ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

آیا نوشیدن چای در بارداری بی خطر است؟ – 5 دمنوش بی خطر برای بارداری

Home  /   آیا نوشیدن چای در بارداری بی خطر است؟ – 5 دمنوش بی خطر برای بارداری
چای در بارداری

چای در بارداری

یک فرد باردار نیاز به نوشیدن مایعات بیشتری نسبت به سایر افراد دارد. این به این دلیل است که آب به تشکیل جفت و مایع آمنیوتیک کمک می کند. چای سیاه، سفید و سبز در حد متعادل در دوران بارداری بی خطر هستند. آنها حاوی کافئین هستند، بنابراین زیر حد توصیه شده برای بارداری ممانعتی ندارد. چای سبز اغلب به دلیل فواید آن برای سلامتی توصیه می شود، اما آیا در دوران بارداری بی خطر است؟

برای خرید چای سبز بهاره می توانید به بخش فروش چای و دمنوش هتمت مراجعه فرمایید.

آیا نوشیدن چای در بارداری خطرناک است؟

نوشیدن چای در بارداری بی خطر است به شرطی که اقدامات احتیاطی انجام شود. کافئین یک محرک است که می تواند آزادانه از جفت عبور کرده و وارد جریان خون نوزاد شود بنابراین پزشکان در مورد تأثیر آن بر رشد کودک ابراز نگرانی دارند. علاوه بر این با پیشرفت بارداری، توانایی بدن برای تجزیه کافئین کاهش می یابد.

در صورت مصرف بیش از حد نوشیدنی ممکن است احساس عصبانیت کنید، در خواب مشکل داشته باشید، یا سوزش سر دل را تجربه کنید. کافئین همچنین یک ادرارآور است، به این معنی که باعث دفع آب از بدن می شود. برای جبران هرگونه اتلاف آب ناشی از کافئین، مصرف مقدار زیاد آب توصیه می شود. مصرف سطوح بالای کافئین ممکن است مشکلاتی از جمله سقط جنین، مرده زایی، تولد زودرس، وزن کم هنگام تولد و لوسمی حاد دوران کودکی ایجاد نماید.

مصرف چه مقدار از چای در بارداری بی خطر است؟

برخی از پزشکان توصیه می کنند که مصرف کافئین مادر به کمتر از 200 میلی گرم در روز محدود شود. در این صورت خوردن یک یا دو فنجان چای و یا چای سبز در روز اشکالی ندارد.

آیا نوشیدن دمنوش های گیاهی در دوران بارداری بی خطر است؟

برخی از دمنوش‌ های گیاهی برای بارداری بی‌خطر هستند و برخی دیگر اینطور نیستند. دمنوش های گیاهی از گیاه واقعی چای تهیه نمی شوند، بلکه از قسمت های مختلف گیاهان مانند ریشه، گل، میوه و برگ های گیاه به دست می آیند. امروزه دمنوش های گیاهی زیادی در بازار وجود دارد و اکثر آنها هیچ کافئینی ندارند. اما آیا این بدان معنی است که آنها ایمن هستند؟

بیشتر دمنوش های گیاهی برای ایمنی افراد باردار مورد مطالعه قرار نگرفته اند، برخی گیاهان دارویی می توانند عوارض جانبی برای مادر و کودک داشته باشند. برخی از دمنوش های گیاهی هنگامی که به مقدار زیاد مصرف شود، ممکن است رحم را تحریک کرده و باعث سقط جنین شوند.

نوشیدن چای سبز ممکن است در حد اعتدال مناسب باشد زیرا یک فنجان معمولاً حاوی کمتر از 45 میلی گرم کافئین است، اما برای اطمینان باید با پزشک خود مشورت کنید. چای سبز سرد دم کرده ممکن است بیشتر از یک فنجان معمولی باشد.

دمنوش ها و چای های بی خطر در دوران بارداری

چای های تهیه شده از گیاهانی مانند نعناع فلفلی و زنجبیل برای نوشیدن در حد اعتدال در دوران بارداری یا شیردهی بی خطر هستند. فقط به خاطر داشته باشید که غلظت این گیاهان در چای بیشتر از غذا است، بنابراین نوشیدن بیش از حد آنها ممکن است مضر باشد. به همین دلیل است که بهتر است قبل از نوشیدن هر نوع چای گیاهی در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

دمنوش های زیر در دوران بارداری بی خطر هستند:

چای زنجبیل: زنجبیل معمولاً برای کاهش تهوع صبحگاهی در دوران بارداری استفاده می شود و مطالعات نشان داده اند که برای این منظور بی خطر و موثر است. اما شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است بر هورمون‌های جنسی جنین تأثیر منفی بگذارد و خطر خونریزی واژینال را در دوران بارداری افزایش دهد.

چای نعناع فلفلی: چای نعناع اغلب برای آرام کردن شکم ناراحت در دوران بارداری استفاده می‌شود و بی‌خطر تلقی می‌شود. چای نعناع همچنین با سوزش سر دل که در حال حاضر در زنان باردار بسیار شایع است، مرتبط است.

چای سبز: چای های سبز، از جمله چای های مرسوم ماچا، برای نوشیدن در دوران بارداری بی خطر هستند. همچنین کافئین آنها بسیار کمتر از قهوه حدود 25 گرم در فنجان در مقابل 100 گرم است. چای سبز سرشار از کاتچین است، موادی که می توانند از جذب کامل اسید فولیک توسط سلول ها جلوگیری کنند. بدن مادر در دوران بارداری به مقدار زیادی اسید فولیک برای کمک به جلوگیری از نقص لوله عصبی نیاز دارد.

چای سیاه یا سفید: این نوع چای محبوب، مانند چای سبز، برای نوشیدن در دوران بارداری در صورت مصرف متعادل بی خطر هستند.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از نوع صحیح تغذیه در بارداری می توانید به مقاله تغذیه در دوران بارداری – 10 ماده مغذی ضروری برای مادران در بارداری مراجعه فرمایید.

دمنوش هایی که باید در دوران بارداری از آنها اجتناب کرد

دمنوش های گیاهی که در صورت بارداری یا شیردهی باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از:

  • دمنوش بابونه
  • دمنوش یونجه
  • دمنوش ریشه شیرین بیان
  • دمنوش رزماری
  • دمنوش بومادران

البته این یک لیست کامل نیست، بنابراین همیشه برای مصرف یک گیاه خاص در دوران بارداری با پزشک خود مشورت نمایید.

منابع:
مقاله در دوران بارداری می توان چای سبز نوشید؟
مقاله چای و بارداری سالم

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش چای, بارداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.