ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

پنیر برای کودکان – 5 روش برای گنجاندن پنیر در رژیم غذایی کودکان

Home  /   پنیر برای کودکان – 5 روش برای گنجاندن پنیر در رژیم غذایی کودکان
پنیر برای کودکان

پنیر برای کودکان

پنیر یک ماده غذایی لذیذ و مقوی است که دارای خواص فراوان و ارزش غذایی بالایی می باشد. انواع مختلفی از پنیر وجود دارند که مصارف مختلفی در آشپزی دارند. استفاده از پنیر در تغذیه کودکان مقوله بسیار مهمی است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

برای خرید پنیر پوستی محلی سیاهکل( کوزه ای) می توانید به بخش فروش پنیر فروشگاه اینترنتی هتمت مراجعه فرمایید.

سن مجاز مصرف پنیر برای کودکان

پنیر در تغذیه کودکان از 6 ماهگی، به محض اینکه مواد جامد به رژیم غذایی کودکان اضافه شد، می تواند در تغذیه کودکان قرار گیرد. اگر قبلا لبنیات را به عنوان یک آلرژن آزمایش نکرده‌اید، باید دستورالعمل‌های معرفی آلرژن‌ها را دنبال کنید و هر بار با مقدار کمی شروع کنید.

اهمیت پنیر برای کودکان

اگر کودک به لبنیات حساسیت نداشته باشد، پنیر در تغذیه کودکان می تواند از 6 ماهگی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد. پنیر مواد مغذی زیادی برای نوزادان و کودکان به همراه دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انرژی
چربی
پروتئین
ویتامین‌هایی از جمله B12، روی، فسفر و ید، که به ‌ویژه دریافت آن‌ها از رژیم غذایی بدون لبنیات دشوار است.

برای کودکان زیر 2 سال، همیشه پنیرهای پرچرب را انتخاب کنید زیرا انواع کم چرب آن برای کودکان مناسب نیست.

آیا پنیرها می تواند برای نوزادان و کودکان خطرناک باشد؟

از مصرف پنیر های نرم کپک زده برای کودکان خودداری کنید زیرا احتمال بیشتری وجود دارد که این پنیر ها حاوی باکتری به نام لیستریا باشند. علاوه بر این، پنیر های تهیه شده از شیر غیر پاستوریزه نیز شانس بیشتری برای داشتن لیستریا دارند. قبل از مصرف بسته بندی را بررسی کنید تا ببینید که پنیر از شیر پاستوریزه یا غیر پاستوریزه تهیه شده است.

با این حال، همه این پنیرها چه پاستوریزه و غیر پاستوریزه، می توانند در پخت و پز استفاده شوند. اگر کاملاً پخته شده باشند، مصرف آنها به نوزادان بی خطر است.

آیا محتوای نمک پنیر برای کودکان مضر است؟

بسیاری از مردم اغلب نگران محتوای نمک در پنیر هستند. پنیر ماده غذایی است که به طور طبیعی دارای نمک می باشد، اما گنجاندن آن در تغذیه کودکان به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل خوب است. افزودن مقداری پنیر رنده شده به املت، پاستا، سیب زمینی یا در ساندویچ خوب است.

در واقع نمک به عنوان یک نگهدارنده طبیعی عمل می کند که در پنیر برای کمک به کنترل رطوبت و باکتری ها استفاده می شود و علاوه بر آن برای تقویت طعم در بسیاری از انواع آن استفاده می شود. با این حال، تمام نمک موجود در پنیر برای یک هدف کاربردی وجود ندارد، دو نوع مختلف از یک نوع پنیر می توانند مقادیر بسیار متفاوتی سدیم داشته باشند.

نحوه گنجاندن پنیر در تغذیه کودکان

راه های زیادی برای افزودن پنیر در تغذیه کودکان وجود دارد به خصوص اگر کودک به اندازه کافی شیر نمی خورد. نحوه استفاده از پنیر در برنامه غذایی به طرق زیر ممکن است:

  • پنیر را روی سیب زمینی، پاستا یا املت رنده کنید
  • استفاده از پنیر به عنوان میان وعده در چیز کیک ها و دسر های مختلف
  • افزودن پنیر به انواع پیتزا ها
  • مصرف پنیر روی نان تست
  • اضافه کردن پنیر خامه ای به سس پاستا

مصرف چه مقدار از نمک برای نوزادان مناسب است؟

زمانی که کودک بین 6 ماهگی تا یک سالگی است و به تازگی غذا های جامد را شروع می کند، میزان سدیم مورد نیاز از غذا به کمتر از 400 میلی گرم است. هنگامی که کودک 1 ساله شد، مقدار توصیه شده روزانه نمک به 800 میلی گرم افزایش می یابد.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از تغذیه درست کودکان می توانید به مقاله تغذیه کودکان – 4 دستور العمل تغذیه ای مناسب برای کودکان مراجعه فرمایید.

پنیر های مناسب برای نوزادان

وقتی به دنبال انتخاب پنیر برای تغذیه کودکان هستیم، انواع مختلفی از پنیر وجود دارد که می توان انتخاب کرد. با این حال، همه پنیرها برای نوزادان مناسب نیستند. به خصوص پنیرهای تهیه شده از شیر غیر پاستوریزه باید به طور کامل اجتناب شود.

پنیر دارای سدیم کم برای نوزادان مناسب است. علاوه بر این لازم است از مصرف پنیر های غیر پاستوریزه برای کودکان زیر 2 سال خودداری شود زیرا خطر ابتلا به بیماری های ناشی از غذا و مسمومیت غذایی، به ویژه لیستریا مونوسیتوژنز را در پی دارند.

پنیرهای ایمن برای نوزادان

والدین باید در انتخاب محصولات لبنی مانند پنیر بسیار مراقب باشند، زیرا برخی از پنیرها حاوی لیستریا هستند، باکتری که می تواند باعث عفونت های غذایی شود که می تواند برای نوزادان کشنده باشد. بنابراین توصیه می شود از پنیر تهیه شده از شیر پاستوریزه استفاده کنید. انواع پنیر های چدار، پنیر پارمزان، موزارلا، سوئیس و گودا برای کودکان مفید هستند.

منابع:
مقاله پنیر برای کودکان
مقاله خواص پنیر برای کودکان

دسته بندی محصولات آموزش, تغذیه کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.