ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

از ۰ تا ۱۰۰ نحوه کاشت درخت بادام هندی

Home  /   از ۰ تا ۱۰۰ نحوه کاشت درخت بادام هندی
از ۰ تا ۱۰۰ نحوه کاشت درخت بادام هندی

در این مقاله میخواهیم از ۰ تا ۱۰۰ درخت بادام هندی را بررسی کنیم و هر مرحله را به طور مفصل توضیح دهیم.

 فصل کاشت درخت بادام هندی

مناسب ترین زمان برای کاشت درخت بادام هندی در ابتدای فصل بارندگی، به محض آغاز اولین بارش و مرطوب شدن خام توسط باران، صورت می‌گیرد. در این صورت متخلخل و مراقبت از خاک گیاه آسان می‌شود. همچنین، درختان بادام هندی شرایط رشد مطلوبی در طول فصول بارندگی خواهند داشت. در ویتنام، مناسب ترین فصل کاشت زمانی است که بارندگی پایدار می‌باشد، معمولاً از ژوئن تا آگوست شروع می‌شود.

برای تهیه بادام هندی اعلا درشت زعفرانی نمکی به بخش فروش بادام هندی نمکی هتمت مراجعه فرمایید.

بادام هندی گیاهی استوایی است و در دماهای بالا نیز می‌تواند رشد کند. حتی گیاهان جوان به سرما حساس هستند. در مناطقی که دما در آنها متغیر است دمای 20 تا 30 درجه سانتی گراد با بارندگی سالانه 1000 تا 2000 میلی متر برای کاشت درخت بادام هندی ایده آل است. با این حال، دمای بالای 36 درجه سانتیگراد بین دوره گلدهی و باردهی می‌تواند بر میوه تأثیر منفی بگذارد.

بارندگی شدید که به طور یکنواخت در طول سال صورت می‌گیرد،  با اینکه مطلوب نیست اما ممکن است موجب رشد درختان  و گاهی اوقات میوه دادن آن ها شود. بادام هندی به دوره مشخصی آب و هوای خشک نیز نیاز دارد که می‌تواند حداقل چهار ماه برای تولید بهترین بازده باشد. هم زمان بودن بارندگی زیاد و افزایش رطوبت نسبی همراه با گلدهی درختان ممکن است منجر به ریزش گل/ میوه و بروز شدید بیماری های قارچی شود.

 تراکم و فاصله کاشت بادام هندی

هنگام کاشت درخت بادام هندی باید به تراکم و فاصله بین درختان توجه ویژه‌ای شود. به منظور بهره وری بالا، درختان بادام هندی باید در ابتدا به صورت ضخیم کاشته شوند. سپس پس از پراکندگی درختان، درختان وسط باید کوتاه شوند.

– فاصله اولیه ۶ * ۸ متر یا ۵ * ۱۰ متر (معادل تراکم ۲۰۰ درخت در هکتار) است.

– سپس درختان را از وسط نازک کنید تا فاصله ۸‌ * ۱۲ یا ۱۰ * ۱۰ متر (تراکم ۱۰۰ – ۱۲۰ بوته در هکتار) ایجاد شود.

تکنیک حفر چاله برای کاشت درخت بادام هندی

گیاهان بادام هندی از شرایط نوری برای رشد شاخ و برگ و گلدهی حاصل دیرتر و در اواخر مراحل رشد استفاده می‌کنند. برای کاشت درخت بادام هندی، کار حفر گودال ها باید خیلی زودتر در ماه های می و ژوئن (اردیبهشت-خرداد) تکمیل شود. حفره ای به شکل مکعب به ابعاد ۵۰ سانتی متر یا ۶۰ سانتی متر حفر کنید.

در خاک های سخت لاتریت، گودال های اندازه ۱ متر توصیه می‌شود. خاک و زیر خاک به طور جداگانه نگهداری شوند و اجازه دهید مقداری زیر آفتاب قرار دهیدچرا که به از بین رفتن موریانه ها و مورچه ها کمک می‌کند. سوزاندن زباله های جنگلی داخل چاله ها قبل از کاشت می‌تواند سودمند باشد. سپس گودال ها با خاک سطحی مخلوط شده و پر می شوند.

کود دامی یا کمپوست (5 کیلوگرم) یا کود مرغی (2 کیلوگرم) و سنگ فسفات (200 گرم) برای کاهش بیماری های منتقله از خاک کمک می‌کند.

کاشت درخت بادام هندی

گیاهان پیوندی به دست آمده از گیاه مادر برتر معمولاً در آغاز کاشته می‌شوند. ضروری است که سایه بان ها و پایه هایی موقت با مواد موجود محلی فراهم شود، مخصوصا در نواحی و بخش های مورد نیاز. اگر باران های موسمی ناکافی است، یک یا دو گلدان آبیاری را می‌توان در مراحل اولیه برای اطمینان از استقرار این کارها را انجام داد.

مالچ پاشی یا خاکپوش

بادام هندی به طور کلی در زمین های بایر کاشته می‌شود و از این رو رطوبت خاک همیشه در دسترس است. این دسترسی می‌تواند کم باشد، بنابراین، مالچ پاشی ضروری است. مالچ پاشی با پلی اتیلن سیاه برای افزایش رشد مفید و عملکرد بادام هندی است.

مواد در دسترس محلی مانند چمن سبز یا خشک یا علف های هرز می‌تواند باشد برای مالچ پاشی استفاده می‌شود. برای مالچ پاشی حوض می‌توان از سنگریزه ها یا سنگ های کوچک نیز استفاده کرد. مالچ پلاستیکی یا سنگی سلامت خاک را بهبود نمی‌بخشد اما حفظ رطوبت را در خاک تضمین  و همچنین از حمله حشرات و آفات منتقله از خاک جلوگیری می‌کند.

کندن علف های هرز

وجین علف های هرز با حفاری سبک ترجیحاً قبل از پایان بارندگی انجام شود. بیل زدن برای کندن علف های هرز در زیر زمین موثرتر از بریدن علف های هرز است. وجین شیمیایی توصیه تا به حال مورد توجه قرار نگرفته است، با این حال ممکن است به عنوان یک جایگزین در نظر گرفته شود، جایی که مخارج بالا هستند یا جایی که کمبود نیروی کار وجود دارد.

بین-کشت

منظور از بین-کاشت کاشت گیاهی دیگر ما بین کاشت درخت بادام هندی است. گیاهانی با رشد بلند مانند ارزن نباید بین نهال های جوان بادام هندی کاشته شوند و قرار بگیرند، زیرا با قد بلندشان سایه ایجاد می‌کنند و مانع رشد نهال می‌شوند.

محصولات حبوباتی مانند بادام زمینی و لوبیا بسیار مناسب برای بین کشت هستند. پرورش لوبیا چشم بلبلی، بادام زمینی و غیره به عنوان میان محصولات در بادام هندی توصیه می‌شوند.

 تکنیک های کشاورزی برای رشد گیاه بادام هندی

درختان بادام هندی باید زمانی کاشته شوند که بارندگی ثابت شده باشد. برای خاک خاکستری با میزان رس زیاد و زهکشی ضعیف، باید خاک را برای پر کردن پایه کشت کرد تا پس از بارندگی شدید، آب در چاله کاشت راکد نشود.

برای رشد بادام هندی، گلدان را در کنار سوراخ قرار دهید و سپس با استفاده از یک چاقوی تیز حدود 2 تا 3 سانتی متر زیر گلدان را ببرید. سپس گلدان را در مرکز سوراخ قرار دهید، یک برش طولی روی گلدان ایجاد کنید و خاک را در اطراف پایه درخت فشرده کنید.

پس از کاشت، در صورت عدم بارندگی، باید بوته های بادام هندی را با مقدار کمی در حدود 20 تا 30 لیتر آبیاری کرد تا ریشه و خاک گلدان با خاک داخل چاله بچسبد و آب کافی برای آن تامین شود.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله کاشت بادام هندی – چگونه درخت بادام هندی پرورش دهیم؟ مراجعه فرمایید.

نور، دما، رطوبت و خاک برای رشد و کاشت درخت بادام هندی

درخت بادام هندی یک گیاه صنعتی طولانی مدت با عملکرد و کیفیت بالا می‌باشد. توجه ویژه به 4 عامل خاک، نور، دما و رطوبت ضروری است.

 خاک

ما می توانیم درختان بادام هندی را در انواع مختلف خاک پرورش دهیم. با این حال، درختان بادام هندی فقط در لایه های عمیق خاک، ترکیب مکانیکی سبک و زهکشی خوب عملکرد بالایی دارند. خاکها رسی شنی و بدون زیرزمین با آب زیرزمینی در عمق 3-6 متری هستند. درختان بادام هندی به دلیل زهکشی خوب می توانند در خاک شنی نیز به خوبی رشد کنند. علاوه بر این، خاک قرمز برای رشد و نمو درختان بادام هندی نیز مناسب است.

انواع خاک مانند خاک رسی سنگین، کدو تنگ، خاک فرالیت تپه ای با لایه سنگی شناور یا خاک شنی سست با سفره های زیرزمینی خیلی عمیق مناسب نیستند. این نوع خاک ها فقط برای درختان بادام هندی میوه بسیار کم یا حتی بدون میوه می دهند

 نور

درختان بادام هندی برای نور کامل مناسب هستند و در نوک شاخه ها میوه می دهند، بنابراین گیاهان به تنهایی رشد می کنند یا با تراکم مناسب کاشته می شوند و از رژیم نور کافی برای عملکرد بالا اطمینان حاصل می کنند. در طول گلدهی، گیاه به نور بیشتری نیاز دارد. به طور متوسط، درختان بادام هندی به حدود 2000 ساعت آفتاب در سال نیاز دارند. در مناطق کوهستانی، به ویژه در دره هایی با کوه های پنهان، اغلب به نظر می رسد که مه شدت نور را کاهش می دهد، درختان بادام هندی می توانند عملکرد و کیفیت پایینی داشته باشند.

درجه حرارت

بادام هندی در آب و هوای گرمسیری به خوبی رشد می کند و به ویژه به دمای پایین و یخبندان حساس است. بادام هندی توانایی رشد در محدوده دمایی نسبتاً وسیع (7 تا 46 درجه سانتیگراد) را دارد اما فقط در محدوده دمایی 24 تا 28 درجه سانتیگراد به خوبی رشد می کند و رشد می کند. با این حال، اگر می خواهید بادام هندی عملکرد بالایی داشته باشید، نباید مناطقی را انتخاب کنید که میانگین دمای سالانه آنها زیر 20 درجه سانتیگراد باشد.

رطوبت

میزان بارندگی مناسب برای رشد درخت بادام هندی بین 1000 تا 2000 میلی متر در سال است. توزیع نزولات جوی در طول سال بیش از میزان کل بارندگی بر گلدهی و باردهی تأثیر می گذارد. فصل گلدهی بادام هندی معمولاً حدود 2 ماه طول می کشد، در این مرحله به هوای بسیار خشک نیاز است. درختان بادام هندی برای رشد در مناطقی با دو اقلیم کاملاً کور مناسب هستند: فصل بارانی و فصل خشک. درختان بادام هندی در فصل بارندگی رشد می کنند و مواد مغذی را در خود جمع می کنند به طوری که در هنگام ورود به فصل خشک گل می دهند و میوه های مطلوبی به بار می آورند.

 چه مقدار آب برای رشد بادام هندی نیاز است؟

«درختان بادام هندی در مقابل خشکی بسیار مقاوم هستند.»

درختان بادام هندی از آنجایی که درختی استوایی می‌باشند به خشکی بسیار مقاوم هستند. به لطف ساختار سیستم ریشه ای خوب، درخت بادام هندی تحمل خشکی خوبی دارد، زمانی که ریشه های درخت بادام هندی شروع به حفاری عمیق در زمین می‌کنند.

 ریشه درخت بادام هندی شامل ریشه موش صحرایی و ریشه عقاب است. ریشه‌های موش‌ها برای یافتن آب‌های زیرزمینی، که برای زندگی درختان حیاتی است، در اعماق زمین حفاری می‌کنند.

«دو بار در روز برای بادام هندی کوچک آبیاری کنید»

هنگامی که درخت بادام هندی جوان است، به تازگی در یک چاله کاشت دائمی قرار گرفته است، به یاد داشته باشید که درخت بادام هندی را دو بار در روز، صبح و بعد از ظهر آبیاری کنید.

آبیاری از بالا تا پایه، آبیاری خاک اطراف، به منظور حمایت از نهال های سرسبز. زیرا در این صورت، ریشه های درخت هنوز بالغ نشده اند.

« آبیاری در فصل خشک»

در پایان فصل بارندگی، درخت بادام هندی جوان ریشه دوانده است، درخت بلند شده و می تواند به تنهایی زندگی کند. با این حال، در ماه های اول فصل خشک، کشاورزان هنوز باید آبیاری گیاهان را تا شش یا هفت ماهگی نهال ادامه دهند. این کمک می کند تا مطمئن شوید که سیستم ریشه درخت بادام هندی به طور موثر کار می کند و آب کافی برای تغذیه درخت را با وجود گرمای شدید جذب می کند.

«درختان بادام هندی به بارندگی بین 1000 تا 2000 میلی متر نیاز دارند»

زمین مناسب برای کاشت درخت بادام هندی دارای دو فصل متمایز بارانی و آفتابی در یک سال هستند. علاوه بر این، بارندگی سالانه نیز باید متوسط ​​باشد و به طور متوسط ​​بین 1000 تا 2000 میلی متر باشد. باران به حداقل می رسد، حدود 500 میلی متر به طور متوسط ​​در سال، درخت بادام هندی هنوز هم می تواند زندگی کند. اما در فصل خشکسالی، اگر آب فراوان حتی یک یا دو بار در هفته در دسترس باشد، درخت بادام هندی را سرسبز می کند و محصول بیشتری می دهد.

منبع:
چگونه بادام هندی را پرورش دهیم؟ زمان و تکنیک کشاورزی

دسته بندی محصولات آموزش بادام هندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.