ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

میوه بادام هندی – 8 ارزش تغذیه ای میوه بادام هندی

Home  /   میوه بادام هندی – 8 ارزش تغذیه ای میوه بادام هندی
میوه بادام هندی

بادام هندی

میوه بادام هندی از نظر اندازه به طور متوسط 5-11 سانتی متر طول دارد و شکل پیازی، بیضی تا گلابی دارد. پوست بسیار نازک آن با یک پوشش مومی و صاف پوشیده شده است و با بالغ شدن میوه به زرد طلایی یا قرمز می رسد که گاهی با ترکیبی از هر دو رنگ متنوع است. در زیر سطح، گوشت زرد اسفنجی، فیبری، آبدار، نرم و همچنین رشته ای است.

برای خرید اعلا درشت زعفرانی نمکی می توانید به بخش فروش خشکبار فروشگاه اینترنتی هتمت مراجعه فرمایید.

مشخصات میوه بادام هندی

میوه بادام هندی بسیار معطر با طعم های شیرین، گرمسیری و گس است. بسیاری طعم این میوه را ترکیبی از خیار، توت فرنگی، انبه و فلفل دلمه ای تشبیه می کنند. قسمت پایین میوه، یک پوسته وجود دارد که یک دانه سبز رنگ کلیه شکل را که شکل خام «آجیل» معروف بادام هندی است، در بر گرفته است. در داخل پوسته، مواد مضری وجود دارد که در صورت لمس می تواند باعث ایجاد جوش و سوزش روی پوست شود، بنابراین در صورت دست زدن به پوسته خام باید مراقب باشید.

خاستگاه بادام هندی

میوه بادام هندی بومی مناطق گرمسیری شمال شرقی برزیل است و از زمان های قدیم به طور وحشی رشد کرده است. در قرن شانزدهم، بازرگانان پرتغالی درختان را به هند و موزامبیک آوردند و شروع به صادرات دانه ها کردند و درختان کشت شده را بیشتر به آفریقا و آسیا گسترش دادند. درختان به گسترش در سراسر آب و هوای گرمسیری ادامه دادند و همچنین در خارج از محیط کشت شروع به رشد وحشی کردند. امروزه میوه‌های بادام هندی را می‌توان در مقادیر محدودی در بازارهای محلی آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی، کارائیب، آفریقا، آسیا و آسیای جنوب شرقی یافت.

ویتنام بزرگترین تولید کننده بادام هندی است و پس از آن هندوستان قرار دارد. بادام هندی یک کالای کشاورزی با ارزش برای هر دو کشور است. صنعت بادام هندی در این کشورها (و سایر کشورهای تولید کننده) اشتغال حیاتی در تمام طول سال برای میلیون ها نفر به ویژه زنان فراهم می کند. استخراج آجیل از پوسته آن کار شدیدی است و نیاز به نیروی کار ماهر دارد.

گیاه شناسی میوه بادام هندی

میوه بادام هندی که از نظر گیاه شناسی به عنوان Anacardium occidentale طبقه بندی می شود، بر روی درختان همیشه سبز که ارتفاع آنها به چهارده متر می رسد رشد می کند و به همراه انبه از خانواده Anacardiaceae است. میوه بادام هندی به عنوان یک میوه کاذب در نظر گرفته می شود، زیرا دانه های گیاه در داخل گوشت نیست. میوه واقعی پوسته ای است که حاوی دانه بادام هندی است و به انتهای سیب بادام هندی متصل است.

میوه بادام هندی به دلیل ماهیت بسیار فاسد شدنی آن دور انداخته می شود و اغلب به عنوان خوراک دام روی زمین می ماند.

آیا بادام هندی آجیل است؟

بادام هندی به معنای واقعی آجیل نیست، بلکه یک دانه دروپه است. آنها بر روی درختان میوه ای رشد می کنند که یک “میوه کاذب” به نام سیب بادام هندی تولید می کنند. این میوه شبیه فلفل دلمه ای کوچک است که رنگ آن زرد تا قرمز است. در پایه میوه یک پوسته سخت لوبیا شکل با یک دانه در داخل آن وجود دارد. مغز بادام هندی. بادام هندی معمولاً با انواع دیگر آجیل درختی گروه بندی می شود، اما شباهت های زیادی با حبوبات و دانه ها نیز دارد.

بادام هندی یک غذای بسیار منحصربفرد است که تشخیص نحوه طبقه بندی آنها را دشوار می کند. از نظر گیاه شناسی، آنها به عنوان دانه های گیاهی در نظر گرفته می شوند، اما دارای چندین ویژگی ظاهری و تغذیه ای با سایر گروه های غذایی، از جمله حبوبات و مغز دانه ها هستند. صرف نظر از اینکه آنها را در کدام گروه قرار می دهید، نمی توان انکار کرد که بادام هندی یک افزودنی مغذی خوشمزه برای تقریباً هر برنامه غذایی است.

از نظر فنی، بادام هندی آجیل نیست، اما اغلب به عنوان آجیل طبقه بندی می شود. به این دلیل که در بسیاری از ویژگی های تغذیه ای و آشپزی با سایر آجیل های واقعی مانند فندق و شاه بلوط برابری می کند.

مقایسه با حبوبات

اگرچه بادام هندی دانه های دروپه است، اما گاهی اوقات با حبوبات اشتباه گرفته می شود. حبوبات نیز گیاهانی هستند که دانه های خوراکی تولید می کنند، اما معمولاً در کنار سایر دانه ها در یک غلاف رشد می کنند. با بالغ شدن گیاه، غلاف در نهایت از وسط شکافته می شود و دانه های خوراکی داخل آن آزاد می شود. با این حال، از آنجایی که بادام هندی به جای غلاف در یک پوسته سخت در داخل یک دروپه رشد می کند، آنها بخشی از خانواده حبوبات محسوب نمی شوند.

برای مطالعه بیشتر جهت آگاهی از روش های کاشت و برداشت بادام هندی می توانید به مقاله پرورش بادام هندی – معرفی 7 روش در فراوری بادام هندی مراجعه فرمایید.

ارزش غذایی میوه بادام هندی

میوه بادام هندی منبع عالی ویتامین C و منیزیم است که می تواند به رشد بافت و استخوان کمک کند. علاوه بر این حاوی مس، پتاسیم و آهن است. این میوه همچنین سرشار از فیبر است که باعث شهرت آن به عنوان یک پاک کننده گوارشی شده است و گاهی اوقات از آن برای کمک به تسکین گلودرد نیز استفاده می شود.

بادام هندی سرشار از چربی ‌های سالم و پروتئین است و می‌تواند همچون سایر آجیل‌ ها در انواع برنامه ‌های آشپزی، از جمله میکس در انواع غذا، سرخ‌ کردن و کره آجیل استفاده شود.

فواید بادام هندی و نقش آن بر سلامتی

به طور کلی بیشتر آجیل ها به دلیل داشتن اسید های چرب غیر اشباع برای حفظ سلامت قلب مفید هستند. علاوه بر این مزایای مهم بادام هندی عبارتند از:

  • حفظ سلامت قلب
  • جلوگیری از ایجاد سنگ های صفراوی
  • کاهش کلسترول
  • کاهش فشار خون
  • کنترل علائم دیابت
  • حفظ سلامت استخوان ها
  • کاهش وزن
  • جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان
  • حفظ سلامت و بهبود عملکرد مغز
  • جلوگیری از سردرد های میگرنی
  • کنترل سلامت پوست

منابع:
مقاله میوه بادام هندی
مقاله آیا بادام هندی آجیل است؟

دسته بندی محصولات آموزش, آموزش بادام هندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.