در کنار طعم دلنشین، روغن مناسبی هم در خود به شکل نهفته داشته باشد.

تهیه کره بادام زمینی خانگی

به صورت کلی این فرایند به قسمت ‌های زیر تقسیم می شود:

  • تهیه بادام زمینی درشت یا متوسط درجه ۱ و مرغوب
  • در صورت نیاز، حرارت دادن بادام زمینی‌ ها جهت تردی
  • پوست کندن بادام زمینی ‌ها (شاید سخت ترین مرحله فرایند)
  • فرایند کره سازی به وسیله‌ی میکسر یا غذا ساز

تهیه بادام زمینی مرغوب

بادام زمینی های انتخابی برای تهیه کره بادام زمینی خانگی، باید ترد و بو داده باشد. برای سالم تر بودن کره بادام زمینی از بادام زمینی های بی نمک و یا دو آتیشه استفاده کنید.


برای خرید بادام زمینی اعلا آستانه می توانید به بخش فروش محصولات بادام زمینی هتمت مراجعه فرمایید.

پوست کندن بادام زمینی در فرایند تهیه کره بادام زمینی خانگی

در مرحله ‌ی پوست کندن می‌توان از دست استفاده کرد و به ساده ترین شکل پوست بادام ‌ها را گرفت. راه ‌های دیگری نیز وجود دارد تا اگر حجم بادام ها زیاد بود، بتوان از این راهکار‌های محلی و پر کاربرد استفاده کرد. یکی از راه ‌ها این است که با انتخاب صافی مناسب بادام زمینی‌ ها را با پوست در آن ریخت و با دستمالی به شکل دورانی مداوم، بادام زمینی ‌ها را به صافی فشار داد.

در این صورت پوست بادام زمینی‌ ها جدا شده، پودر شده و از طریق منافذ صافی به ظرف زیرین ریخته می‌شود.

راه دیگری که عموما استفاده می‌شود استفاده از یک کانتینر یا ظرف های درب دار است، با ریختن میزان زیادی از بادام در ظرف سعی کنید فضای مناسبی برای هم زدن و تکان خوردن بادام زمینی‌ها بگذارید، سپس با تکان دادن ظرف با شدت بسیار زیاد، با به هم سابیده شدن بادام‌ زمینی‌ها میزان زیادی از پوست بادام‌ زمینی‌ها از آن جدا می‌شوند که می‌توانید به راحتی بادام زمینی‌ها را از پوست‌های کنده شده جدا کنید.

این روش نسبت به روش قبلی بازدهی کمتری دارد اما نسبت به روش اول از سرعت بیشتری برخوردار است.

کره سازی بادام زمینی خانگی

فرایند کرم سازی (کره سازی) بادام زمینی به وسیله‌ ی میکسر یا غذاساز (به طور مثال مولینکس) انجام می‌پذیرد. با اضافه کردن میزان قابل توجهی از بادام‌ زمینی ‌ها به محفظه‌ی میکسر، فرایند را آغاز نموده و با فشار دادن دکمه روشن دستگاه، بادام‌ زمینی‌ ها را خرد و له می کند.

برای عدم آسیب رساندن به دستگاه میکسر، با توجه به داغ شدن تیغ ‌ها و دستگاه، هر ۱۵ – ۲۰ ثانیه، چند ثانیه به میکسر استراحت بدهید. سپس بعد از ۲ تا ۴ بار تکرار این فرایند محفظه را برداشته و با دست خود به آن ضربه بزنید یا به وسیله‌ی قاشق بادام زمینی‌هایی که به دیواره چسبیده اند را به وسط محفظه هدایت کنید، این کار باعث یک دست شدن کره بادام زمینی می شود.

سپس مرحله پیشین را مجدد تکرار کرده و ۱۵ – ۲۰ ثانیه به له کردن بادام زمینی ‌ها بپردازید، با انجام مجدد همین فرایند، به مرحله ‌ای خواهید رسید که کره بادام زمینی خانگی به شکل یک مایع ویسکوز یا غلیظ در غذاساز هم می‌خورد. از این مرحله به بعد هرچه بیشتر ادامه دهید، کره بادام زمینی شما از حالت کرانچی به حالت کرمی تغییر حالت می‌دهد. بسته به سلیقه خود میزان کرم بودن یا کرانچی بودن کره بادام زمینی را تنظیم کنید.

این کره بادام زمینی خانگی را می توان به همراه، مربا (آلبالو، توت فرنگی و …)، عسل یا شیره انگور (قرمز) مخلوط کرد تا طعم شیرین لذت بخشی به طعم آجیلی بادام زمینی اضافه شود. پیشنهاد هتمت نسبت ۱ به ۴ شیرین کننده به کره بادام زمینی است. ولی بسته به ذائقه خود، می توانید میزان شیرینی آن را کم یا زیاد کنید.

ارزش غذایی و کالری موجود در کره بادام زمینی

مجله‌ی healthline در این باره از فواید بسیار زیاد کره بادام زمینی در رژیم غذایی می‌گوید و کره بادام زمینی را منبع بسیار خوبی برای پروتئین معرفی می‌کند. اطلاعات تغذیه ای زیر توسط USDA (The United States Department of Agriculture) برای 2 قاشق غذاخوری (32 گرم) کره بادام زمینی کرمی (یا کرانچی) با نمک به عنوان مواد افزودنی، ارائه می شود.

  • کالری: 190
  • چربی: 16 گرم
  • سدیم: 140 میلی گرم
  • کربوهیدرات: 8 گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • قندها: 3 گرم
  • پروتئین: 7 گرم

اگرچه کره بادام زمینی نسبتاً غنی از پروتئین است، اما به میزان کافی دارای اسید آمینه ضروری متیونین نیست. بادام زمینی از خانواده حبوبات (مانند لوبیا، نخود فرنگی و عدس) است. پروتئین حبوبات در مقایسه با پروتئین حیوانی دارای میزان کمتری از متیونین و سیستئین است.

کمبود متیونین معمولاً با کمبود کلی پروتئین یا برخی بیماری ‌ها همراه است. کمبود متیونین در افرادی که به طور کلی از سلامت کامل برخوردار هستند بسیار نادر است. از طرفی تحقیقات عمده‌ای صورت گرفته است که مصرف کم متیونین باعث افزایش عمر شده و مزایای سلامتی زیادی دارد، البته این آزمایش‌ها تا کنون بر روی موش و خرگوش انجام گرفته و آزمایشات از لحاظ آماری به جواب قطعی برای انسان نرسیده اند.

برای مطالعه بیشتر جهت اطلاع از فواید کره بادام زمینی می توانید به مقاله” 8 خاصیت کره بادام زمینی – آیا کره بادام زمینی چاق کننده است؟” مراجعه فرمایید.

به عنوان نکته‌ای اضافی می‌توان اشاره کرد به دیگر مواد مغذی کره بادام زمینی، در زیر لیستی کوتاه از این مواد مغذی (بر مبنای ۳۲ گرم کره بادام زمینی) آورده شده است.

  • مس: 43٪ از RDI
  • فولات: 20٪ از RDI
  • آهن: 22 % از RDI
  • منیزیم: 14 % از RDI
  • منگنز: 28 % از RDI
  • پتاسیم: 18 % از RDI
  • ویتامین B1 (تیامین): 17 % از RDI
  • ویتامین B3 (نیاسین): 25 % از RDI
  • ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک): 11 % از RDI
  • ویتامین B6 (پیریدوکسین): 9 % از RDI
  • ویتامین E: ۱۸ % از RDI
  • روی: 10٪ % RDI

همانطور که مشاهده کردید کره بادام زمینی منبع بسیار غنی‌ از ویتامین‌ های B است.

منابع:

مقاله کره بادام زمینی برای سلامتی مفید است یا خیر؟

مقاله ارزش غذایی و فواید کره بادام زمینی

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش بادام زمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason