ارسال تمامی سفارشات در هتمت رایگان شد.
مشاهده کنید:

قیمت نوتلا – بررسی 3 عامل تقاضا در سطوح مختلف قیمت نوتلا

Home  /   قیمت نوتلا – بررسی 3 عامل تقاضا در سطوح مختلف قیمت نوتلا
قیمت نوتلا

قیمت نوتلا

نوتلا یک کرم کاکائو لذیذ و خوشمزه است که در سراسر جهان محبوبیت زیادی دارد. این کره کاکائو در اندازه ها و حجم های متعددی عرضه شده است. در این مقاله ما به بررسی قیمت نوتلا و تحلیل تقاضای مصرف کنندگان می پردازیم.

برای خرید نوتلا آلمانی 750 گرمی می توانید به صفحه فروش نوتلا هتمت مراجعه فرمایید.

تحلیل رفتار مصرف کنندگان و قیمت نوتلا

در یک نظرسنجی تقاضای نوتلا با تعداد مصرف کنندگانی که مایل و قادر به خرید این محصول در سطوح مختلف قیمت هستند اندازه گیری شد. یافته ها سه عامل تقاضا را برجسته می کند:

1-درآمد مصرف کننده

طبق آمار، 87 درصد از افراد اعلام کردند که اگر در گروه کم درآمد باشند، نوتلا نمی خرند. بنابراین، زمانی که درآمد مصرف کنندگان کاهش یابد، تقاضا برای نوتلا کاهش می یابد. از آنجا که تقاضا به طور مستقیم با درآمد مصرف کنندگان متفاوت است، نوتلا در دسته کالاهای معمولی یا کالاهای برتر قرار می گیرد.

2-قیمت کالاهای مرتبط

نظرسنجی نشان می ‌دهد که وقتی قیمت کالا های ارزان مانند نان و بیسکویت افزایش می ‌یابد، 7/46 درصد از افراد همچنان نوتلا را می ‌خرند در حالی که حدود نیمی، 3/53 درصد، محصول ارزان ‌تری را انتخاب می‌کنند. این افراد یک جایگزین عالی ارزان تر می خرند و تقاضا برای نوتلا کاهش می یابد زیرا تغییر در قیمت کالای جایگزین باعث تغییر معکوس در تقاضا برای نوتلا می شود. هرچند در حال حاضر، هیچ جایگزین کاملی برای نوتلا وجود ندارد زیرا به بازار انحصاری تعلق دارد.

3-سلیقه / ترجیح مصرف کنندگان

یافته ها نشان می دهد که 50 درصد از افراد موافق هستند که نوتلا اولین انتخاب آنها است. بسیاری از مصرف کنندگان نوتلا را به دلیل طعمی که دارد، به سایر کرم کاکائو ها ترجیح می دهند. با اینکه نوتلا چرب است، اما 80 درصد همچنان آن را می خرند. به نظر می رسد بسیاری از افراد نمی توانند در برابر شکلات مقاومت کنند! به همین دلیل این عامل تغییری در تقاضای نوتلا ایجاد نمی کند زیرا تا زمانی که نوتلا کیفیت خود را حفظ کند، تقاضا ثابت می ماند.

تئوری تقاضا و کشش قیمت نوتلا

قانون تقاضا اشاره می کند زمانی که قیمت یک محصول افزایش می یابد، تقاضا کاهش می یابد. کشش قیمتی تقاضا حساسیت و واکنش مصرف کنندگان را نسبت به تغییر قیمت و تغییر درآمدشان در خرید کالا اندازه گیری می کند. در واقع کشش درآمدی تقاضا، را اندازه گیری می کند.

1-کشش قیمتی تقاضا

زمانی که قیمت نوتلا افزایش می ‌یابد، تاثیری بر تصمیم درصدی از مردم برای خرید نوتلا ندارد. این نشان می دهد که در این مورد نمی توان قانون تقاضا را اعمال کرد. می توان نتیجه گرفت که کشش قیمتی تقاضا برای نوتلا غیرکشش است. علاوه بر این هر چه تعداد جایگزین ها بیشتر باشد، کشش قیمتی تقاضا بیشتر می شود. با این حال، در یک رقابت انحصاری، چند جایگزین کامل وجود دارد. مصرف‌کنندگانی که نوتلا را می ‌خرند، به‌ طور خاص خواهان پخش شکلات هستند، بنابراین تغییر قیمت تأثیر کمی دارد.

2-کشش درآمدی تقاضا

همانطور که قبلا ذکر شد، نوتلا در دسته کرم کاکائو های خوب و مرغوب قرار می گیرد. در تئوری، زمانی که درآمد افزایش می یابد، نیاز برای نوتلا افزایش می یابد. 80٪ از مردم احساس می کنند نوتلا یک محصول لوکس است، در حالی که 20٪ احساس می کنند که وجود آن ضروریست. اکثریت اگر درآمدشان کم باشد حاضرند نوتلا را کنار بگذارند، اما اگر توانایی پرداخت آن را داشته باشند، حاضر به خرید نوتلا هستند.

برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله بستنی نوتلا – 3 دستورالعمل تهیه بستنی با نوتلا مراجعه فرمایید.

چرا قیمت نوتلا در نوسان است؟

در مقاطع مختلف تاریخ، قیمت نوتلا نوسان داشته است، اما مصرف کنندگان تا حد زیادی از آن بی خبر بودند. یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت نوتلا، عرضه محدود کاکائو به معنای قیمت بالاتر شکلات است. علاوه بر این مواد دیگری مانند شکر، محصولات لبنی، آجیل، شیرین کننده های ذرت و انرژی (گاز طبیعی و روغن کوره) نیز برای تولید محصولات شکلاتی ضروری هستند. قیمت ‌های این کالا ها عمدتاً توسط بازار کالا تعیین می‌شود، که قیمت را بر اساس سطح عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و می ‌تواند منجر به سطوح متفاوتی از نوسان در قیمت‌ های کالا شود.

از طرفی به دلیل وارداتی بودن این محصول، در کشور ما نوتلا از افزایش قیمت بیشتری نسبت به سایر کشور ها برخوردار است. قیمت نوتلا های وارداتی بر اساس کشور های ایتالیا، آلمان و ترکیه همچنین میزان گرم نوتلا متغیر است.

نتیجه گیری

نوتلا یک شکلات صبحانه محبوب و لذیذ است که محبوبیت بسیاری دارد. اکثر مردم نوتلا را به عنوان یک محصول لوکس می شناسند که در صورد افزایش میزان درامدشان، آن را خریداری می کنند. عوامل مختلفی در میزان قیمت نوتلا تاثیر گذار است که با توجه به میزان گرم و کشور تولید کننده متغیر می باشد.

منابع:
مقاله نوتلا یک فندق خوب

دسته بندی محصولات آموزش نوتلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Refund Reason

به مشتاقان این محصول بپیوندید لطفا ادرس ایمیل خود را وارد کنید ما با شما ارتباط خواهیم گرفت.