ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

هفت گیاه برای سرماخوردگی را بشناسیم – درمان و پیشگیری از سرماخوردگی با 7 گیاه دارویی

Home  /   هفت گیاه برای سرماخوردگی را بشناسیم – درمان و پیشگیری از سرماخوردگی با 7 گیاه دارویی
هفت گیاه برای سرماخوردگی

سرماخوردگی

سرماخوردگی و آنفولانزا بیماری های شایع ویروسی باکتریایی هستند که با علائم مختلفی نظیر آبریزش بینی، سینوس های مسدود شده، گلو درد، سرفه، سردرد، بدن درد و تب یا لرز بروز می کنند. در صورت بروز علائم ناشی از سرماخوردگی، استراحت زیاد و استفاده از مایعات و دارو های خانگی می تواند در تسکین علائم موثر واقع شود. در این مقاله به معرفی و بررسی هفت گیاه برای سرماخوردگی می پردازیم که می توانند به کاهش علائم بیماری کمک کنند.

برای خرید دمنوش چای هفت گیاه می توانید به بخش فروش چای و دمنوش هتمت مراجعه فرمایید.

هفت گیاه برای سرماخوردگی کدامند؟

گیاهان دارای خواص دارویی فراوانی هستند که با شناخت فواید آنها، می توان برای درمان بیماری های مختلف استفاده نمود. یکی از خواص گسترده گیاهان، درمان سرماخوردگی است. در واقع عملکرد این گیاهان به گونه ای است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و ناراحتی ها همچنین علائم ناشی از بیماری را کاهش می دهند. هفت گیاه برای سرما خوردگی که به بررسی آنها می پردازیم عبارتند از:

1-اسطوخودوس

اسطوخودوس دارای خواص ضد عفونی، ضد باکتریایی و ضد التهابی است که از ورود مواد بیماری ‌زا از طریق پوست به داخل بدن، جلوگیری می‌کند. روغن موجود در این گیاه علاوه بر رایحه ‌ای خوش، باعث درمان سردرد نیز می‌شود. با ترکیب اسطوخدوس و دیگر داروهای گیاهی مانند: بادرنجبویه و سنبل کوهی می‌توان سطح آرامش و کیفیت استراحت را افزایش داد.

علاوه بر این عصاره موجود در برگ این گیاه، خاصیت ضدعفونی کننده دارد و برای درمان سرفه، گلو درد و بیماری ‌‍‌های ریوی بسیار موثر است. خاصیت اصلی این گیاه در برگ‌ های آن است و از روغن آن برای درمان بیماری ‌های قفسه سینه نیز استفاده می‌شود. روغن این گیاه، تاثیر بسزایی در پاکسازی سینه از درد و ویروس خواهد داشت.

2- چای سفید

چای سفید با عطر و طعم مطبوع، گزینه ‌ای سالم و طبیعی برای کاهش علائم و درمان سرماخوردگی همچنین آنفولانزا است. چای سفید دارای آنتی‌اکسیدان ‌ها و ترکیباتی است که با علائم ناشی از سرماخوردگی مبارزه کرده و با داشتن ترکیبات کاتچین و اسیدآمینۀ تیانین، نقش چشمگیری در جلوگیری از تکثیر عوامل بیماری ‌زا دارد.

3-گزنه

استفاده از دمنوش یا چای گزنه به تسکین انواع درد کمک می کند. همچنین این دمنوش دارای ویتامین C و کاروتن است که در نتیجه، سیستم ایمنی را نیز تقویت می‌کند.

4-شیرین بیان

ریشه گیاه شیرین بیاندارای خواص ضد ویروس و ضد باکتری است باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به سرماخوردگی را تا حد زیادی کاهش می ‌دهد. همچنین این گیاه دارای ترکیبات دیگر مانند فلاوونوئید ها و فیتواستروژن ‌ها است و خاصیت ضد التهابی دارد که به پاکسازی سیستم تنفسی و درمان گلودرد و سرفه کمک می‌کند.

5-دارچین

دارچین یکی از هفت گیاه برای سرماخوردگی است که می‌تواند گلو درد و سایر علائم مربوط به سرماخوردگی را درمان کند. این ادویه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بوده که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. مصرف نوشیدنی دارچین که از دارچین و عسل تشکیل شده باشد، یکی از طبیعی‌ترین روش‌ها برای درمان گلو درد محسوب می‌شود. علاوه بر این، از این گیاه برای پایین آوردن تب نیز استفاده می‌ شود.

6-گندنای کوهی

از این گیاه برای جلوگیری از سرفه و مشکلات قفسه سینه استفاده می شود. علاوه بر این مصرف گندنای کوهی به صورت دم شده، باعث درمان بیماری ‌هایی مانند: سل، آسم، و سرف ه‌های مکرر می‌شود. این گیاه کوهی از خانواده نعناعیان می‌باشد که ارتفاعی حدود ۱.۵ پا دارد و برگ‌ آن در شربت‌ و چای، برای تسکین گلو درد و خارج کردن بدن از حالت سستی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

7-چای سبز

چای سبز یکی از محبوب ترین و سالم ترین نوشیدنی ها است که به دلیل مقادیر زیاد از آنتی ‌اکسیدان‌ ها و پلی ‌فنل‌هایی مانند اپی‌گالوستاچین گالت (EGCG)، در حفظ سلامتی همچنین کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مؤثرند. آنتی ‌اکسیدان‌ ها به نابودی باکتری ‌های مضر و رادیکال های آزاد نیز کمک می‌کنند که احتمال ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری های خود ایمنی را افزایش می ‌دهند.

چای سبز خاصیت ضدالتهابی دارد و به تسکین التهاب و حساسیت ‌هایی که باعث گلو درد می‌شوند کمک می‌کند. همچنین چای سبز التهاب قفسه سینه را کاهش می‌دهد و در نتیجه، در کاهش سرفه، گرفتگی و درد قفسه سینه نیز مؤثر است.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله درمان گلودرد – 4 معجون معجزه آسا برای تسکین درد های گلو مراجعه فرمایید.

جمع بندی

سرماخوردگی و آنفولانزا بیماری هایی هستند که از ضعف سیستم ایمنی بدن ناشی می شود. به همین دلیل تقویت سیستم ایمنی با استفاده از گیاهان دارویی می تواند تا حد زیادی احتمال ابتلا به بیماری های ویروسی و باکتریایی را کاهش دهد. از انواع گیاهان دارویی، به بررسی هفت گیاه برای سرماخوردگی پرداختیم که علائم ناشی از بیماری را کاهش، همچنین روند بهبود را تسریع می بخشند.

منابع:
مقاله 30 گیاه که با سرماخوردگی مبارزه می کنند

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش دمنوش, تقویت سیستم ایمنی, درمان سرماخوردگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.