ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

9 خاصیت کره بادام زمینی با شیره خرما

Home  /   9 خاصیت کره بادام زمینی با شیره خرما
کره بادام زمینی با شیره خرما

کره بادام زمینی با شیره خرما

کره بادام زمینی با شیره خرما یک میان وعده مغذی و لذیذ است که دارای ارزش غذایی بالا و خواص منحصربفردی می باشد. در تهیه این محصول از هیچگونه ماده افزودنی مثل نمک، شکر، روغن افزوده، اسانس، مواد نگهدارنده استفاده نمی شود و یک ماده غذایی سالم و ارگانیک است. شیره خرمای موجود در این کره، دارای شاخص گلیسمی (GI) پایین و محتوای فروکتوز کمتری نسبت به سایر شیرین کننده ها است. در این مقاله به بررسی خواص کره بادام زمینی با شیره خرما می پردازیم.

برای خرید کره بادام زمینی با شیره انگور می توانید به بخش فروش محصولات بادام زمینی هتمت مراجعه فرمایید.

آیا مصرف کره بادام زمینی با شیره خرما باعث کاهش وزن و لاغری می شود؟

انواع کره های آجیل می توانند برای کاهش وزن عالی باشند البته در صورتیکه به میزان درست مصرف شوند. کره بادام زمینی با شیره خرما نیز ازین قاعده مستسنی نیست. مصرف این کره باعث ایجاد حس سیری می شود که در نتیجه به خوردن کمتر غذا و کاهش وزن منجر می شود. علاوه بر این به دلیل شیرینی شیره خرما، سرعت قند خون و انسولین بدن را افزایش می دهند و فیبر موجود در آن کمک می کند تا انرژی طولانی مدتی داشته باشد.

لازم به ذکر است مانند هر غذایی که حاوی شکر است (و کالری آن بیشتر است)، مصرف مقادیر نامحدود قند طبیعی مانند نوع خرما نیز، می تواند باعث افزایش وزن شود. پس در میزان مصرف آن برای کاهش وزن دقت کنید.

9 خاصیت ثابت شده کره بادام زمینی با شیره خرما

کره بادام زمینی با شیره خرما ارزش غذایی بالا و خواص بیشماری برای بدن به همراه دارد. از جمله فواید این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-کاهش خطر بیماری های مزمن

کره بادام زمینی با شیره خرما منبع غنی از ترکیبات گیاهی محافظ است که خواص آنتی اکسیدانی دارد. اینها شامل پلی فنول ها، کاروتنوئیدها و لیگنان ها هستند که نشان داده شده است که به مدیریت خطر بیماری مزمن کمک می کنند.

2-حفظ سلامت روده

از خواص کره بادام زمینی با شیره خرما می توان به حفظ سلامت روده اشاره کرد. فیبر نقش مهمی در سلامتی و کمک به حفظ میکروبیوم روده دارد که منجر به حفظ سلامتی طولانی مدت روده می گردد. مصرف شیره خرما، سرطان روده بزرگ را به دلیل محتوای بالای فیبر و پلی فنول آن کاهش می دهد.

3-حفظ سلامت استخوان

کره بادام زمینی با شیره خرما منبع مواد معدنی دوستدار استخوان از جمله فسفر، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است. آنها همچنین منبع ویتامین K هستند که برای داشتن استخوان های سالم و قوی مورد نیاز است.

4-تسهیل زایمان طبیعی

گنجاندن شیره خرما و کره بادام زمینی با شیره خرما در رژیم غذایی چند هفته آخر بارداری، ممکن است باعث گشاد شدن دهانه رحم شود و نیاز به زایمان القایی را کاهش دهد. همچنین تصور می شود که آنها در کاهش طول مدت زایمان مفید هستند. اعتقاد بر این است که ترکیبات موجود در این محصول اثرات اکسی توسین، هورمونی که در انقباضات زایمان نقش دارد، تقلید می کند.

5- خواص ضد سرطانی

شیره خرما آنتی اکسیدان های مختلفی را فراهم می کند از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند که ممکن است باعث واکنش های مضر در بدن شده و منجر به بیماری شوند. پتانسیل آنتی اکسیدان های این کره، در کاهش خطر دیابت، بیماری های قلبی، بیماری آلزایمر و انواع خاصی از سرطان می باشد.

6-حفظ سلامت مغز

خوردن کره بادام زمینی با شیره خرما ممکن است به بهبود عملکرد مغز کمک کند. شیره خرما خرما برای کاهش نشانگرهای التهابی مانند اینترلوکین 6 (IL-6) در مغز مفید است. سطوح بالای IL-6 با خطر بالاتر بیماری های عصبی مانند آلزایمر مرتبط می باشد.

7-کنترل قند خون

کره بادام زمینی با شیره خرما به دلیل داشتن شاخص گلیسمی پایین، فیبر و آنتی اکسیدان ها، پتانسیل کمک به تنظیم قند خون را دارد. بنابراین، خوردن آنها ممکن است برای مدیریت دیابت مفید باشد.

8-درخشش طبیعی پوست

به گفته متخصصان، مصرف روزانه مقداری کره بادام زمینی با شیره خرما، پوستی درخشان را تضمین می کند. شیره خرما که منبع خوبی از ویتامین C و D است که کیفیت پوست را بهبود می بخشد و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد. علاوه بر این به کاهش علائم پیری کمک می کند.

9-تقویت رشد مو

فواید شیره خرما همچنین کره بادام زمینی با شیره خرما برای مو بسیار زیاد است. بافت ضخیم و صاف برای مو یکی از مزایایی است که با مصرف منظم شیره خرما به دست می آورید. تمام مواد مغذی مورد نیاز فولیکول های مو برای عملکرد صحیح را فراهم می کند و موها را حجیم می کند. مقادیر بالای آهن و فولات موجود در این کره می تواند فولیکول های مو را از درون تقویت کرده و ریزش مو را کاهش دهد.

آیا مصرف کره بادام زمینی با شیره خرما برای همه بی خطر است؟

برخی از افراد ممکن است به خرما یا بادام زمینی حساسیت داشته باشند و علاوه بر این، ترکیباتی به نام سولفیت موجود در این کره ممکن است برای برخی از افراد حساس، علائم آلرژیک ایجاد کند. واکنش خفیف ممکن است شامل علائمی مانند خارش دهان یا زبان، عطسه یا آبریزش بینی باشد.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از فواید کره بادام زمینی با شیره انگور می توانید به مقاله خواص کره بادام زمینی با شیره انگور – 13 فایده کره بادام زمینی با شیره انگور بر سلامتی مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

کره بادام زمینی یک میان وعده لذیذ و مغذی است که با خواص آن با انواع شیرین کننده های طبیعی مثل شیره خرما و شیره انگور، بیشتر می شود. این ماده غذایی سرشار از چندین ماده مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان هستند که همگی فواید سلامتی مهمی از بهبود هضم تا کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری ها را داشته باشند.

منابع:

مقاله فواید سلامتی کره بادام زمینی با شیره انگور

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش کره بادام زمینی, آموزش کره بادام زمینی با شیره انگور, آموزش کره بادام زمینی با شیره خرما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.