ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

9 چای برای تسکین گلودرد – کدام چای برای درمان گلودرد مناسب است؟

Home  /   9 چای برای تسکین گلودرد – کدام چای برای درمان گلودرد مناسب است؟
چای برای تسکین گلودرد

استفاده از چای برای تسکین گلودرد

هیچ چیز به اندازه یک فنجان چای گرم درد ناشی از خشکی و سوزش گلو را تسکین نمی دهد. در هنگام سرماخوردگی و آنفولانزا می توان از انواع چای و دمنوش برای کاهش علائمی مانند گلودرد استفاده کرد. در واقع ترکیباتی که در چای وجود دارد می تواند به بدن کمک کند تا با عوامل بیماری زا مبارزه کند. در ادامه به معرفی 9 چای برای تسکین گلودرد، سرماخوردگی و آنفولانزا می پردازیم.

برای خرید چای ممتاز بهاره می توانید به صفحه خرید چای بهاره ممتاز هتمت مراجعه فرمایید.

چرا وقتی گلو درد دارید باید چای بنوشید؟

به طور کلی نوشیدن مایعات به ویژه در مواقعی که فرد بیمار است اهمیت دارد. مایعات به مرطوب نگه داشتن گلو کمک کرده و باعث کاهش درد و سوزش در گلو می شود. مایعات گرم مانند چای و آبگوشت گلوی تحریک شده را تسکین می دهند. اما جدا از هیدراتاسیون، برخی از چای ها می توانند فواید سلامتی بیشتری داشته باشند و با بیماری مبارزه کنند.

البته چای به تنهایی قادر به درمان بیماری های جدی نیست، اما می تواند به کاهش برخی علائم مانند گلودرد کمک کند. بسیاری از چای ها حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به بدن در مبارزه با بیماری هایی مانند سرما خوردگی و سایر ویروس ها کمک کنند. برخی از چای ها و ترکیبات گیاهی ضد التهاب هستند که می تواند به کاهش درد و تورم مرتبط با سرماخوردگی کمک کند.

بهترین چای و دمنوش ها برای گلودرد کدامند؟

مطمئناً، هر مایع گرمی به تسکین گلودرد کمک می کند. اما اگر به دنبال یک چای واقعا تسکین دهنده و موثر در درمان گلودرد باشیم، گزینه های زیر انتخاب مناسبی است:

1-چای سیاه

یک فنجان چای سیاه دارای ترکیباتی به نام تانن است که به کاهش التهاب و تسکین گلودرد کمک می کند. همچنین می توان چای سیاه را در دمایی ملایم غرغره کرد تا به کاهش التهاب کمک کند.

2-چای ریشه شیرین بیان

چای ریشه شیرین بیان دارای خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی است که می تواند به مبارزه با بیماری هایی که باعث گلودرد می شوند کمک کند. این یک چای برای تسکین گلودرد موثر بوده و فوق العاده شیرین است. همچنین به دلیل خواص دارویی همچنین همچنین طعم آن بسیار خوشمزه و محبوب است. اما چای شیرین بیان در مقادیر زیاد نیز می تواند خطرناک باشد، بنابراین در میزان مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.

در واقع، سه ماده کلیدی در ریشه شیرین بیان وجود دارد که ممکن است به گلودرد کمک کند:

  • لیکولیتین و لیکوئیریتیژنین به عنوان خلط آور عمل می کنند، به این معنی که مخاط را شل می کنند و سرفه را آسان می کنند.
  • گلیسیریزین به عنوان یک ماده آرام بخش عمل می کند، به این معنی که یک پوشش محافظ روی گلو ایجاد می کند که ممکن است از تحریک هنگام بلع جلوگیری کند.

یک مطالعه در سال 2021 بیماران جراحی را که در حین انجام عمل، لوله تنفسی در گلوی آنها قرار داده بودند مورد بررسی قرار داد. بیمارانی که محلول شیرین بیان یا چای سبز را غرغره کردند، در مقایسه با بیمارانی که غرغره نکردند، به طرز چشمگیری کاهش درد گلو را داشته اند.

3-چای بابونه

بابونه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به کاهش تورم و ترمیم بافت کمک می کند. همچنین یک ضد اسپاسم است، به این معنی که می تواند به کاهش هر گونه سرفه نیز کمک کند. استنشاق بخار بابونه نیز یک درمان خانگی محبوب برای درمان مشکلات تنفسی مرتبط با سرماخوردگی است.

4-چای زردچوبه

زردچوبه به عنوان یک ضد عفونی کننده در کشورهای جنوب آسیا سابقه طولانی دارد. می توان زردچوبه آسیاب شده را به آب در حال جوش اضافه کرد و آن را از صافی عبور داد تا چای زردچوبه درست شود. زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد عفونی کننده است و به تسکین گلودرد کمک می کند.

5-چای سبز

این چای برای تسکین گلودرد بسیار مناسب است زیرا سرشار از اسید های آمینه، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. اما قدرت واقعی مبارزه با بیماری، ناشی از محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن است. مطالعات نشان می دهد که غرغره کردن چای سبز در دمای مناسب می تواند به جلوگیری از علائم گلودرد کمک کند.

6-چای نعناع فلفلی

از آنجایی که نعناع فلفلی حاوی منتول است، یک ماده ضد احتقان و تسکین دهنده موثر می باشد. این یک انتخاب عالی قبل از خواب است، زیرا به هضم غذا نیز کمک می کند. ترکیبات ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد التهابی چای سبز همگی به مقابله با علائم سرماخوردگی کمک می کنند.

7-چای ریشه گل ختمی

این چای در واقع از ریشه گل ختمی به دست می آید که ماده ای به نام موسیلاژ ترشح می کند. این ماده گلو را می پوشاند و اثر تسکین دهنده دارد. اما موسیلاژ ممکن است با دارو های خوراکی تداخل داشته باشد، بنابراین قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

8-چای لیمو

لیمو سرشار از ویتامین C است که به سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با علائم سرما خوردگی کمک می کند. برای محافظت از گلو و تسکین سریع تر، یک قاشق عسل به نوشیدنی خود اضافه کنید.

9-چای زنجبیل

ریشه زنجبیل سرشار از خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که ریشه آن می تواند به مبارزه با بیماری کمک کند. زنجبیل همچنین ممکن است به کاهش دمای بدن و کاهش تب کمک کند. برای افزایش اثرات ضد باکتریایی، کمی دارچین اضافه کنید.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله درمان گلودرد – 4 معجون معجزه آسا برای تسکین درد های گلو مراجعه فرمایید.

نتیجه گیری

چای گرم یا نوشیدنی ‌های دیگر می‌تواند به تسکین التهاب، پاکسازی مجرای بینی و کاهش میزان مخاطی که از مجرای بینی می‌آید که ممکن است گلو را بیشتر تحریک کند، کمک کند. هیچ مطالعه خاصی در مورد اینکه کدام چای برای تسکین گلودرد موثر تر است یا ترکیبی از ترکیبات خاص برای یک درمان خانگی بهترین است، وجود ندارد و هر فرد به رویکرد های متفاوتی پاسخ می‌دهد.

منابع:
مقاله 10 نمونه از بهترین چای برای تسکین گلودرد

دسته بندی محصولات آموزش چای, آموزش دمنوش, درمان سرماخوردگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.