ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

معرفی ۵ نوع چای برای ورزشکاران و فواید آن

Home  /   معرفی ۵ نوع چای برای ورزشکاران و فواید آن
معرفی ۵ نوع چای برای ورزشکاران و فواید آن

گنجاندن چای همراه با یک رژیم غذایی متعادل برای تقویت عملکرد ورزشی شناخته شده است. در این مقاله سه ​​دلیل وجود دارد که چرا چای برای ورزشکاران و رژیم غذایی آن بایدی است و جایگاه خاصی در برنامه های تغذیه ورزشکاران دارد.

برای تهیه انواع چای و دمنوش می‌‌توانید به بخش فروش چای و دمنوش هتمت مراجعه فرمایید.

سبک زندگی یک ورزشکار در تعیین هر دو، موفقیتی که ورزشکار از آن برخوردار است و همچنین طول عمر حرفه ای خود، نقش بسزایی دارد. برای اینکه یک ورزشکار در طول یک حرفه طولانی به موفقیت ادامه دهد، آسیب های کمتری داشته باشد و سلامت کلی جسمی و روانی بهتری داشته باشد، باید انتخاب های جدی در زندگی خود داشته باشد. کیفیت و مدت خواب آنها، برنامه های تغذیه آنها، رژیم های تمرینی روزانه، سطح استرس، انگیزه و نحوه ریکاوری آنها همه جنبه های کلیدی سبک زندگی و انتخاب آنهاست و مستقیماً مسئول موفقیت یا عدم موفقیت آنها است.

خواص چای برای ورزشکاران

انرژی

حدود یک ساعت قبل از ورزش، نوشیدن مقداری چای سیاه استقامت را افزایش می‌دهد و مقاومت بدن را بالا می برد که می تواند به شما کمک کند مدت زمان بیشتری ورزش کنید و کمی بیشتر به خود در باشگاه فشار بیاورید. اگرچه چای نیز مانند قهوه حاوی کافئین است، اما بسته به چایی که انتخاب می کنید، محتوای آن تا حدودی متفاوت است. لیفت چای از سه مولکول اضافی تئوفیلین، تئوبرومین و ال-تیانین حاصل می شود. این مولکول‌ها تنفس را آسان می‌کنند، جریان خون را تحریک می‌کنند و اثرات تحریک‌آمیز کافئین را خنثی می‌کنند.

ریکاوری

تحقیقات نشان می دهد که تمرینات طولانی مدت و با شدت بالا، گونه های اکسیژن فعال (ROS) را در بدن تولید می کند. این به نوبه خود می تواند باعث استرس اکسیداتیو شود و به چربی ها، پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک و در نهایت به سلول های عضلانی آسیب برساند. تحقیقات نشان می دهد که سیستم دفاعی اکسیدانی طبیعی بدن انسان به اندازه کافی قوی نیست تا از این نوع استرس جلوگیری کند. پس راه حل چیست؟ درست، غذاهای غنی از آنتی اکسیدان. ما چای های سرشار از آنتی اکسیدان و کم کافئین را توصیه می کنیم.

استقامت

یکی دیگر از مزایای چای افزایش مهارت در طول فعالیت هوازی است. این بدان معناست که به افزایش کالری سوزی و آزاد شدن انرژی از ذخایر چربی کمک می کند و در نتیجه ظرفیت چربی سوزی کبد را افزایش می دهد. زمانی که به دنبال بهبود استقامت هستید، نوشیدن چای در حین تمرین خوب عمل می کند. همچنین به شما کمک می کند هنگام ورزش هیدراته بمانید.

۵ دمنوش و چای برای ورزشکاران

ورزشکار بودن مستلزم کار زیاد است. نیاز به تمرین و نظم بدنی زیادی دارد. همچنین همه چیز در مورد رژیم غذایی است. رژیم غذایی یک ورزشکار به او کمک می کند تا به حداکثر عملکرد برسد. رژیم غذایی یک ورزشکار باید حاوی دمنوش های گیاهی باشد. دمنوش های گیاهی مانند چای سبز و سیاه به افزایش عملکرد ورزشی کمک می کند. حال ما به برخی از بهترین چای‌هایی که ورزشکاران از نوشیدن آنها سود می‌برند، اشاره می‌کند.

چای سبز

چای سبز یکی از مفیدترین انواع چای در بازار است. این نوع چای برای قرن ها توسط مردم در سراسر جهان به دلیل فواید بی شمارش مورد استفاده قرار گرفته است. این چای برای اولین بار توسط مردان طب سنتی هندی و چینی برای کنترل علائم خاصی مانند خونریزی، بهبود زخم ها، بهبود سلامت قلب، کمک به هضم بدن، بهبود سلامت روان و تنظیم دمای بدن استفاده شد.

 ورزشکاران به ویژه از مصرف چای سبز سود می برند زیرا بدن پس از تمرین و بازی، درد را بهبود می بخشد. چای سبز همچنین به بهبود سطح استقامت بدن کمک می کند و از این رو عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد. بنابراین، این یکی از بهترین انواع چای با برگ شل برای ورزشکاران است.

چای ماسالا یا چای سیاه

 تحقیقات انجام شده توسط انجمن بین المللی تغذیه ورزشی نشان داد که مصرف چای ماسالا به کاهش سطح استرس اکسیداتیو کمک می کند. چای ماسالا همچنین به به تاخیر انداختن شروع درد عضلانی بعد از تمرین کمک می کند. با انجام این کار، به بهبود سریعتر عضلات کمک می کند.

 ترکیبات مورد استفاده در تولید چای ماسالا مانند تافلاوین ها آنتی اکسیدان هایی هستند که به افزایش مزایای چای کمک می کنند. در جوامع سنتی هند و چین، ادویه‌هایی که برای تولید چای ماسالا استفاده می‌شد، از چای برگ سیاه تهیه می‌شد. ترکیبات چای سیاه به رفع خستگی ماهیچه ها کمک می کند و اثرات ضد التهابی دارد.

توجه داشته باشید که این چای را باید بدون شیر مصرف کنید زیرا پروتئین ها می توانند از فواید چای جلوگیری کنند. و اگر مقدار غیرمعمول بیشتری از کافئین و چای طعم دار مصرف کنید، احتمال لکه دار کردن دندان های شما بیشتر است.

چای قرمز

 چای قرمز به چای رویبوس نیز گفته می شود. منشاء آن از آفریقای جنوبی است، جایی که چندین سال است که محبوب بوده است، و با طعم کمی شیرین و دودی مشخص می شود. چای حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با التهاب کمک می کند. آنتی اکسیدان ها همچنین به تقویت گردش خون کمک می کنند. با انجام این کار، به التیام بافت های آسیب دیده کمک می کند. چای رویبوس نیز سرشار از منیزیم و روی است.

این دو فلز به افزایش تولید تستوسترون کمک می کنند. هورمون تستوسترون به بهبود دوام بدن و همچنین سرعت بازیابی آن کمک می کند. کلسیم و منگنز موجود در این چای ارگانیک به بهبود سلامت استخوان ها نیز کمک می کند. چای همچنین به جذب آهن در بدن کمک می کند.

 آهن باعث افزایش اکسیژن رسانی به عضلات می شود. این واقعیت که حاوی کافئین نیست به تقویت اثرات آرامش بخش چای کمک می کند. ورزشکاران می توانند از نوشیدن این چای بعد از دویدن یا اواخر روز سود ببرند زیرا به خواب بهتر و سلامت عضلات کمک می کند.

 چای جینسینگ

 چای جینسینگ نیز برای ورزشکاران مفید است زیرا به بازیابی و افزایش تندرستی کمک می کند. این یکی از محبوب ترین انواع چای ارگانیک است. این چای به طور سنتی به عنوان درمانی برای طیف گسترده ای از شرایط پزشکی، از جمله قند خون بالا استفاده می شد. از دو عنصر مهم که جین سنوزیدها و جینتونین هستند تشکیل شده است. این عناصر با هم کار می کنند تا فواید چای را برای سلامتی فراهم کنند.

 به عنوان یک آنتی اکسیدان با اثرات ضد التهابی عمل می کند. بنابراین می توان از چای برای کاهش استرس اکسیداتیو با افزایش فعالیت آنزیم های اکسیدان استفاده کرد. چای جینسینگ نیز به مبارزه با خستگی کمک می کند. حاوی عناصری مانند پلی ساکاریدها و الیگوپپتیدها است که به افزایش میزان تولید انرژی در سلول ها کمک می کند.

با این کار به رفع خستگی کمک می کنند. این چای همچنین به افزایش سطح انرژی در ورزشکاران کمک می کند. همچنین اعتقاد بر این است که این چای راهی باورنکردنی برای بهبود سلامت کلی است زیرا می تواند به پیشگیری از بیماری ها و بهبود عملکردهای شناختی کمک کند.

جمع بندی

خواص چای برای ورزشکاران می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • دمنوش ها به افزایش سطح انرژی و استقامت کمک می کنند – ورزشکاران از این واقعیت سود می برند که این چای ها با افزایش انرژی خود به افزایش سطح فعالیت آنها کمک می کنند.
  • دمنوش ها به چربی سوزی و ایجاد تراکم استخوان در ورزشکاران کمک می کنند.
  • همچنین به بهبود میزان ریکاوری بعد از تمرین و مسابقات کمک می کنند. اجزای آنتی اکسیدانی موجود در بیشتر این چای های ارگانیک به این امکان کمک می کند.

چای برای ورزشکاران می‌تواند ی نوشیدنی کلیدی سرشار از خواص مختلف باشد ولی تا زمانی که به درستی و به اندازه نوشیده شوند.

منابع:
5 چای سالم که هر ورزشکاری باید بنوشد
چای های سالمی که هر ورزشکار یا علاقه مند به تناسب اندام باید بنوشد

دسته بندی محصولات تغذیه ورزشکاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.